ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : جمعه 27 آذر 1394 - ساعت 10:33:42
چاپ خبر

«بازی نت‌ها» برای کودکان

فروغ حیدریان که به تازگی کتاب «بازی نت‌ها» به قلم او راهی بازار شده، از اهتمام خود برای نگارش مجلدهای بعدی این اثر تالیفی پژوهشی خبر داد.

«بازی نت‌ها» برای کودکان

این پژوهشگر و مربی موسیقی کودکان به خبرنگار ایسنا گفت: این کتاب براساس بخشی از ملودی‌ها و آوازهای موجود کودکانه در کتاب‌هایی که در آلمان تدوین شده، در سبک و سیاق ایرانی تالیف شده است.

او با تاکید بر اینکه ما در زمینه موسیقی و آهنگ‌های مرتبط با کودکان دچار نوعی تکرار مکررات هستیم‌، بیان کرد: من در همراهی با یکی از استادانم که فرامرز کلانتری نام دارد و به زبان آلمانی کاملا مسلط است توانستم جذابیت‌های موسیقی آلمانی را با کتاب‌هایی که این استاد ارجمند برایم تدوین و ترجمه کرده بود‌، با موسیقی‌های متفاوت از آن‌چه بود، ویژه کودکان ایران طراحی کنم.

حیدریان گفت: ما در کشورمان از کارهای جدید بی‌بهره هستیم اما همکاری با آقای کلانتری موجب شد تا بخشی از ملودی‌ها و آهنگ‌های آلمانی بتواند متناسب با فرهنگ ایرانی تنظیم و طراحی و ویژه کودکان‌مان اجرا شود و به این ترتیب کتاب تازه‌ای بر همین مبنا نوشته و تنظیم شود. این کتاب ضمن اینکه کتابی آموزشی است، می‌تواند به عنوان یک کتاب کمک‌آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد به ویژه آن‌که تنوع اشعار و ملودی‌های آن این اثر را از سایر آثار مشابه ایرانی متمایز کرده است.

او تاکید کرد: تالیف این کتاب تازه شروع کار ماست و بنا داریم در مجلدهای بعدی کتاب‌هایی را منتشر کنیم که با الهام‌گیری از ملودی‌های آلمانی و تنظیم متفاوت و زیبا در قالب ملودی‌های ایرانی قابل استفاده باشد. همچنین تولید انیمیشن از دیگر فعالیت‌هایی است که ما درصدد تامین آن هستیم به همین منظور نیز با صدا و سیما وارد گفت‌وگو و مذاکره شده‌ایم.

این پژوهشگر گفت کتاب «بازی‌ نت‌ها» به عنوان اولین کار تالیفی پژوهشی او قریب به سه سال کار پژوهشی را به دنبال داشته است. تمام کتاب در سی‌دی به طور کامل اجرا شده است و شعرهای آن توسط کودکان خوانده و آهنگ‌های آن به وسیله پیانو نواخته شده‌اند.

کتاب یادشده همراه با سی‌دی در انتشارات عارف راهی بازار شده است.

بازی نت ها, کودکان, فروغ حیدریان, تالیفی, پژوهشی,
آمار بازدید : 956
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500