ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 29 آذر 1394 - ساعت 13:55:37
چاپ خبر

ارکستر نوجوانان دی ماه روی صحنه می‌رود/ در تدارکِ برنامه نوروزی

ارکستر نوجوانان ایران سیزدهم دی ماه تازه ترین کنسرت رسمی خود را به رهبری ارکستر شهرام توکلی و آرمان نوروزی در تالار رودکی تهران برگزار می کند.

ارکستر نوجوانان دی ماه روی صحنه می‌رود/ در تدارکِ برنامه نوروزی

شهرام توکلی رهبر ارکستر نوجوانان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های اخیر این مجموعه اینگونه توضیح داد: این کنسرت ساعت ۲۰ روز سیزدهم دی ماه امسال با اجرای قطعاتی از هایدن، برامس، مندلسون، باباجانیان، ادواردگریک و امیروف برگزار می شود که طی آن بنده و آرمان نوروزی در دو بخش مجزا به عنوان رهبر ارکستر حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کنسرت ارکستر نوجوانان ایران که به نوعی اولین ارکستر گروه سنی نوجوان در ایران است حاصل چندین ماه فعالیت هنرمندان نوجوان و هیات موسس این مجموعه متشکل از پیمان میرآقاسی،  آرمان نوروزی، علی اکبر قربانی، شهرام توکلی، آرش فلاحی و امیر حقی است که ماه های زیادی است برای به نتیجه رسیدن فضایی که مورد نظر داشتیم تلاش می کنند. هدف از بنیان ارکستر نوجوانان ایران رشد و بالندگی موسیقی ایران و موسیقیدانان ایرانی است ضمن اینکه بنیانگذاران این ارکستر آن را بستری برای کشف و رشد استعدادها و عرضه توانمندی های نوازندگان در قامت نوازنده ارکستر و یا سولیست می دانند که امیدواریم با توجه به برنامه ریزی هایی که در این زمینه انجام دادیم بتوانیم به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنیم.

دستیار رهبر ارکستر موسیقی ملی کشورمان در توضیح بیشتر فعالیت‌ها و اهداف ارکستر نوجوانان بیان کرد:‌ البته در جمعی که به عنوان هیات موسس ارکستر نوجوانان اشاره کردم علی اکبر قربانی مدتی است به دلیل گرفتاری های کاری در جمع ما حضور ندارد اما در آینده ای نزدیک مجددا از حضور او در مجموعه ارکستر نوجوانان استفاده خواهیم کرد. به هر ترتیب آنچه برای کنسرت پیش رو مدنظر قرار داده بودیم برپایی هفته ای دو جلسه تمرین بود که به دلیل اینکه تعدادی از نوازندگان خارج از مجموعه هنرستان موسیقی بودند، کار را برای هماهنگی سخت می کرد اما خوشبختانه با تلاشی که از سوی خود بچه ها صورت گرفته می توانیم شاهد یک کنسرت منسجم باشیم.

این آهنگساز ادامه داد: کنسرت ۱۳ دی ماه به نوعی پیش‌کنسرتی برای اجرای اصلی ما در اسفند ماه امسال است که به تبعیت از سایر ارکسترهای بین المللی تلاش کردیم با توجه به حال و هوای عید و نوروز موسیقی های شادتری را به مخاطب ارائه دهیم. در این کنسرت که هفته آخر اسفند ماه امسال برگزار می شود کنسرت در دو بخش ایرانی و کلاسیک به مخاطبان ارائه می شود.

عضو شورای فنی ارکستر موسیقی ملی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: به طور حتم تشکیل ارکستر نوجوانان با توجه به شرایط سنی نوازندگان که از ۱۲ تا ۱۹ سال است می تواند سکوی پرتابی برای آنها جهت حضور در ارکسترهای بزرگ تر باشد زیرا ما تا سن نوزده سالگی فقط می توانیم میزبان این عزیزان باشیم، بنابراین حتم دارم در ماه های آینده شاهد ظهور و بروز یک ارکستر بالنده در جریان فعالیت های فرهنگی هنری خواهیم بود.

ارکستر, نوجوان, دی ماه, برنامه, نوروز, تالار رودکی,
آمار بازدید : 954
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500