ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 6 دی 1394 - ساعت 14:03:18
چاپ خبر

اعدام مایکل جکسون در نشست یک کنسرت!

یک خواننده پاپ وقتی در نشست کنسرتش با انتقاد یکی از خبرنگاران ‌مبنی بر نوع پوشش‌اش در عکس پوستر این کنسرت مواجه شد، گفت:‌ شما اگر می‌توانستید مایکل جکسون را که در کنسرت‌هایش مایو می‌پوشید اعدام می‌کردید.

اعدام مایکل جکسون در نشست یک کنسرت!

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، حمید حامی که قرار است پس از پنج سال در تالار وحدت روی صحنه رود، با حضور در یک نشست به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

حامی صحبت‌هایش را با موضوع بیماری‌اش آغاز کرد که چند سال پیش، گریبانش شده است و توضیح داد: وقتی یکی از خبرنگاران، خبر بیماری من را در رسانه‌اش منتشر کرد، خیلی ناراحت شدم؛ اما با مطالعه زندگی هنرمندان بزرگ فهمیدم این اتفاقات برای خیلی‌ از آن‌ها افتاده است. به هر حال من سه - چهار سالی خیلی ناراحت بودم، ولی فهمیدم فشار روانی و استرس در بیماری‌ام نقش زیادی دارد. به هر حال با کمک دوستانم دوباره سر پا شدم.

او ادامه داد: تجربه بدی که در این سال‌ها داشتم این بود که وقتی خیلی‌ها فهمیدند من نمی‌توانم مدتی بخوانم، من را ترک کردند. البته چندی پیش که قطعه‌ای را منتشر کردم، متوجه شدم تعداد مخاطبانم به‌طور تصاعدی زیاد شده است و فکر می‌کنم استقبال از اجرای کنسرتم در تالار وحدت بی‌نظیر بوده است.


حامی که در این سال‌ها همیشه منتقد جریانات انحرافی در موسیقی بوده و از مافیایی در این زمینه سخن گفته است، اظهار کرد:‌ بایکوتی که برای من انجام شد، به اعتراض‌هایم ربطی نداشت. شاید در پنج سال اخیر که اعتراض‌هایم بیشتر شد و مقاله‌ای درباره مافیای موسیقی نوشتم، این بایکوت شدیدتر شد؛ اما راستش را بخواهید اگر به گذشته برگردیم، دلم نمی‌خواهد خیلی از این اتفاقات دوباره بیفتد.

وی افزود: اعتراضات من در زمینه موسیقی همیشه به نابرابری‌ها برمی‌گشته است. من به‌خاطر این نابرابری‌ها حتی ورزش را هم ترک کردم، اما چون موسیقی بخش بزرگی از زندگی‌ام است نمی‌توانم آن را کنار بگذارم. چندبار هم تصمیم گرفتم ایران را ترک کنم، ولی نتوانستم.

این خواننده پاپ درباره کنسرتش در تالار وحدت نیز توضیح داد: قرار بود کنسرت‌هایم را از خارج از کشور و با یک تور اروپایی شروع کنم، زیرا معتقد بودم مردم اینجا موسیقی فاخر و البته موسیقی من را نمی‌پسندند. حتی قصد دارم کتاب شعرهایم را به زبان فرانسوی در خارج از کشور منتشر کنم و اگر اینجا مخاطبی داشت به زبان فارسی هم ترجمه شود.
او در این‌باره اضافه کرد:‌ فکر کردم شاید خوب باشد یک کنسرت کوچک برای مخاطبانم در تالار وحدت برگزار کنم. هرچندبرگزاری چنین اجرایی برگشت مالی چندانی ندارد، اما خواستیم مخاطب در شرایط بسیار خوبی اجرا را ببیند و برای همین تالار وحدت را انتخاب کردم.

وی در بخشی از سخنانش تصریح کرد: من خواننده پاپ نیستم، بلکه خواننده پاپ کلاسیک محسوب می‌شوم. خواننده پاپ کسی است که صبح از خواب بیدار می‌شود، شعرش را انتخاب می‌کند و تا شب قطعه‌اش منتشر می‌شود. اتفاقا مردم هم یک ماه به‌طور متوالی این قطعه را گوش می‌دهند و بعد فراموش می‌کنند. من خودم را از خوانندگان پاپ جدا می‌کنم. تالار وحدت هم خانه من است و از سن کمتر، با ارکستر سمفونیک اجرا داشته‌ام.

به گزارش ایسنا، در نشستی که ششم دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد، بابک صحرایی - ترانه‌سرا - در سخنانی اظهار کرد: قرار است حامی پس از پنج سال اجرای زنده داشته باشد. البته این پنج سال دوری به خواست حامی نبوده و قطعا هیچ هنرمندی دوست ندارد در انزوا بماند و از مخاطبش دور باشد. به هر حال اتفاقاتی روی داد که او را مجبور به این دوری کرد.

او ادامه داد: وقتی روند 15 سال فعالیت حامی را بررسی می‌کنید، به آنچه درباره او می‌رسید، اندیشه و آگاهی است. حامی همیشه در زمینه آهنگسازی و ترانه‌سرایی بهترین کارها را انتخاب می‌کند که این، نشأت‌گرفته از همین موضوع است. حتی شما نمی‌توانید بگویید وقتی او با بابک بیات همکاری می‌کرد، بهترین دوران را داشته، زیرا او پس از بابک بیات نیز کارهای خوبی ارائه داده است.

رضا تاج‌بخش - نوازنده پیانو - نیز که در این اجرا حامی را همراهی خواهد کرد، درباره انتخاب قطعات این کنسرت گفت:‌ برای این اجرا حدود 20 قطعه را در نظر گرفته‌ایم؛ قطعاتی از آلبوم‌های «دو نیمه رویا»، «آ خدا»، «یه لحظه عاشق شو» و ... برای این اجرا انتخاب شدند.

محمدرضا عقیلی نیز که تنظیم قطعات این کنسرت را برعهده داشته است، اظهار کرد: موسیقی حامی، یک موسیقی ارکستری است که در آن بیشتر از سازهای آکوستیک استفاده می‌شود. ما در این اجرا، سازهای الکترونیک را نخواهیم دید. سعی کردیم اصالت و ماهیت موسیقی حامی را در این کنسرت رعایت کنیم و از حالت خاطره‌انگیزی قطعات دور نشویم.

مایکل جکسون, حمیدحامی, مایو, اعدام, کنسرت,
آمار بازدید : 1,378
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500