ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 16 دی 1394 - ساعت 12:23:26
چاپ خبر

امین رستمی:آلبوم جدید من تلفیقی از احساس و ریتم است

دومین آلبوم رسمی «امین رستمی» بهار سال 92 و پنج سال پس از آلبوم اول او به بازار عرضه شد. این خواننده در همان زمان قول داد که فاصله آلبوم بعدی‌اش این اندازه نباشد و این روزها در تلاش است تا بتواند به آن وعده عمل کند.

امین رستمی:آلبوم جدید من تلفیقی از احساس و ریتم است

 البته مراحل تولید آلبوم جدید امین رستمی همزمان با تمرینات او برای اجراهای زنده پیگیری شد. رستمی از ابتدای سال جاری تور کنسرت‌های خود را برگزار کرد و احتمالا در فصل زمستان هم شاهد ادامه این تور باشیم. خواننده قطعه «بارون» در گفتگویی که اکنون می‌خوانید از مجموعه جدیدش و اجراهایی که پشت‌سر گذاشته سخن گفت. او همچنین عوامل اثر جدیدش را هم معرفی کرد.
 
*از آلبوم جدید چه خبر؟ چند قطعه دارد و اسم آن چیست؟
این روزها تمام تمرکز من بر جمع‌آوری قطعات آلبوم جدید است و قصد داریم که این اثر را به زودی روانه بازار کنیم. برای اسم آلبوم کاندیداهای زیادی دارم ولی هنوز هیچکدام قطعی نشده‌اند. تعداد قطعات مسلما از آلبوم‌های قبلی بیشتر خواهد بود و من اعتقاد دارم که این آلبوم می‌تواند تا 14 قطعه هم داشته باشد. فکر می‌کنم معقول این باشد که بین 12 تا 14 قطعه را انتخاب کنیم.
 
*چه زمانی منتشر می‌شود؟
در صورتی که تا پایان سال جاری تولید آلبوم به پایان نرسد این اثر را اردیبهشت سال 95 روانه بازار خواهیم کرد.
 
*قبلا قول داده بودید که آلبوم سوم را با فاصله کمتری نسبت به آلبوم دوم منتشر خواهید کرد.
باز هم فاصله بین دو آلبوم من زیاد شد اما حقیقتا مدل تولید به گونه‌ای است که اگر می‌خواهید کار خوب انجام دهید باید زمان زیادی صرف کنید. برخی از کارها را زمانی که تولید می‌کنید چون تازه است، متوجه نمی‌شوید که چقدر خوب یا چقدر بد است. باید زمانی از روی قطعات بگذرد و چند مرتبه بررسی شود تا بتوان قضاوت درست نسبت به هر قطعه یک آلبوم داشت. همین مساله باعث می‌شود که تولید و انتشار یک آلبوم زیاد شود.
 
*فکر می‌کنم کلا وسواس زیادی هم دارید.
بیشتر از اینکه وسواس داشته باشم دوست دارم که وقت بیشتری برای تولید صرف کنم. کنسرت‌ها هم زمان زیادی از ما گرفت زیرا از ابتدای امسال در اغلب ایام درگیر اجراهای زنده بودم. وگرنه ممکن بود که خیلی زودتر آلبوم جدیدم منتشر شود.
 
*تا کنون حضور چه کسانی در آلبوم جدید شما قطعی شده است؟
مسلما با «کوشان حداد» همکاری خواهیم داشت. «پاشا یثربی» رهبر ارکستر من است و قطعا در این آلبوم حضور دارد و با «معین راهبر» عزیز هم همکاری می‌کنم. در بخش ترانه هم تا کنون حضور «مهرزاد امیرخانی»، «فرید احمدی» و «علی ایلیا» قطعی شده است. اسامی که عنوان کردم از جمع ما کنار نمی‌روند و فقط ممکن است تا زمان انتشار آلبوم دوستان جدیدی به تیم تولید این مجموعه ملحق شوند.
 
*و بالاخره امسال طلسم اجراهای زنده شما در شهرستان‌ها شکسته شد. از دیدار با مخاطبانتان در شهرهای دیگر برای ما بگویید.
من قبلا با بند دیگری همکاری می‌کردم که آن دوستان در کنار «مرتضی پاشایی» عزیز هم حضور داشتند. رهبر ارکستر من آقای «انوشیروان تربتی» بود و برنامه‌های خوبی با هم داشتیم. در ادامه تصمیم گرفتیم که در ارکستر تغییراتی داشته باشیم و نسبت به کنسرت‌ها متفاوت‌تر نگاه کنیم. همین تحولات به تغییر 180 درجه‌ای یا شاید هم بیشتر منجر شد و همان چیزی شد که همیشه به دنبالش بودم. اگر به ارکستر جدید نمره 100 بدهم به ارکستر قبلی که با آن دوستان سه کنسرت داشتیم، نمره 30 می‌دهم. در شهرستانها هم کنار مخاطبان عزیز حس خوبی داشتم و همخوانی قطعاتی که یک زمان فکر می‌کردم فقط برای خودم جذاب است، به همراه هموطنانم لحظات زیبایی بود. فراتر از تصور خودم از اجراهای شهرستان و خصوصا آخرین کنسرتی که در سالن میلاد تهران داشتیم، بازخورد دریافت کردیم.
 
*چرا اجراهای زنده شما در تهران کم است؟
من به دنبال بندی بودم که بتوانم با آنها اجرایی که درخور است داشته باشم. تازه به آن چیدمان در بند و کیفیت اجرا رسیده‌ایم. منظور از کیفیت اجرا این است کسی که به تماشای کنسرت ما می‌نشیند راضی از سالن خارج شود و انرژی او تخلیه شده باشد. اما اکنون مسائل دیگری وجود دارد. به دلیل آتش‌سوزی تالار وزارت کشور و عدم اجاره برج میلاد به خوانندگان پاپ، همه هنرمندان به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی آورده‌اند. با توجه به ایام فاطمیه که در پایان سال داریم چیزی حدود 28 روز زمان برای کنسرت داشتیم. ترافیک کاری سالن میلاد زیاد بود و به همین دلیل نتوانستیم در این سالن اجرا داشته باشیم. مطمئن باشید و قول می‌دهم که پس از انتشار آلبوم جدید در صورتی که تقارن با مناسبت‌های مذهبی نداشته باشیم، هر یک ماه و نیم یا هر دو ماه یک‌بار در تهران کنسرت داشته باشیم.
 
*به عنوان سوال آخر می‌خواهم کمی از روند فعالیت‌های سایت «موسیقی ما» که اکنون هشت سال از شروع فعالیتش می‌گذرد بگویید و اینکه چه انتقاداتی نسبت به این رسانه دارید؟
به نظر من و بدون شک بزرگترین سایت موسیقی ایران و مرجع اصلی اخبار این هنر، سایت «موسیقی ما» است. فکر می‌کنم در بازار داخلی موسیقی بی‌رقیب باشد. اما به نظر من پوشش‌های خبری این سایت باید کمتر دچار تعصبات شود. انتقاد من به سایت «موسیقی ما» این است که ما کنسرت رامسر را برگزار کردیم و قبلا از همین رسانه فعالیت‌های خودمان را پوشش می‌دادیم. اما بنا به دلایلی نتوانستیم برای آن کنسرت این پوشش را دریافت کنیم و خبرهای کنسرت رامسر و لاهیجان ما در سایت «موسیقی ما» قرار نگرفت. فکر می‌کنم رسالت رسانه بزرگی مثل «موسیقی ما» که مرجع است این باشد که اطلاع‌رسانی کند. فارغ از اینکه ما با آقای x یا y  که خبرنگار بزرگ این رسانه است کار انجام داده‌ایم یا نداده‌ایم. خبررسانی رسالت رسانه است و باید به هر طریق انجام شود. در مجموع فکر می‌کنم که «موسیقی ما» مدت‌ها در حیطه کاری خود پیشتاز باشد و بدون اغراق کسی به آن نخواهد رسید.
 
*و کلام آخر؟
خدا را شکر در بحث آلبوم و خصوصا کنسرت همه‌چیز آنطور که فکر می‌کردم در حال پیشرفت است. اینکه ما در نه کنسرت آخرمان از کسانی که به تماشای برنامه ما نشستند هیچ بازخورد بدی دریافت نکردیم جای شکر دارد. تمام کسانی که در تهران و شهرستانها کنسرت‌های اخیر ما را از نزدیک دیدند با انرژی مضاعف سالن را ترک کردند. مراحل تولید آلبوم را هم با دقت پیگیری می‌کنم و این اثر تلفیقی از احساس و ریتم است. مجموعه متفاوتی که امیدوارم با آن بتوانم مخاطبانم را غافلگیر کنم.

منبع: موسیقی ما

امین رستمی, بهار, ریتم, احساس, پاپ,
آمار بازدید : 1,074
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500