ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : پنج‌شنبه 17 دی 1394 - ساعت 12:02:01
چاپ خبر

«اوسنه» منتشر شد/ روایت های موسیقایی با گویش خراسانی

آلبوم موسیقی «اوسنه» به آهنگسازی مزدا انصاری، خوانندگی غلامرضا رضایی و شعرخوانی مرتضی کاخی توسط انتشارات سروش روانه بازار موسیقی شد.

«اوسنه» منتشر شد/ روایت های موسیقایی با گویش خراسانی

به گزارش خبرنگار مهر، در این آلبوم که تمامی حقوق مادی آن به مدت پنج سال به انجمن «ام اس» ایران اهدا شده قطعه های «مروایه اشک»، «ماه عرُس»، «زندگی»، «گریه شبانه»، «پیری و معرکه گیری»، «سفر»، «بهارمو»، «زلفای تو»، «خوانش شعرها» با کلام شاعرانی چون ملک الشعرای بهار و عماد خراسانی به علاقه مندان موسیقی ارائه شده است.

مزدا انصاری آهنگساز آلبوم موسیقی «اوسنه» در یادداشتی به مناسبت انتشار این آلبوم آورده است:

«از دوران کودکی به واسطه دوستی خانوادگی با استاد عماد خراسانی و تاثیر کلام زیبا و روحیه لطیفش آشنا بودم، ولی هرگز گمان نمی بردم زمانی آهنگ هایی بر روی شعرهای گویش مشهدی این بزرگ مرد به ویژه شاعر بزرگ خراسان استاد ملک شعرای بهار بسازم. زمانی که دوست عزیزی این پیشنهاد را به من کرد، چنان در دلم نشست که بی هیچ تردیدی آن را پذیرفتم، چرا که طرح این مجموعه در عین بکر بودن و زیبایی خاصی که به خصوص به لحاظ نوستالژیک برایم داشت، موجب اولین همکاری من با دوست عزیزم غلامرضا رضایی پس از سال ها آشنایی شد. دوست هنرمندی که بدون شک به غیر از او کسی از عهده خواندن این شعرها با گویش صحیح و آکسان های درست، در عین لطافت و گرمی، بر نمی آمد.

در ادامه ساخت این مجموعه افتخار آشنایی و همکاری با استاد گرامی دکتر مرتضی کاخی را پیدا کردم که بدون رهنودهای ایشان ساخت این قطعات بسیار دشوار می نمود و از آن مهم تر که از سر لطف دکلمه اشعار در این آلبوم را پذیرفتند که افتخاری برای من محسوب می شود.

اوسنه (افسانه) حاصل همدلی، دوستی و همکاری یاران هنرمند فرهیخته و عزیزم با من است که با یاری شان توانستم مجموعه ای با گویش سرزمین مادری ام مشهد را به شما مهربانان پیشکش کنم. از یکایک نوازندگان و صدابرداران و همه عوامل این آلبوم نهایت سپاس را دارم و دستشان را به گرمی می فشارم.»

ارسلان کامکار ویولن، علی جعفری پویان ویولن، میثم مروستی ویولن، عماد رضا نکویی ویولن، سهراب برهمندی ویولا، دانیال جورابچی ویولا، آتنا اشتیاقی ویولنسل، پورنگ پور شیرازی کنترباس، ناصر رحیمی فلوت، سایوری شقیعی کلارینت، آزاد میرزاپور تار و سه تار، علی رحیمی تنبک و سازهای کوبه ای و مزدا انصاری پیانو نوازندگان این آلبوم موسیقایی هستند.

آلبوم موسیقی «اوسنه» با شماره ۱۶۵۱۰ کتابخانه ملی و شماره ۹۴۸۹۰۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انتشارات سروش و همکاری گالری بوم در بازار موسیقی منتشر شده است.

مزدا انصاری, اوسنه, گویش خراسانی, غلامرضارضایی, مرتضی کاخی,
آمار بازدید : 1,096
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500