ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 20 دی 1394 - ساعت 12:40:15
چاپ خبر

طنین عاشقانه های قرایی منش در سالن اریکه

علیرضا قرایی منش خواننده و آهنگساز سابق گروه محبوب "ژوان" چهارشنبه 17 دی اولین کنسرت خود را در تهران برگزار کرد.

طنین عاشقانه های قرایی منش در سالن اریکه

سالن کنسرت اریکه ایرانیان علاقه مندان موسیقی او را همراه با چهره های نام آشنای موسیقی در خود می دید.

کنسرت با آهنگ "بگو حرفاتو" آغاز شد که آهنگساز و تنظیم کننده این آهنگ شاد علیرضا قرایی منش و ترانه سرای آن حامد صوفی پور است. بهت قول میدم، من اومدم، سایه،امشب، زمان و فراموشی که هر دو ترانه هایی از حامد صوفی پور هستند، بخش اول کنسرت او را تشکیل می داد.

آهنگ پر طرفدار "یه حالی دارم این روزا" و قطعه "کلید مهتاب" از آلبوم یه حالی دارم این روزا " و قطعه "چقدر سرده" با تنظیم مهران خلیلی وآهنگ عاشقانه "من واسه تو زندگیمو دادم" با ترانه ای از روزبه بمانی نیز با استقبال خوب حاضران در سالن همراه شد.

اما نقطه عطف کنسرت علیرضا قرایی منش اجرای آهنگ محبوب "دختر بهار" بود که در زمان خوب بسیار فراگیر شده بود و به نوعی اغلب علاقه مندان موسیقی قرایی منش و گروه زوان را با این قطعه عاشقانه و زیبا می شناسند. این آهنگ پرطرفدار در این کنسرت سه بار اجرا شد؛ پس از اجرای اول، یک بار اواسط برنامه و بار آخر به درخواست تماشاگران در آخر کنسرت سه باره اجرا و با تشویق و همخوانی فوق العاده حاضران در سالن همراه شد.
 
***
 
شرکت نوای نی لبک شرقی این کنسرت را برگزار کرد. تهیه کننده این کنسرت آرمین جباری و رهبر ارکستر هم علیرضا جباریه نوازنده گیتار اکوستیک گروه بود.

اعضای ارکستر علیرضا میرآقا، بنیامین بیانی و حسن فراهانی (سازهای بادی)، میلاد مجذوب (گیتار الکتریک)، سعید جامع (درامز)، کیوان فرشید نیا (گیتار بیس)، علیرضا کریمی و وحید قاسمی (پرکاشن)، احسان راستانی و علی موسوی (کیبورد) بودند.

بابک صحرایی، رضا تاجبخش، بابک مافی، ناصر زینعلی، حمید حامی، عرفان سلیمی، مهران خلیلی، مهدیه عرب، حامد صوفی پور، علی ضیایی و ... مهمانان کنسرت علیرضا قرایی منش بودند.
 
 بابک صحرایی: قرایی منش حرفه ای است
بابک صحرایی ترانه سرای مطرح کشور که همراه با یار همیشگی اش حمید حامی در این کنسرت حاضر شده بود، درباره این اجرا به موسیقی ما گفت:« کنسرت علیرضا قرایی منش خوب و حرفه اى برگزار شد که قابل پیش بینی هم بود. چون علیرضا موزیسینى حرفه ای است. زمانی که از حرفه ای بودن صحبت می کنم، منظورم این است که دانش موسیقی و تجربه را در کنار هم دارا است. هنگامی که دانش و تجربه با هنر و استعداد همراه و تلفیق می شوند می توانیم آن هنرمند را یک هنرمند حرفه ای خطاب کنیم. علیرضا قرایی منش خواننده و موزیسین خوبی است که هم رنگ صدای خوبی دارد و هم اینکه به درستی می خواند. موزیسین خوبی است به این خاطر که علم آهنگسازی دارد، یکی دو ساز را به صورت حرفه ای می نوازد و بر آن ها تسلط دارد. در حوزه ملودی سازی خوش قریحه و در حوزه تنظیم نیز توانمند است.

تا جایی که مطلع هستم، موسیقی جهان را بسیار دقیق دنبال می کند و به خوبی می شناسد. به همين دليل قابل پيش بينى بود كه كنسرت عليرضا به شكل درست و خوبى اجرا شود. تنها نکته ای که باعث حسرت من شد این بود که چرا «علیرضا قرایی منش» انقدر دیر به روی صحنه آمد؟ این اتفاق می توانست زودتر از این ها به سرانجام برسد. اگرچه الان هم نیست چرا که نه از سن علیرضا گذشته و نه فرصت های ما در موسیقی به پایان رسیده است. هیچ اتفاقی در هیچ جای جهان به صورت کامل مطلق نیست. موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که موسیقی هنری است که زیباتر بودنش انتها ندارد.

در كل كنسرت خوبى بود و براى عليرضا آرزوى موفقيت هاى بيشتر دارم.»
 
مهران خلیلی: خیلی خوب بود، چند پیشنهاد هم دارم
مهران خلیلی نوازنده نام آشنای موسیقی پاپ هم که سابقه همکاری با قرایی منش را در کارنامه دارد، درباره این کنسرت گفت:« من کنسرت علیرضا قرایی منش را دوست داشتم. اول از همه باید بگویم که شخصیت و هنر خود علیرضا را بسیار دوست دارم. چرا که مثل خیلی های دیگر خودش را داخل بعضی قالب ها و چارچوب ها قرار نداده است که برای من بسیار قابل احترام است. با وجود اینکه اجرای اول «علیرضا قرایی منش» بود، اجرای بسیار خوبی بود. ارکستر خوبی داشت که من متوجه اشتباه خاصی نشدم و اگر هم اشتباهی بود، به سبب زنده بودن اجرا طبیعی است. با اینکه معمولا" خواننده ها به خاطر سانس های متعدد کنسرت و جلوگیری از خسته نشدن صداهایشان، قطعات را با گام پایین تری نسبت به آلبوم هایشان می خوانند اما «علیرضا قرایی منش» این کار را نکرد و همانند گام های آلبومش خواند و از پس اجرا به خوبی برآمد.

پیشنهادی که من برای اجراهای دیگرش دارم این است که همکارانش یک سری مسائل را از روی دوش خواننده بردارند. به عنوان مثال صدای بک وکال و گروه کر نداشتند که خود اعضای گروه می توانند این مسئولیت را تقبل کنند تا صدای خواننده بیشتر در قالب ارکستر قرار بگیرد. از سمت دیگر یک پیشنهاد هم برای صدابردار دارم که نه تنها برای علیرضا بلکه برای هر خواننده دیگری میکروفن بی سیم تهیه کند چرا که من متوجه شدم گاهی میکروفن با سیم جلوی دست و پای علیرضا را گرفته بود. در کل من اجرای علیرضا و گروهش را بسیار دوست داشتم و مطمئنم که بعد از این اتفاقات بهتری نیز برای علیرضا رخ خواهد داد.»
 
حامد صوفی پور:باید برای قرایی منش اتفاق های خوبی بیفتد
حامد صوفی پور هم که طی این سالها همکاری تنگاتنگی با علیرضا قرایی منش داشته،درباره اجرای دوستش گفت:« کنسرت «علیرضا قرایی منش» عزیز اتفاق خوبی بود که باید زودتر از این ها اتفاق می افتاد. چرا که علیرضا پتانسیل اجرای خوب را داست. خوانندگانی که خودشان موزیسین هستند، سواد موسیقی دارند، چند ساز می زنند و از لحاظ خوانندگی نیز فاکتورهای لازم را دارند، باید اتفاق های خوبی برایشان رخ بدهد. خدا را شکر که کلیت کار بسیار خوب بود و همه از این کنسرت راضی بودند و غیر از این هم انتظار نمی رفت. امیدوارم که این اتفاق شروعی باشد برای رخ دادن اتفاقات خوب دیگر برای «علیرضا قرایی منش» عزیز.»

علیرضاقرایی منش, اریکه ایرانیان, ژوان, کنسرت,
آمار بازدید : 1,443
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500