ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 20 دی 1394 - ساعت 13:00:22
چاپ خبر

گروه لیان یک گروه محض سنتی نیست/ اجرا در سالن میلاد برایمان محدودیت دارد

گروه «لیان» یک گروه محض سنتی نیست؛ اما به سنت‌ها پایبند است.

گروه لیان یک گروه محض سنتی نیست/ اجرا در سالن میلاد برایمان محدودیت دارد

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری گروه «لیان» با حضور محسن شریفیان و علی حق‌شناس در پردیس چهارسو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن شریفیان در رابطه با مشکلات و حواشی گروه «لیان» گفت: در رابطه با مشکلات صحبت کردن موضوع تازه‌ای نیست. نه تازه است و نه راهگشا؛ اما کماکان مشکلات وجود دارد. به عنوان مثال کنسرت اخیری که 29 دی ماه برگزار می‌شود را قرار بود پیش از ایام محرم و صفر برگزار کنیم که به دلیل نزدیکی به ایام محرم این امکان فراهم نشد و پس از آن با تمدید مجوز‌ها و تعهداتی که داده بودیم و هماهنگی‌هایی که با نیروی انتظامی کرده بودیم، این تاریخ مقرر شد. اما باز هم برگزاری کنسرت در تاریخ مورد نظر ممکن نشد.

وی ادامه داد: البته نقش نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در کنسرت‌ها غیر قابل انکار است.

وی افزود: در رابطه با  اجرای کنسرت در سالن میلاد باید بگویم ما محدودیت بیشتری نسبت به تالار وحدت داریم و مسائلی همچون سیستم‌های صوتی آن از دلایل نگرانی ماست و همچنین به دلیل کوتاه بودن زمان در نظر گرفته، از اجرای 22 قطعه به 12 قطعه رسیده‌ایم که برای من بسیار سخت است، قطعات را حذف کنم. زیرا تمامی آن‌ها برای معرفی فرهنگ ما به شهر‌ها و مناطق دیگر است. پیش از این ما در تالار وحدت اجراهای بسیاری داشتیم و همچنین آزادی عمل بیشتری را در رابطه با طراحی‌ها و برنامه‌های اجرا تجربه کرده‌ایم؛ اما به دلیل کسب تجربه‌های تازه‌تر تصمیم گرفتیم، سالن میلاد را که یکی از بزرگترین سالن‌های کشور است را انتخاب کنیم. 

در ادامه شریفیان در رابطه با عدم اجرا در دو ماه محرم و صفر در خارج از مرز‌های کشور بیان کرد: در حالی که ما در تمام این دو ماه هیچ گونه اجرایی در خارج از کشور نداشتیم؛ اما برخی خوانندگان که تمامی رسانه‌ها از عملکردشان مطلع هستند اجرا‌های خود را داشتند.

وی اظهار کرد: در یکی از اجراهای ما که تا آخرین لحظات تمامی اعضای گروه تمرینات خود را انجام داده بودند در آخرین لحظه به من گفتند نباید به روی صحنه بروم که تصور می‌کنم این یک خصومت شخصی بوده؛ زیرا اگر مشکلی در فعالیت من وجود داشته باشد ارشاد و قوه قضاییه نباید به من مجوز فعالیت بدهند.

در ادامه شریفیان در رابطه با یکی از اهداف گروه «لیان» که تلفیق موسیقی بوشهر و آذربایجان بوده عنوان کرد: تلفیق و نوآوری یکی از اهداف گروه لیان و همچنین گفتگو با فرهنگ‌های مختلف این بوده است. گروه «لیان» یک گروه محض سنتی نیست؛ ولی به سنت‌ها پایبند است.
 
در ادامه علی حق شناس در رابطه با مشکلاتی که برای گروه‌های موسیقی محلی وجود دارد، بیان کرد: تصور می‌کنم که موسیقی محلی برای مسئولین اهمیت ندارد. به عنوان مثال زمانی که درخواست اجرا در برج میلاد را ارائه دادیم، به بهانه حواشی که برای گروه «لیان» وجود داشت، امکان اجرا برای ما فراهم نشد. همچنین اجرا در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی قوانینی را دارد که ما مجبوریم برخی حرکات آیینی‌مان را حذف کنیم.

در نهایت محسن شریفیان بیان کرد: قیمت بلیط کنسرت‌های ایران در مقایسه با امکاناتی که برای مخاطب فراهم می‌کند، بالاتر است و من با درک این موضوع سعی کردم که قیمت بلیط‌ها را پایین‌تر از حد معمول قرار دهم.

گروه لیان, سالن میلاد, سنتی, محسن شریفیان,
آمار بازدید : 1,073
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500