ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 21 دی 1394 - ساعت 13:52:59
چاپ خبر

پیانیست ارمنستانی در پنج شهر ایران می‌نوازد

پیانیست مطرح ارمنستانی رسیتالی از آثار آهنگسازان ایرانی را در شهرهای تهران، بوشهر، یزد، اهواز و شیراز برگزار خواهد کرد.

پیانیست ارمنستانی در پنج شهر ایران می‌نوازد

به گزارش هنرآنلاین، "هایک ملیکیان" در پنج شهر ایران رسیتال پیانو خواهد داشت. ملیکیان در این کنسرت قصد دارد قطعاتی چون سونات شماره ۲ از هرمز فرهت، سونات شماره ۱ از خود شاهین فرهت، ایرانا از فوزیه مجد و قطعه پندار ساخته امیرمهیار تفرشی‌پور و نیز آثاری از آهنگسازان ارمنی و اروپایی را اجرا کند.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این پیانیست ارمنستانی ٢٣دی در سالن شهید آوینی بوشهر، ۲۵ و ۲۶ دی تالار رودکی ۲۷ دی در سالن شهرداری یزد، ۲۹ دی در تالار آفتاب اهواز، ۳۰ دی در تالار حافظ شیراز به اجرا خواهد پرداخت.

"هایک ملیکیان" درباره تور کنسرت‌هایش در ایران گفت: از اینکه به ایران دعوت شدم خیلی خوشحالم. من اجراهای زیادی از ملیت‌های مختلف داشتم و این بار بسیار خوشحالم که کار آهنگسازان ایرانی را اجرا می‌کنم.

وی همچنین درباره اینکه چطور به فکر اجرای رسیتال پیانو در ایران افتاد نیز عنوان کرد: اولین نکته رپرتوار مدرن بود و باید بگویم که رپرتوار بسیار ارزشمندی است. من ١۵سال است که موسیقی مدرن اجرا می‌کنم و این برای من بسیار هیجان انگیز است که برای اولین بار به ایران می‌آیم و آثار آهنگسازان ایرانی را اجرا می‌کنم و از نزدیک با مردم ایران و فرهنگ شنیداری آن‌ها آشنا می‌شوم.

این پیانیست درباره شباهت‌های بین آثار آهنگسازان ایرانی و ارمنی گفت: در جواب این سؤال باید بگویم به طور مثال در اثر خانم فوزیه مجد یه رابطه مستقیمی بین ایشان و کمیتاس می‌بینم نه به صورت دقیق اما تشابهی که بین آن‌ها هست ملودی فولک و استفاده اونیسون از ملودی به صورت روشن است که به کمیتاس خیلی نزدیک است.

ملیکیان در ادامه افزود: ما آهنگسازان زیادی داریم که نقاط مشترکی با آهنگسازان ایرانی دارند. این نقاط مشترک بیشتر در سبک خاچاطوریان و تفکر او دیده می‌شود. آهنگسازانی که امروز در سبک قدیم فعالیت می‌کنند و بازگشتی به قدیم دارند خود این افراد سن و سال بالاتری دارند و تفکرشان تفاوت زیادی با تفکر نسل جوان در ارمنستان دارد.

وی گفت: آهنگسازان جدید می‌توانند در سبک جدید بنویسند واین تفکر را در آثار آهنگسازان ایرانی هم می‌توان دید. به طور مثال اجرای آثار آقایان فرهت و تفرشی‌پور را می‌توان گفت که تفاوت‌ها و تناقض‌های زیادی با هم دارند. در مجموع می‌توان گفت نقاط مشترکی بین موسیقی ارمنستان و ایران وجود دارد حتی در سبک موسیقی مدرن.

این موزیسین درباره پیشرفت موسیقی در ارمنستان نیز عنوان کرد: در زمان گذشته در شوروی سابق آهنگسازان فوق العاده‌ای بودند و ما نیز همزمان آهنگسازان خودمان را داشته‌ایم که بیشتر تحت تأثیر موسیقی ملی ارمنستان بودند ولی در حال حاضر زمان عوض شده است و تفکر جدید در این است که شما خود را معرفی کنید و من فکر می‌کنم که در ارمنستان همه چیز آزاد است و مشکلی با این تفکر جدید نیست.

"هایک ملیکیان" افزود: در آخر باید بگویم که پروژه ١٩٠٠پلاس مجموعه‌ای از اجراهای من از سال ٢٠٠٩ است که طی آن فقط آثار ساخته شده از سال ١٩٠٠ میلادی به بعد را اجرا می‌کنم و همیشه به فکر این اجرا و کنسرت در ایران بودم و بسیا ر خوشحالم که این فرصت پیش آمده است. آهنگسازان ایرانی آثار بسیار ارزشمندی دارند که به نظر من برای حفظ این آثار، بسیار مهم است که آن‌ها اجرا و در دنیای دیجیتال امروزی معرفی شوند.

پیانیست, ارمنستان, رسیتال, تهران, شیراز,
آمار بازدید : 1,223
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500