ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : دوشنبه 21 دی 1394 - ساعت 13:52:59
چاپ خبر

دیگر بازیچه لابى‌گرى‌های خانه موسیقى نمی‌شوم/ خانه موسیقی تلاش کرد مانع اجراى «موج نو» در تالار وحدت شود

علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار پس از ۳ اجرای متوالی موج نو درباره مسائل و مشکلاتی که پیش روی این ارکستر قرار داشت توضیحاتی ارائه کرد.

دیگر بازیچه لابى‌گرى‌های خانه موسیقى نمی‌شوم/ خانه موسیقی تلاش کرد مانع اجراى «موج نو» در تالار وحدت شود

به گزارش خبرگزاری فارس، علی قمصری درباره مشکلات پیرامون اجرای ارکستر «موج نو» عنوان کرد: «دلیل اینکه ترجیح دادم تا پیش از اجراى موج نو حرفی نزنم ، ترس از لغو مجوز این کنسرت نبود. ترجیح دادم تا مخاطبان هوشمند موسیقی ایرانی ابتدا با بار کیفى ارکستر و نتیجه‌ى ممارست‌هاى بی وقفه جوانانی که  با دقت انتخاب شده‌اند، مواجه شوند و سپس با عنوان کردن یک حقیقت تلخ، باعث تعجب و یا خنده در آن‌ها شوم! بله، کارشناسان شوراى موسیقى، که بیشتر آنها مسئولین خانه  موسیقى هستند، با اعطای درجه‌ کیفى نازل به ارکستر موج نو، تلاش کردند تا مانع اجراى ارکستر در تالار وحدت شوند.

وی افزود: زمانى که امضاى من پاى نامه‌ انتقادى از خانه‌ى موسیقى درج شده بود، به اینکه در سایتشان، من و بیش از ١٠٠ هنرمند دیگر را «هنرجو» خوانده بودند، واکنشى نشان ندادم. اما برایم مایه تعجب بود که اجرای ارکسترى با حضور ٧٠ نوازنده‌ى شایسته که هرکدام از نقاط مختلف کشور، در تمرینها حاضر شده‌اند و قابلیتهایشان را در کنسرت دیدید، در کنار من، محمد معتمدى و یک شوراى فنى که جزو نواندیش ترین هنرمندان امروز هستند، با این قضاوت مضحک قرار بود لغو شود! آن هم بخاطر کینه توزى کسانى که با عنوان «هنرمند» مثلا قرار است پشتیبان موسیقى باشند. جالب است که سرپرست دفتر موسیقى، با علم بر دلیل غیر هنرى راى منفى شوراى موسیقى - یا شاید بهتر است بگوییم، مسئولین خانه موسیقى- با اعلام اینکه:«اگر این ارکستر شانیت اجرا در وحدت را ندارد پس وحدت جاى چه کسانى است؟» مهر تایید را بر اجراى ما زدند.

قمصری ادامه داد: «شاید حدس زدن اینکه ریشه‌ این تقلاهاى کم مایه براى بازدارى از حرکت رو به رشد هنرمندانى که تلاششان حفظ آزادگى است، چیست؛ کار سختى نباشد. من هم با تعدد تجربه‌ى اجرایى خود شیوه‌ى برخورد با صلابت با این بى مهری را یاد گرفته‌ام. بله، گذشت دورانی که که شش ماه دنبال دلیل عدم دریافت مجوز یک آلبوم مى گشتم و در نهایت متوجه مى شدم که یک به اصطلاح استاد که سازش هم با من یکى است، به عنوان «کارشناس دفتر موسیقى»، با جمله « جز صداهایى مبهم چیزى نمى شنوم »که در پرونده درج کرده مانع دریافت مجوز شده. بیش از موهاى سرم از این ست تجربیات ناخوشایند داشته ام. همین مرا به «علی قمصرى» امروز تبدیل کرده که دیگر بازیچه لابى گرى‌ها و کوته نظرى‌هاى امثال سردمداران خانه موسیقى نشوم!»

خانه موسیقی, علی قمصری, موج نو, کنسرت,
آمار بازدید : 1,095
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500