ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 22 دی 1394 - ساعت 12:53:10
چاپ خبر

رضاعی: همیشه ارزو داشتم «سیر» اجرا شود/ شعاری: باید نقش 14 سال پیش خودم را بازی کنم

مسعود شعاری گفت: در حال حاضر که می‌خواهیم آلبوم «سیر» را اجرا کنیم، باید به 14 سال پیش برگردم و انگار باید دوباره نقش 14 سال پیش خودم را بازی کنم.

رضاعی: همیشه ارزو داشتم «سیر» اجرا شود/ شعاری: باید نقش 14 سال پیش خودم را بازی کنم

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، نشست خبری گروه‌های حاضر در جشنواره موسیقی فجر صبح امروز با حضور هنگامه اخوان، مسعود شعاری، کریستوف رضاعی، شهرداد روحانی و جمعی از اهالی رسانه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

کریستوف رضاعی در این نشست ضمن اشاره به اجرای پیش رویش در جشنواره موسیقی فجر گفت: 15 سال است که آلبوم سیر منتشر شده است و این تجربه همیشه برای من جالب بوده و همیشه ارزو داشتم که بعضی از قطعات سیر اجرا شود، برنامه‌ای که در جشنواره خواهیم داشت تحت عنوان «سیر» خواهد بود. در واقع ما در این کنسرت سیری در موسیقی‌های مختلف خواهیم داشت.

وی افزود: اولین قطعه سیر یعنی «حضور» در این کنسرت اجرا خواهد شد قطعه بعد «شور عشق» نام دارد که بازسازی ارکسترال روی این قطعه انجام شده و با همکاری ارکستر سمفونی تهران به رهبری بردیا کیارس اجرا می‌شود.

مسعود شعاری نیز در همین باره گفت: این اتفاق بعد از 14، 15 سال می‌افتد فکر می‌کنم زمانی که ما این پروژه را کار کردیم اولین تجربه‌ای بود که به این شکل روی یک ساز ایرانی انجام می‌شد  و در زمان خودش کار نوعی بود. در حال حاضر که می‌خواهیم سیر را اجرا کنیم باید به 14 سال پیش برگردم و انگار باید دوباره نقش 14 سال پیش خودم را بازی کنم.

کریستوف رضایی در ادامه این نشست گفت: قطعه حضور تغییرات زیادی نخواهد داشت چرا که این قطعه برای آنسامبل زهی و سه‌تار نوشته شده بود. البته رنگ آمیزی سازی این قطعه بیشتر خواهد بود چرا که ارکستر سمفونیک همراه ما است و طبیعتا سازهای بادی را هم داریم. قطعه «شور عشق» هم تغییراتی دارد و طولانی‌تر خواهد شد. این دو قطعه اصلی برای اجرای ما در جشنواره خواهد بود ضمن اینکه قسمت بداهه‌نوازی سه‌تار مسعود شعاری را در این اجرا خواهیم داشت.

مسعود شعاری در ادامه نشست گفت: تجربیات ارکستری که همراه با کریستوف رضاعی داشته‌ایم برای من خیلی جذاب است و امیدواریم بتوانیم اجرای خوبی را داشته باشیم.

کریستوف رضاعی در ادامه با اشاره به موسیقی تلفیقی گفت: اتفاق تلفیقی که 15 سال پیش افتاد خیلی دست هنرمند نیست و بیشتر به یک اتفاق شبیه است آلبوم «سیر» نیز روند تولیدش به این شکل بود که ما قبلا یک کار را با سه‌تار ضبط کرده‌ بودیم که آقای شعاری هم خیلی راضی بودند بعد در ادامه صحبت کردیم تا تنظیم این چنینی روی این کار انجام شود و من خیلی استقبال کردم. زمانی که کار ضبط این آلبوم را انجام دادیم محدودیت‌های فنی زیادی داشتیم اما الان دستمان بازتر است به هر حالت موسیقی ماندگار اثر زمان را ندارد و خوشبختانه ما 15 سال دوام آوردیم که امیدوارم ادامه هم پیدا کند.

مسعود شعاری نیز در خصوص موسیقی تلفیقی گفت: تلفیق در موسیقی بیشتر به یک اتفاق شبیه است برای بسیاری موسیقی یک نوع قداست دارد که اشکالی هم ندارد اما در ادامه این قداست به تعصب تبدیل شده و باعث می‌شود تا عادات شنیداری ما یکسویه شود. به هر حال من اعتقاد دارم با حفظ ریشه‌ها باید آزادانه و بدون تعصب حرکت کرد.

مسعودشعاری, سیر, سنتی, موسیقی,
آمار بازدید : 1,153
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500