ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 30 دی 1394 - ساعت 14:14:27
چاپ خبر

ترانه‌سرای هتل کالیفرنیا درگذشت

گلن فری ، گیتاریست و یکی از اعضای اصلی گروه مشهور ایگلز که متن ترانه «هتل کالیفرنیا» از سروده‌های موفق او بود در سن 67 سالگی درگذشت.

ترانه‌سرای هتل کالیفرنیا درگذشت

به گزارش رادیوپدیده به نقل ازموسیقی ما، این خبر توسط سایت و صفحه فیسبوک گروه اعلام شد. به گزارش رویترز و بر اساس اعلام رسمی گروه ایگلز، فری به دلیل کولیت روده مزمن و بیماری  آرتریت اروماتوئید در نیویورک بدرود حیات گفت.

گروه ایگلی با آلبوم بهترین‌ها  " Greatest Hits 1971-1975" صاحب رتبه دوم پرفروش‌ترین آلبوم‌های تاریخ موسیقی امریکاست. گلن فری و دان هنلی(درامر) گروه ترانه «هتل کالیفرنیا» را نوشتند که یکی از مشهورترین قطعات قرن بیستم است. در ایران هم این ترانه یکی از مشهورترین هیت‌های موسیقی جهان است.
 
فری در طی 35 سال فعالیت با گروه ایگز در تولید هر پ7 آلبوم گروه مشارکت داشت اما در سال 1982 فعالیت سلو خود را هم با انتشار آلبوم «No Fun Aloud» آغاز کرد. و 5 آلبوم سلو هم از او منتشر شده است. آخرین اثری که از او منتشر شده، پنجمین آلبوم سلو اوست که با نام دیروقت"After Hours" سال 2012 تولید شد.فذی به عنوان بک وکال (هم‌خوان)، نوازنده گیتار و پیانو نقش مهمی در ساختار قطعات گروه ایگلز داشت.

فری در 6 نوامبر سال 1948 در دیترویت به دنیا آمد و در 18 ژانویه 2016 در نیویورک درگذشت.

ترانه سرا, هتل کالیفرنیا, گلن فری, گروه ایگلز, درگذشت,
آمار بازدید : 1,162
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500