ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 11 بهمن 1394 - ساعت 13:22:06
چاپ خبر

سخنگوی وزارت ارشاد: سالار عقیلی با دیگران تفاوت دارد

حضور «سالار عقیلی» در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای،‌ این روزها حاشیه‌های بسیاری برای این خواننده‌ی موسیقی سنتی و کل جامعه موسیقی به وجود آورده است.

سخنگوی وزارت ارشاد: سالار عقیلی با دیگران تفاوت دارد

به گزارش رادیوپدیده به نقل از موسیقی ما، خوشبختانه اما ماجرای این حضور با درایت مسئولان فرهنگی مرتفع شد و او توانست به فعالیت‌های خود ادامه دهد و حالا هم در جشنواره‌ی موسیقی فجر به اجرای برنامه خواهد پرداخت. با این حال، همین مسأله واکنش‌های زیادی را در اهالی موسیقی پاپ به وجود آورد و آنها به این مسأله اشاره کردند که در نگاه مسئولان نوعی تبعیض میان هنرمندان پاپ و سنتی وجود دارد.
 
در این میان سیروان خسروی یکی از خوانندگان پاپ نوشته‌ای خطاب به وزیر ارشاد در صفحه‌ی اینستاگرام خود منتشر کرد و حتی رئیس‌جمهور را نیز مورد خطاب قرار داد و از تبعیضی حرف زد که به زعم او، میان اهالی موسیقی پاپ و سنتی وجود دارد. اعتراض اصلی سیروان به ممنوع‌الفعالیت شدن برادرش «زانیار خسروی» به خاطر اتهام همکاری با سایت رادیو جوان بود. زانیار نیز روز گذشته در یادداشت دیگری که البته پس از ساعاتی آن را از صفحه خود حذف کرد، غافلگیر شدن سالار عقیلی بابت حضور در آن شبکه را توجیهی غیرمنطقی دانست و این پرسش را مطرح کرد که آیا اگر هر یک از خوانندگان پاپ چنین عملی را مرتکب شده بودند، چگونه با آنها برخورد می‌شد. برخی دیگر از هنرمندان و اهالی موسیقی پاپ نیز در اعتراض به این نوع برخوردها مطالبی را در صفحات اجتماعیشان منتشر کردند.

سایت «موسیقی ما» در همین رابطه به سراغ «حسین نوش‌آبادی» (سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) رفت و این پرسش را مطرح کرد که آیا در نگاه ارشاد تفاوتی میان خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ وجود دارد. نوش‌آبادی پاسخ می‌دهد: «سالار عقیلی با دیگران متفاوت است. شرایط و نوع تعامل او با مسئولان و مدیران و دلبستگی‌اش به نظام و انقلاب بر کسی پوشیده نبوده و نیست و صدای ایشان را می‌توان در بسیاری از سریال‌های تاریخی شنید. او در این میان غفلتی کرد و آن هم به خاطر اینکه ماهیت آن شبکه را نمی‌دانست و بعد از حضورش در آن، متوجه شد که نباید در آن شرکت می‌کرده و بعد از آن هم پیامی داد و از این بابت عذرخوهی کرد.»
 
سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: «آقای عقیلی در نامه‌ی خود به این مسأله اشاره کرد که همیشه برای مردم و کشورش خوانده و عاشق ایران است. همچنین تأکید کرد که فردی سیاسی نیست. ضمن آنکه ایشان زمان مصاحبه‌اش با آن شبکه، از اروپایی‌ها انتقاد کرد که امکان ترویج موسیقی ایرانی را فراهم نمی‌کنند و در واقع از فرهنگ و هنر ایرانی هراس دارند. ایشان هیچ مسأله‌ای برخلاف مصالح کشورش بیان نکرد.»
 
نوش‌آبادی البته اضافه می‌کند که حضور در این شبکه‌ها که معاند نظام به شمار می‌روند، به هیچ عنوان قابل دفاع نیست: «من در کنفرانس مطبوعاتی نیز به این مسأله اشاره کردم که این حرکات نه قابل دفاع است و نه قابل توجیه؛ اما آقای عقیلی عذرخواهی کردند و از سوی دیگر، بارها پایبندی‌شان به نظام و کشور را نشان داده‌اند و این رفتار با کسی که مدام با شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیو تلویزیون‌های غیرمجاز رابطه دارد، تفاوت می‌کند.»
 
سخنگوی وزارت ارشاد فضای جبران و ارتباط مجدد با فرهنگ و هنر را برای کسی که خطایی انجام داده و به اشتباهات‌اش پی برده، باز می‌داند و می‌گوید وزارت ارشاد همواره با روی باز با هنرمندان برخورد می‌کند و در این میان، خواننده‌ی پاپ و سنتی تفاوتی برای این مجموعه ندارد.

من و تو, سیروان خسروی, زانیارخسروی, سالارعقیلی, موسیقی,
آمار بازدید : 1,638
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500