ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : جمعه 13 فروردین 1395 - ساعت 13:05:56
چاپ خبر

حجت‌الاسلام نقویان نیز از ممنوع‌الکاری محمدرضا شجریان گلایه کرد

«چرا کسی که افطار مردم با صدای ربنا او عجین شده باید از ما دلخور باشد؟ بیاییم در سال جدید یک گام به سمت اخلاق برداریم.»

حجت‌الاسلام نقویان نیز از ممنوع‌الکاری محمدرضا شجریان گلایه کرد

اینها را حجت‌الاسلام نقویان در سخنرانی خود در مسجد نور تهران و در مراسم ترحیم مادر همسر رییس جمهور گفت. او که هم‌زمان با روز مادر، سخن‌رانی می‌کرد، در بین سخنان خود درباره‌ی نقش مادر و همچنین اخلاق در زندگی انسان‌ها، گریزی نیز به مساله‌ی ممنوعیت فعالیت‌های «محمدرضا شجریان» و همچنین بیماری او زد و از این مساله اظهارنارضایتی کرد.

حجت‌الاسلام نقویان در حالی این سخنان را بیان کردند که پیش از او بسیاری از شخصیت‌‌های سیاسی نیز در کنار اهالی موسیقی و دیگر هنرمندان درباره‌ی بیماری استاد شجریان و همچنین ماجرای ممنوعیت ایشان از فعالیت اظهار نظر کرده‌اند؛ در این میان می‌توان به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – علی جنتی- و همچنین وزیر بهداشت – حسن هاشمی- اشاره کرد. دکتر «محمد جواد ظریف» نیز در پیام نوروزی خود که به زبان انگلیسی در صفحه توئیترش منتشر کرد، نوشت: «نوروزی شاد و سالی توأم با سلامت و موفقیت را برای تمامی هم‌میهنان ایرانی خود آرزومندم، کسانی که با افتخار نماینده ایران و فرهنگ آن را در سرتاسر جهان هستند».

البته چندی قبل «حسین دهباشی» - سازنده‌ی فیلم تبلیغاتی حسن روحانی- در کانال تلگرام خود متنی نوشت که به سرعت منتشر شد؛ او در این متن آورده بود:‌«دور مجوز برای اجرایِ هنرمندِ یگانه و والامقامی چون محمدرضاشجریان کار سختی نیست و نبود امّا چند ماهی که از ایام پیروزی گذشت کم‌کم حرفِ مشاوران فرهنگی و رسانه‌ای و برخی نزدیکانِ آقایِ رئیس‌جمهور پیش رفت که این قبیل قرتی‌بازی‌ها گرچه شاید عده کمی را دلخوش کُند امّا باعثِ دلخوری و کاهشِ محبوبیتِ ایشان در جمعِ بزرگ‌تری از متشرعین می‌شود و در «مقطعِ حساسِ کنونی» به «مصلحت» نیست.» در این میان اما «محمدرضا شجریان» در آخرین گفت‌وگوی خود با ماهنامه‌ی «مهرنامه» گفته است:‌« رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد مخالف ممنوعیت من از کار هستند. گروه‌هایی هستند که با اسم‌های مطرح مشکل دارند. برای خودشان خبرگزاری، روزنامه و رسانه هم دارند. علت اینکه مشکلشان با من چیست، نمی‌دانم؛ همانطور که نمی‌دانم چرا تا این اندازه کینه‌توزانه رفتار می‌کنند. چیزی که در این میان مشخص است اینکه این آدم‌ها نه من را از نزدیک دیده‌اند و نه چیزی از هنر می‌دانند. هیچ! فقط کارشان این است که آدمی را نفی کنند. این مایه تاسف است که کسانی که با هنر هیچ سر آشتی ندارند ... اما راهی جز آشتی با هنر وجود ندارد.»

نقویان, شجریان, ربنا, ممنوع کاری, سرطان,
آمار بازدید : 1,213
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500