ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : سه‌شنبه 17 فروردین 1395 - ساعت 22:31:14
چاپ خبر

نباید در مقابل هنرمندانی مثل شجریان جبهه گیری کرد زیرا دل بسیاری از مردم با آنهاست

علی مطهری چندمین سیاستمداری است که در این خصوص سخن گفته است. طبق گفته‌های مطهری، وزارت ارشاد مشکل اساسی با شجریان ندارد؛ سازمان صداوسیما هم از یک محفل معینی دستور می‌گیرد و تغییر رییس در تغییر رفتار آن تاثیر زیادی ندارد.

نباید در مقابل هنرمندانی مثل شجریان جبهه گیری کرد زیرا دل بسیاری از مردم با آنهاست

به گزارش رادیوپدیده به نقل از موسیقی ما، علی مطهری تاکید کرده است که مانند بسیاری از ایرانیان با آوازهای شجریان رابطه‌ای خاطره‌انگیز دارد و صدای ایشان و اکثر خواننده‌های سنتی دیگر را می‌پسندد؛ زیرا آثار ایشان تاثیرگذار هستند و با توجه به کارهای نفیسی که انجام داده‌اند در ارتقای فرهنگ کشور موثر بوده‌اند و آوازهای ایشان به دل می‌نشیند.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرد هنرمندان، آنها را بیشتر در دل مردم قرار می‌دهد، تصریح کرد: «نباید در مقابل هنرمندانی مثل شجریان جبهه گیری کرد زیرا دل بسیاری از مردم با آنهاست. برخورد با هنرمندان باید همراه با تدبیر باشد زیرا اینان در دل مردم جا دارند. فرضا کسانی بخواهند با اینها مقابله کنند، راه مقابله با این قشر طرد آنها نیست چرا که در این صورت بیشتر در دل مردم جا پیدا می‌کنند.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظر سیاسی شجریان نیز گفته است: «معمولا انتقادها یا تعریف و تمجیدهای هنرمندان کمی تندتر و احساسی‌تر است و مسئولان نباید آنها را به اندک بهانه‌ای از خود برانند؛ به ویژه آنکه یک پیوند قلبی بین مردم و این گونه افراد اعم از اینکه بازیگر باشند یا خواننده، وجود دارد. به طور کلی هنرمندان روح لطیفی دارند و احساس و هیجان آنها شدید است؛ لذا اگر آنها در جایی یک اظهار نظر سیاسی تند داشته باشند، نباید با آنها برخورد قهری و شدید صورت گیرد.»

مطهری، با اعلام اینکه این شکل برخورد با هیچ کس مورد پسند نیست، گفته است:‌ «نباید به صرف یک اظهار نظر، فردی را طرد کنیم؛ خصوصا در مورد هنرمندان. البته ممکن است عده‌ای بگویند در جاهایی توهین شده، اما در آن فضای احساسی و هیجانی سال 88 ممکن است کسی کلمه تندی هم به کار برده باشد ولی نباید آن را جدی گرفت زیرا در یک شرایط عادی نبوده است. نباید در مقابل چنین هنرمندانی جبهه‌گیری کرد زیرا دل بسیاری از مردم با آنهاست.»

علی مطهری, وزارت ارشاد, محمدرضاشجریان, همایون شجریان, ممنوع,
آمار بازدید : 1,016
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500