ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - ساعت 12:50:31
چاپ خبر

سه جلد از «ریتم و دف» رونمایی می‌شود/ هدیه دادن دف به موزه‌ها

نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی خرداد ماه امسال سه مجموعه از مجموعه هفت جلدی «ریتم و دف» را رونمایی می‌کند.

سه جلد از «ریتم و دف» رونمایی می‌شود/ هدیه دادن دف به موزه‌ها

مسعود حبیبی مدرس و نوازنده ساز دف که تاکنون مبدع ساخت تعدادی از سازهای کوبه ای ایرانی بوده است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چندین سال است که مشغول گردآوری مجموعه هفت جلدی «ریتم و دف» هستم که تدوین و تالیف آن بیش از ۱۵ سال طول کشیده و به زودی سه اثر از این مجموعه طی مراسمی در روز هفتم خرداد ماه رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه من در نسخه نهایی این کتاب‌ها به آن توجه داشتم به‌روز رسانی، مرتب کردن و رفع کم و کسری‌ها بود که برای نسخه قابل انتشار روی همه مطالب تجدیدنظری انجام دادم. ضمن اینکه تلاش کردم قطعه های مختلفی را به کتاب‌ها اضافه کنم. من در این کتاب‌ها با توجه به درخواستی که از سوی مخاطبان داشتم تعدادی از پارتیتورهای آلبوم «حماسه ایران زمین» را در بخش هایی از اثر جای دادم تا مخاطبان و پژوهشگران با خیال راحت طی سازبندی های که انجام گرفته، بیشتر با کارها آشنا شوند.

این نوازنده دف درباره انگیزه های خود برای انتشار این مجموعه موسیقایی بیان کرد: هر روز کتاب های مختلفی در زمینه سازهای خارجی منتشر می شود، اما کمتر پیش آمده که معرفی سازهای ایرانی مانند تار، سنتور، دف و امثال اینها در قالب یک کتاب تالیفی در دسترس دوستداران موسیقی خارج از ایران قرار گیرد و این نکته بسیار ناراحت کننده ای است که همه وظیفه داریم بیشتر از اینها به آن توجه کنیم. من به این دلیل تصمیم گرفتم این مجموعه را علاوه بر نگارش فارسی به ۶ زبان زنده دنیا ترجمه کنم که ساز ایرانی در دنیا معرفی شود.

حبیبی افزود: من سال هاست به هر کشوری که برای برگزاری کنسرت یا کاری دیگر سفر می کنم، یک دف به موزه آنها هدیه می‌دهم چراکه همواره علاقه مندم موسیقی اصیل ایرانی که دارای ارزش های زیادی است بیشتر به دنیا معرفی شود؛ موضوعی که به شدت از آن غافل شده ایم و لازم است بیشتر از اینها روی این مساله تمرکز داشته باشیم.

این مدرس نوازندگی دف درباره کم کاری خود طی ماه های اخیر گفت: راستش را بخواهید تمام تمرکزم روی تالیف و تنظیم مجموعه «ریتم و دف» بود و از این جهت کمتر توانستم در فعالیت اجرایی حضور داشته باشم. البته من در این مدت ضمن تالیف و تدوین این کتاب تلاش کردم سازهای متنوعی بسازم و قالب های متنوعی از سازهای پوستی و کوبه ای را معرفی کنم.

وی در پایان بیان کرد: دوست دارم آدم ها با هر توان مالی بتوانند ساز بخرند بنابراین سازی ساختم که ۳۰ هزار تومان فروخته می شود در عین اینکه سازی هم دارم که ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. به هر حال آنچه من در این حوزه به آن توجه دارم، آشنا کردن مخاطبان با ارزش های موسیقی ایرانی به ویژه ساز دف است که امیدوارم بهتر از اینها به علاقه مندان معرفی شود.

ریتم, دف, موزه, خرداد, هفت, جلد,
آمار بازدید : 938
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500