ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : یک‌شنبه 19 اردیبهشت 1395 - ساعت 12:33:48
چاپ خبر

آخرین کنسرت بهاری گروه «دنگ‌شو» در پایتخت برگزار شد

دومین و آخرین کنسرت بهاری گروه «دنگ‌شو» در پایتخت برگزار شد. اعضای این گروه شامگاه هفده اردیبهشت طی دو سانس و به میزبانی برج میلاد تهران با مخاطبان خود دیدار کردند و آماده سفر به شهر «اراک» برای پیگیری ادامه تور کنسرت‌هایشان شدند.

آخرین کنسرت بهاری گروه «دنگ‌شو» در پایتخت برگزار شد

به گزارش مای ریتم به نقل از موسیقی ما، دنگ شو برای این کنسرت علاوه بر منتخبی از قطعات خاطره‌انگیز خود چند تک‌آهنگ جدید که طی ماه‌های اخیر منتشر کرده بودند را اجرا کردند. همچنین قطعاتی که تا کنون در فضای مجازی یا از طریق آلبوم به مخاطبانشان ارائه نکرده بودند را هم برای اولین‌بار در این برنامه خواندند که با استقبال دوستدارانشان مواجه شد.

گروه دنگ‌شو طی چند اجرای اخیر نسبت به اولین کنسرت‌هایش در تالار وحدت تهران روند متفاوتی را در پیش گرفته که از جمله مهمترین تغییرات آنها می‌توان به چیدمان کنداکتور اشاره کرد. در کنسرت هفده اردیبهشت قطعات ریتمیک و پرانرژی‌تر دنگ‌شو نقش پررنگی داشت و حتی آنها تنظیم قطعه‌ای نظیر «شمعدونی» را متمایل به شش هشتم کرده بودند. از جمله مهمترین آثار آنها که حسابی حاضرین را به وجد آورد «باد گناهکار» بود. در جریان اجرای این اثر «طاها پارسا»، سرپرست دنگ‌شو، که اغلب آرام روی استیج حاضر می‌شود با اکت‌هایش، همراهی و تشویق حاضرین را دریافت می‌کرد. «میلاد باقری» که مدتی است به عنوان خواننده جدید با این گروه همکاری می‌کند هم در این اثر با انرژی ظاهر شد و باد گناهکار دو مرتبه در این برنامه اجرا شد. «سعید آتانی» دیگر خواننده گروه دنگ‌شو هم که در این کنسرت حضورش به شکل محسوسی کمرنگ بود، قطعه «ای درد ای یاد یار» را با همراهی پیانوی «رضا شایا» و تمبک «صبا صمیمی» و بدون حضور سازهای دیگر خواند. اعضای دنگ‌شو در این برنامه قطعاتی با اشعاری از «سعدی شیرازی» را اجرا کردند. مهمترین آنها قطعه «حلوا» از آلبوم «اتاق گوشواره» بود اما یک اثر دیگر آنها حتی در سانس یک برنامه هم خوانده نشده بود. طاها پارسا درباره کارهای اخیرشان روی اشعار سعدی گفت:«یک زمان فاز مولانا داشتیم. چند وقت کارهای حافظ را می‌خواندیم و اکنون مدتی است که فاز اشعار سعدی را داریم.»

سرپرست دنگ‌شو در بخش دیگری از کنسرت گفت:«اکنون که ما اینجا هستیم و من برای شما ساز می‌زنم جوان‌های متولد 65، 66 یا 70 و 72 در جای دیگری مشغول جنگیدن هستند.» او در ادامه از حاضرین خواست تا برای نیروها و شهدای مدافع حرم دست بزنند و اینگونه از مدافعان حرم در کنسرت یاد کرد. طاها پارسا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش از فعالیت جدیدی که در سال جاری خواهد داشت پرده برداشت:«از شما می‌خواهم که به افتخار «اشکان چگینی» دست بزنید. من امسال اولین فیلم‌سینمایی‌ام را با همکاری اشکان می‌سازم.»

اصلی‌ترین ضعف این کنسرت که کاملاً به چشم می‌آمد در تصاویری بود که پشت سر اعضای گروه از نمایشگرها پخش می‌شد. اغلب رنگ‌های جیغ و بدون ارتباط به نمایش درمی‌آمد که تناسبی با نوع موسیقی و اجرای دنگ‌شو نداشت. البته در هنگام اجرای قطعه باد گناهکار تصاویری خوبی انتخاب و پخش شد. البته می‌شد از ویدئوهای دنگ‌شو که خصوصاً طی ماه‌های اخیر منتشر شدند در تصاویر پس‌زمینه استفاده کرد. البته روی تمامی صندلی‌های برج میلاد برای همه حاضرین یک سی‌دی شامل دو ویدئوی جدید این گروه به عنوان هدیه قرار داده شده بود. همچنین برای یکی دیگر از قطعات گروه ویدئویی با طرح چند قاب عکس انتخاب شده بود که در آن قاب‌ها تصاویری از استاد «محمدرضا شجریان» و «عباس کیارستمی» به نمایش در می‌آمد. طاها پارسا بعد از این قطعات گفت:«ما هر روز برای سلامتی استاد شجریان و عباس کیارستمی دعا می‌کنیم.» حسن ختام برنامه هم با قطعات شمعدونی، «اومدم در خونتون» و تکرار باد گناهکار بود.

طاها پارسا (سرپرست، وکال و ساکسفون)، رضا شایا (پیانو و وکال)، صبا صمیمی (سازهای کوبه‌ای)، خشایار روانگر (درامز)، سروش عدل (گیتار بیس)، ماکان خویی‌نژاد (ویلنسل) و حمید خسروبیگی (مدیر گروه) اعضای گروه دنگ‌شو در این برنامه بودند. آنها همچنین از «علیرضا شجاع‌نوری»، «سجاد افشاریان»، «سروش صحت»، «علی ضیا»، «سروش رضایی»، «آزاده صمدی»، «الهام پاوه‌نژاد»، «امیرحسین کریمی»، «علیرضا طلیسچی»، «اشوان» و «امیرعلی دانایی» در اجرای خود میزبانی کردند.

کنسرت, دنگ شو, شمعدونی, برج میلاد, بهار,
آمار بازدید : 1,352
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500