ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - ساعت 14:24:26
چاپ خبر

دلتنگی خواننده «دلم گرفت» برای بابک بیات

حمید حامی دیشب، اولین اجرای زنده خود در سال ۹۵ و تهران را در سالن میلاد و در حضور طرفداران پر هیجان خود ارائه کرد.

دلتنگی خواننده «دلم گرفت» برای بابک بیات

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارشنبه شب، ۲۸ اردیبهشت حمید حامی اولین اجرای زنده خود در سال ۹۵ و تهران را در سالن میلاد و در حضور طرفداران پر هیجان خود ارائه کرد.

قبل از ورود حامی و گروه ارکستر او قطعه «از تو هیچ‌وقت نمی‌رنجم» که از کارهای جدید حامی محسوب می‌شود، در سالن پخش شد.

در ساعت ۲۲ حامی در حالی به روی استیج آمد که رضا تاجبخش نواختن ساز پیانو را آغاز کرده بود. اولین قطعه‌ای که در این کنسرت اجرا شد، «سوگند» نام داشت. از فیلم «به خاطر سوگند» با شعری از بابک صحرایی و ملودی ستار اورکی.

بعد از اتمام ترانه «سوگند»، حامی با حضار صحبت کرد و گفت: سلام و عرض ادب خدمت همه شما عزیزان. امیدوارم کنار همه شما و دوستان خوبم که زحمات زیادی برای برنامه امشب کشیده‌اند، شبی بسیارخوب داشته باشیم.

«سفر» عنوان کار دوم حامی بود که با شعری از حمیدصمدی و آهنگسازی بابک زرین اجرا شد.

بعد از اتمام اجرای این قطعه حامی بیان کرد: دوستان نوازنده‌ام را در بین اجرای قطعات و فواصل برنامه معرفی خواهم کرد.

وی ادامه داد: ترانه پوریوسف نوازنده فلوت است. او تنها خانم گروه ماست که در کنار ما حضور دارد.

حامی در ادامه اظهار داشت: دوستان همیشه از من خرده می‌گیرند که تاریخ را دقیق می‌گویم، ایرادی ندارد. سعید برادران نوازنده پرکاشن است که از سال ۸۰ با او همکاری دارم.

وی افزود: همیشه خانواده از من ایراد می‌گیرند که چرا از بازیگران و اهالی سینما کسی در کنسرت‌های من نیست؟ من در جواب می‌گویم کسی که حمیدحامی را دوست دارد، به تماشای برنامه او می‌آید. اما امشب بهاره رهنما بازیگر در جمع ما حضور دارند.

نکته جالب توجه در این برنامه اجرای قطعات درخواستی حضار بود. قطعه «خداحافظ» اولین کاری بود که از جانب تماشاگران درخواست شد و حامی آن را خواند. «خداحافظ» کاری است از رضا تاجبخش و بابک امینی بود.

قطعه بعدی «ماهی دلتنگ» نام داشت که با همخوانی حضار و پخش تصاویر شعر و شب و ماه همراه بود.

بعد از این قسمت، حامی نوازنده گیتار اکوستیک یعنی علیرضا جعفری را معرفی کرد.

وی عنوان کرد: از آنجا که آدم سخت‌گیری هستم، خیلی کم پیش آمده که ویدئویی را کار کنم. امشب سپهرداد یمینی سازنده تیزری درجمع ماست که روی آهنگ «تقویم» با او کار کردم.

حامی بعد از این صحبت‌ها قطعه «زمستون» را با سازهای پیانو و گیتار اجرا کرد و بعد آن گفت: این آهنگ را دو سال پیش ساختم. در آن زمان حال خوبی نداشتم. برای همین ملودی آن غمگین است. سال گذشته رضا تاجبخش این کار را دوست داشت و در کنار یکی از دوستان به نام داریوش صالح پور که تنظیم‌های الکترونیک بی‌نظیری دارد، ساخته شد.

حامی افزود: اول نوازنده و بعد خواننده. در اینجا دوست قدیمی و خردادیم رضا لمعانی را معرفی می‌کنم. او نوازنده گیتارکلاسیک است.

در ادامه کنسرت حامی اعلام کرد، می‌خواهم از کسی دعوت کنم به روی صحنه بیاید که بسیار هنرمند است. «سامیار»، بچه برادرم که ۵ سال از عمرش می‌گذرد. خیلی وقت‌ها به عشق او زنده بوده‌ام.

سپس قطعه‌ای ۶*۸ را اجرا کرد و بعد از اتمام آن گفت: کاش من هم یک بچه داشتم. گاهی داشتن فرزند یک اتفاق است و گاهی یک معجزه. کسانی که فرزندشان یک معجزه است، قدرش را می‌دانند. 

وی ادامه داد: قبل از اجرای مجید برومند نوازنده گیتار باس را تشویق کنید و یک دست به افتخار همه پدر و مادرها بزنید. «لالایی کن» با همراهی حضار و سازهای ویولن و پیانو اجرا شد.

حامی بعد از خواندن این کار عنوان کرد: خیلی از بچه‌های استیج به لطف پدر و مادرهایشان اینجا هستند. مادر من هم که خیلی دوستش دارم اینجا حضور دارد.

در این قسمت حامی چند دقیقه‌ای را از حضار فرصت استراحت خواست و گفت که قبل از کنسرت حال خوبی نداشته و حتی سرم زده است. در بین زمان استراحت، قطعه «زمستون» در سالن پخش شد.

در ساعت ۲۲:۵۸ حامی و گروهش به روی صحنه آمدند و او فرید موسوی نوازنده کیبورد را معرفی کرد و بعد از آن قطعه «غزل» را اجرا کرد.

حامی عنوان کرد: من دستگاه ایرانی شوشتری و چهارگاه را دوست دارم. پس «گل مینا» را باهم می‌خوانیم.

حامی قبل از اجرای این کار گفت: قبل از ساخت این کار پولی نداشتم، کاری را برای تلویزیون خواندم و از این طریق دستمزد نوازنده را پرداختم و پسر اسطوره موسیقی ایران، بابک بیات آن را ساخت.

حامی نوازنده درام گروه خود، رامین زواری را معرفی کرد و گفت: او در نوازندگی و اخلاق بی‌نظیر است. همچنین وی از مدیر برنامه‌های خود میثم دهقان یاد کرد و اظهار داشت، در مدت ۵-۶ سالی که حال خوبی نداشتم و کار نمی‌کردم، او بی‌هیچ چشمداشتی همراه من بوده است.

حامی تصریح کرد: من ۴۰ سالم است. در این مدت عمر استاد آوازی نداشته‌ام اما از مهدی محمدی که امشب اینجاست چیزهای زیادی آموخته‌ام.

«خواب سیاه» هم جزو کارهایی بود که حامی آن را اجرا کرد. همخوانی حضار و تک نوازی ویولن در اواسط آن به زیبایی این قطعه افزود.

حامی یکی از دوستان دیگر خود، آقای نیکان را یکی از مفاخر موسیقی معرفی کرد. هدی زین‌العابدین نیز از بازیگرانی بود که به کنسرت حامی آمده بود. قطعه «لیلا» دیگر کار خاطره‌انگیز حامی بود که خوانده شد.

«طلایه‌دار» کار دیگری بود که با درخواست هواداران اجرا شد. حامی در خصوص این کار بیان کرد: چهلم بابک بیات بود که بابک صحرایی شعری را به من داد که با دل گرفته به استودیو رفتیم و رضاتاجبخش بدون دریافت دستمزد آن را ساخت.

بعد از اجرای «طلایه‌دار» حامی از حضار پرسید، می‌گویند گریه مال مرده؟ من از خدا ممنونم که می‌توانم این کار را انجام دهم. سپس حسین شریفی، نوازنده و بنیامین بیانی نوازنده ساکسیفون را معرفی کرد. ترومپت نیز بر عهده حسن فراهانی بود.

حامی طراح لباس خود کامران بختیاری را معرفی کرد و اظهار داشت که لباسش را دوست دارد.

عنوان کار بعدی «فقط نگاه می‌کنم» بود. بعد از آن وی از مدیریت تیم هنرمندان فوتبال، هومن جوادی و بدنساز آن‌ها علی فرهنگی یاد کرد. همچنین آهنگسازی که با او تا به حال کار نکرده است یعنی امیرعباس حسن زاده.

حامی آهنگ قدیمی «گل وانمیشه» را هم اجرا کرد. بعد از آن محمدرضا نکویی نوازنده ویولن را معرفی نمود.

حامی تصریح کرد: «دلم گرفت» از ساخته‌های بابک بیات است که در تاریخ ۱۳۸۰/۲/۱۲ ساعت ۹:۳۰دقیقه صبح خواندم و باعث شد اتفاقات خوبی در زندگی من رخ دهد. دلم برای بابک بیات تنگ شده است. کسی که می شد با او حرف بزنی و برایش درد دل کنی.

اجرای این قطعه خاطره‌ساز و به یاد ماندنی با همخوانی حضار همراه بود و تا سه مرتبه این همراهی تکرار شد.

در ادامه حامی از مدیر کل دفتر موسیقی، وزارت ارشاد، نیروی انتظامی، مسئولین سالن میلاد، گروه تصویربرداری و ... تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر ارکستر من علی ثابت به همراه همسرش اینجاست. به علاوه خواننده‌ای که خیلی روی خواندنش تأکید ندارد اما روی رفاقتش باید حساب کرد یعنی حامد سلگی.

پس از این صحبت‌ها، رضا تاجبخش بعد از سلام گفت: حمید همه را معرفی کرد اما اغراق نیست اگر بگویم در بین خوانندگان معدود کشورمان که تعدادشان به تعداد انگشتان دست می‌رسد، حمید حامی یکی از آنهاست. رضا تاجبخش نوازنده پیانو بود.

حمیدحامی از بابک مالکی و حسن فراهانی برای تنظیم‌های خوبشان و رضا خان‌زاده مسئول شرکت موسیقی که با آن همکاری دارد تشکر کرد.

در نهایت حامی و گروه ارکسترش چندقطعه دیگر را به شکل کوتاه و پیوسته اجرا کردند.

به این ترتیب شب اجرای حمید حامی خواننده‌ای که سالن میلاد برای اولین بار در سال ۹۵ میزبان وسعت صدای او بود، با تشویق هواداران و دوستدارانش به پایان رسید.

حمیدحامی, کنسرت, 95, تهران, دلم گرفت, بابک بیات,
آمار بازدید : 1,253
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500