ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1395 - ساعت 12:16:34
چاپ خبر

هادی پاکزاد درگذشت

خواننده و موزیسین جوان راک شامگاه دیروز درگذشت.

هادی پاکزاد درگذشت

به گزارش مای ریتم به نقل از هنرآنلاین، رضا كریمی‌تبار از دوستان نزدیك این خواننده ضمن تایید این خبر دلیل فوت پاكزاد را به روزهای آتی موكول كرد.

هادی پاکزاد در یکی از آخرین پستهای خود در توئیتر نوشته بود: هیچکس ناگهان نمی‌گذارد برود، به تدریج می‌گذارد ناگهان می‌رود..!

 

هادی پاکزاد از سال ۱۳۸۱ فعالیت‌های خود را در حوزه موسیقی آغاز کرد و نخستین آلبوم رسمی‌اش دی ماه سال ۱۳۹۴ روانه بازار موسیقی کشور شد. 

او از اولین خواننده‌های سبک راک و آلترناتیو در ایران بود. قبل از این که با موسیقی درگیر شود به اشعار کلاسیک و نوشته‌های فلسفی علاقه داشت. در سال ۲۰۰۰، بعد از کسب تجربه‌ی یادگیری پیانو و گیتار، در یک استودیوی خانگی و با کمک موسیقیدان‌های محلی شروع به تولید اولین آلبومش کرد. تمام اشعار آهنگ‌های این آلبوم توسط خودش سروده شد و اسم این آلبوم رو "سرزمین وحشت" می‌گذارد.

آلبوم دومش را با تیمی حرفه ای و در استودیو ای در تهران ضبط کرد. در سال 1384 دو کنسرت رسمی و بزرگ در مشهد برگزار کرد. در همین سال آلبوم دوم خودش رو به نام "زندگی زیر زمین" بیرون داد. همچنین در همین ایام، ویدئو کلیپ "در یاد" برای دومین بار از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای پخش شد.

او در آخرین گفت‌وگوی خود گفته بود: وقتی در جشن رونمایی آلبومم برای اولین بار بعد از سال‌ها با عده‌ای از شنوندگان آثارم روبرو می‌شدم، خانمی جلو آمدند و گفتند مدتی است که من را روی شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کردند و به تازگی متوجه شدند که من اصلاً خواننده‌ام. گفتند فقط نوشته‌های من را در فضای مجازی دنبال می‌کردند و مشابه این اتفاق در طول فعالیت‌های من بسیار بوده که آدم‌ها می‌گفتند که "شعر"‌های کار‌هایم را دوست دارند. گاهی حس می‌کنم منظورشان این است که احتمالاً مشکلی با بافت موسیقی دارند و محتمل‌تر این است که منظورشان این است که: صدایم را دوست ندارند. بله کارهای من مضمون محور (شعر محور)‌اند. دقیقاً مفهومی که در متن سؤال شما هست یعنی تکیه زیاد آثار روی کلام، روی آثار من صدق می‌کند. اما به این معنی که موسیقی پیرامون یک شعر و کانسپت ساخته می‌شود، مثل موزیک فیلم! یا اینکه صدای خواننده رل آن شعر و یا مضمون را بازی می‌کند، مثل یک مونولوگ. البته اینکه مسعود چه آهنگی برای شعرم می‌نویسد و چقدر خوب و منطبق بر آن است و یا اینکه من چقدر وقت خواندن نقش نوشته‌هایم را خوب بازی می‌کنم، می‌تواند مثل همه آثار هنری دیگر دنیا که منتقدان کیفی و تکنیکی و هم سلیقه‌ای و لمسی خودش را داشته باشد و من می‌پذیرم. اما اگر منظور کسی این باشد که آقا موسیقی مهم‌تر است و یا اصلاً تو خواندن را کنار بگذار کار‌هایت را بنویس بده دیگری بخواند، بطور واضح رویکرد منتقدانه خوبی نیست و من سخت با هر دو مخالفم.
آثار هادی پاکزاد که تماماً از سروده‌های خودش بود، عموماً سوژه محور و اصطلاحاً کانسپچوال بودند و در این روند بافت موسیقی ویژه‌ای را دنبال نمی‌کرد. هرچند عموم آثار او در چارچوب موسیقی الکترونیک و آلترناتیو گنجانده شده بود.

تازه‌ترین اثر این هنرمند چندی پیش با نام "تاریكی" منتشر و پخش شد.

هادی پاکزاد, خواننده, راک, درگذشت,
آمار بازدید : 1,431
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500