ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chief Editor
|
تاریخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 - ساعت 05:01:13
چاپ خبر

رونمائی از «یه عاشق» رحمان + تصاویر

مراسم رونمائی آلبوم «یه عاشق» اولین اثر رسمی رحمان برگزار شد.

رونمائی از «یه عاشق» رحمان + تصاویر

مای ریتم، مراسم رونمایی و نشست خبری آلبوم یه عاشق با صدای رحمان عرب عامری یکشنبه شب گذشته با حضور عوامل آلبوم و هنرمندان عرصه ی موسیقی و سینما همچون رضا داوود نژاد، مصطفی پاشایی، امید جهان و امید تاجیک برگزار شد.

در ابتدای نشست خبری آرتین ولی اللهی مدیر رسانه ی آلبوم و مجری برنامه ضمن خوشامدگویی به مدعوین از مدوید لطیفی که به عنوان موزیسین و مدیر هنری در این آلبوم حضور داشت خواست در مورد پروسه ی تولید آلبوم کمی توضیح دهد.

مدوید لطیفی در این خصوص گفت: این آلبوم یکی از عجیب ترین کارهای زندگی من بود و این چهار سال را هرگز فراموش نمی کنم، آقای رحمان از دل مسابقه ای آمدند که در ایران غیر مجاز می دانیم و این باعث می شد روند صدور مجوزها سخت طی شود.این آلبوم از اواخر سال نود استارت زده شد شهریور سال نود و چهار آخرین مرحله ی مجوز نشر صادر شد ولی به این دلیل که تغییراتی باید در تنظیم ها صورت می گرفت تا به روز تر شوند تصمیم گرفتیم دیرتر منتشر کنیم.

در ادامه مهران خلیلی افزود: این آلبوم اواخر سال نود استارت زده شد و قطعه ی کوچه، اولین قطعه ای بود که من با مدوید لطیفی کار کردم که در رابطه با شهدا بود و به تدریج قطعات دیگری اضافه شد.

در این آلبوم با توجه به نوع ملودی و فرم خواندن رحمان عزیز بیشتر فضاهای آکوستیک کار کردم، تمام عوامل زحمات زیادی کشیدند و بسیار خوشحالم که جزو این تیم هستم

پس از صحبت های مهران خلیلی آرتین ولی اللهی از حامد رجبی به عنوان یکی از ترانه سرایان اصلی آلبوم خواست تا راجب آلبوم صحبت کند، حامد رجبی سخنان خود را با تاکید بر این نکته شروع کرد که اسم من به عنوان ترانه سرای قطعات به صورت یک نفره معنایی ندارد زیرا من و مسعود محمدی همیشه با هم کار میکنیم، برای من و مسعود در کنار چنین دوستانی کار کردن باعث افتخار است، مدوید لطیفی، مهدی خلیلی و رحمان جدا از اینکه هنرمند خوبی هستند صداقتی در شخصیتشان وجود دارد که من همیشه به کار کردن با ایشان افتخار می کنم این آلبوم برای قشرهای سنی مختلف است، قطعاتی مانند موهای جوگندمی و یاد تو برای مخاطبانی در سنین میانسالی جذاب تر است و همچنین در آلبوم کارهای تین ایج تری مانند قطعه ی یه عاشق و یه حرفی تو دلمه وجود دارد و جدا از کارهای عاشقانه قطعات دوربین و کوچه کارهایی اجتماعی هستند و این آلبوم فقط به قشر خاصی توجه نمی کند.

در ادامه سهیل خاکسار اظهار داشت: خیلی خوشحالم از اینکه با هنرمندی همکاری می کنم که علاوه بر صدای بی نظیر قلب مهربانی دارد همچنین مارکت امروز ما نیازمند خواننده ای است که همه ی سنین را به عنوان مخاطب در بر می گیرد.

پس از صحبت های سهیل خاکسار، رحمان ضمن ابراز خوشحالی از انتشار آلبوم افزود: این چهارسال دوران سختی را گذراندیم و مدت ها بود که در انتظار چنین روزی بودم.

پس از آن نوبت به سوالات خبرنگاران رسید:

-زمانی که آلبومی انقدر دیر منتشر می شود قطعا تنظیم های الکترونیکش قدیمی می شود چه فکری برای این اتفاق کردید؟

مدوید لطیفی به عنوان آهنگساز تمامی قطعات در پاسخ گفت: ما توانستیم تنظیم سه قطعه را تغییر دهیم، از جمله قطعات یه حرفی تو دلمه که توسط حامد حسینی و قطعه ی موهای جو گندمی که توسط سعید مجددا تنظیم شدند.

-به عنوان مدیر هنری چه فکری برای جذب مخاطب برای رحمان به عنوان خواننده ای که آلبوم اول خود را منتشر کرده داشتید؟

مدوید لطیفی در پاسخ گفت: در طی این چهارسال به این دلیل که من تهران بودم و رحمان شمال کشور زندگی می کردند من و حامد رجبی بیشترین همکاری فکری را داشتیم و روی کلمه به کلمه ی ترانه ها فکر می کردیم، برای ما فید بک هایی که طی این چهار سال گرفتیم بسیار مهم بود، این آلبوم قطعا منتقدانی نیز خواهد داشت و نمی شود صد درصد مخاطب را جذب کرد.

بعضی مخاطبین می خواستند رحمان شبیه ابراهیم حامدی باشد و ما اصلا این را نمی خواستیم، ما می خواستیم رحمان خودش باشد.

-آقای رحمان چند سال قبل مخطب زیادی داشتند ولی طی این سال ها بخشی از این مخاطب را از دست دادند، چرا نتوانستید این مخاطبان را حفظ کنید؟

مدوید لطیفی  در این خصوص گفت: ما اصلن فکر نمی کردیم تولید آلبوم پنج سال طول بکشد و قرار بود مجوز ها خیلی زودتر صادر شود

مهران خلیلی نیز افزود: رحمان در تمام این مدت درگیر تولید آلبوم بود و از وی موزیک ویدیویی  پخش نشد تا تصویرش بیشتر دیده شود.

-قطعه ی کوچه برای شهدا خوانده شده، آیا این قطعه را برای مجوز خواندید؟

رحمان پاسخ داد: اگر این قطعه را گوش دهید شاید هفتاد درصد جامعه نفهمند که برای شهیدان ساخته شده است.

مدوید لطیفی در تایید سخنان رحمان گفت: انتخاب این ترانه با من بود من اکثرا کارهای سفارشی نمی سازم ولی مقوله ی شهید بحث جدایی است، من با علاقه برای شهدا کار می سازم و باور کنید برای اخذ مجوز نبوده است.

این قطعه در قالب آلبوم منتشر شده یعنی قبلا مجوز گرفته شده بود.

-چه شد که قطعه ی کوچه به عنوان اولین قطعه آخرین قطعه ی البوم قرار گرفت؟

مدوید لطیفی گفت: به این دلیل که داستان و روایت کوچه به کلی متفاوت بود تصمیم گرفتیم قطعه ی آخر قرار دهیم.

 

وی در خصوص روند ترانه در البوم گفت: پنجاه درصد کارها روی ملودی نوشته شده و پنجاه درصد نیز ملودی روی ترانه گذاشته شده است و زمان ترانه های آلبوم به دو یا سه سال قبل بر می گردد.

در ادامه از رحمان در مورد خواننده ی مورد علاقه اش پرسیده شد، وی گفت: من صدای فرزاد فرزین را خیلی دوست دارم همچنین صدای امیر تاجیک را نیز می پسندم.

-اساس مسابقات خوانندگی کاور کردن ترانه های آشناست ولی در کشور ما خواننده ها کاور کردن را زشت می دانند و چنین چیزی در کشورمان نداریم. چرا در این آلبوم از کارهای معروف و قدیمی موسیقی با تنظیمی جدید استفاده نشده است؟

مهران خلیلی در پاسخ گفت: خیلی از ملودی ها را به دلیل مجوز نمی شود اجرا کرد و ملودی هایی که می شود اجرا کرد مناسب صدای رحمان نبوده و به سبک ایشان نمی خورد.

حامد رجبی نیز در رابطه با کاور کردن افزود: این طرز فکر شاید برای یک مدت کوتاه خوب باشد اما اگر یک جامعه ی هنری را در بر گیرد مضر است و همین کاور کردن موسیقی باعث شده از لحاظ آهنگسازی نسبت به دهه ی چهل و پنجاه در وضعیت نامناسبی باشیم.این طرز فکر مخرب بوده و خلاقیت را در موسیقی از بین می برد.

-آیا آقای رحمان اشرافی بر روی انتخاب کارها داشتند و یا اینکه فقط ایشان خواننده بودند؟

لطیفی گفت: صد درصد ما همگی به صورت یک تیم با هم همفکری داشتیم.  

-آیا به علت نوستالژی این ولت را برای آلبوم انتخاب کردید؟ زیرا امروزه این ولت مرسوم نیست.

مدوید لطیفی پاسخ داد: شرکتی که قرار بود از تولید این ولت سود بگیرد عقیده داشت باید این ولت بلند تر باشد تا به عنوان مثال در سوپرمارکت ها بیشتر به چشم بیاید و دیده شود و به این موضوع بیشتر توجه داشت تا طراحی به روز تر.

-برای آینده و کنسرت ها چه برنامه ای دارید؟

لطیفی گفت: پس از انتشار آلبوم از این به بعد در انتشار قطعات سینگل خیلی منظم تر خواهیم بود.

ما فعلا برای انتخاب سالن کنسرت در تهران تصمیمی نگرفتیم ولی اگر قرار باشد نتوانیم سالن را پر کنیم اصلا در تهران کنسرت نخواهیم داشت و زمانی در تهران کنسرت برگزار می کنیم که مطمئن باشیم سالن پر می شود.فعلا برنامه ی کنسرت ها را از شهرستان ها شروع کردیم.

پس از اتمام سوالات خبرنگاران آرتین ولی اللهی از رضا داوود نژاد در خواست کرد که به جایگاه بیاید، رضا داوود نژاد از علاقه ی قلبی خود به صدا و کارهای رحمان صحبت کرد و گفت می دانم رحمان مسیر سختی را طی کرده تا به اینجا برسد.

در پایان رحمان دو قطعه را به صورت زنده برای حاضرین اجرا کرد.

گزارش: مهناز جامی

عکس: مجتبی رسولی

آمار بازدید : 1,929
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500