ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -------
|
تاریخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395 - ساعت 14:00:46
چاپ خبر

داود آزاد در کشمیر روی صحنه رفت

هنرمند فعال در زمینه‌ موسیقی عرفانی از برگزاری نخستین کنسرت موسیقی ایرانی در کشمیر معروف به ˝بهشت روی زمین˝ خبر داد.

داود آزاد در کشمیر روی صحنه رفت

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، داود آزاد گفت: چند روز پیش توانستم، اولین کنسرت موسیقی ایرانی را در کشمیر هند برگزار کنم که این اجرا در راستای دعوتی از سوی شورای روابط فرهنگی هند (ICCR) انجام شد و من در قالب یک کنفرانس عرفانی ساز هم زدم. این در حالی بود که فرماندار و نخست‌وزیر هند هم از این کنسرت بازدید کردند.

او ادامه داد: در اجرای یک قطعه نیز دو هنرمند هندی با من همراه شدند و اثری را با همنوازی یکدیگر اجرا کردیم اما آنچه در این اجرا برایم جالب بود این موضوع بود که در کشمیر همه مولانا، عطار، حافظ و سایر بزرگان عرفان و ادب ایرانی را می‌شناسند. شما تأثیر از هنر ایرانی را در جای جای کشمیر می‌بینید.

آزاد درباره‌ مهجوریت کنسرت‌های خارجی در کشمیر نیز توضیح داد:‌ این منطقه همیشه درگیر مناقشات نظامی بوده است و هم‌اکنون هم در بیشتر قسمت‌های شهر پلیس دیده می‌شود. برای همین هیچ‌وقت فرصت چندانی برای اجرای موسیقی در این منطقه نبوده است.

داود آزاد فراگیری ساز تار را از 20 سالگی به‌طور خود‌آموز آغاز کرد. او از همان ابتدا، برای جست‌وجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی تلاش کرد. آزاد جزو معدود هنرمندانی است که آثار تحقیقی خود را بر پنجه و مضراب ساز پیاده کرده است.

این هنرمند موسیقی در نواختن سازهای تار، سه‌تار، عود و رباب، تنبور، دف و کمانچه تخصص دارد و تا به حال بیش از 300 کنسرت در ایران، هند، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا و ... برگزار کرده است.

این هنرمند چند روز دیگر ایران را ترک خواهد کرد و اجراهایش را در تورنتو از سر خواهد گرفت.
 

داوودآزاد, عرفان, موسیقی, کشمیر, بهشت روی زمین,
آمار بازدید : 894
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500