ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : محمدرضا کاظمی
|
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1395 - ساعت 23:56:24
چاپ خبر

رونمایی از جدیدترین آلبوم احمد پژمان

موسیقی کلاسیک زنده است

مراسم رونمایی از تازه ترین آلبوم استاد احمد پژمان روز گذشته برگزار شد و آلبوم تازه ی این هنرمند 81 ساله باز هم همه توجهات را به سمت موسیقی کلاسیک جلب کرد

موسیقی کلاسیک زنده است

به گزارش ریتم نیوز، روز گذشته اتفاقی مهم در دنیای موسیقی کلاسیک رخ داد و از جدیدترین آلبوم «احمد پژمان» رونمایی شد. «ديورتيمنتو» نام اثر تازه منتشر شده‌ی آهنگساز برجسته‌ی موسیقی کلاسیک و البته موسیقی فیلم کشورمان است که در قالب دومين اثر از مجموعه‌ی پارتيتورخواني‌هاي موسسه خانه هنر خرد با حضور جمعي از هنرمندان و نوازندگان اين اثر رونمايي شد. آلبومی که دارای چندین قطعه برای کوینتت زهی است که ملودی غالب قطعات آن بر اساس موسیقی ایرانی ساخته شده است.
دیورتیمنتو نام یک کلمه ایتالیایی به معنای تفریح و سرگرمی است، البته این بدان معنا نیست که آلبوم استاد پژمان اثری فان برای تفریح سرگرمی است، برعکس این آلبوم پیچیدگی‌ها و ریزه‌ کاری‌های فراوانی دارد، چیزی شبیه به آنچه که پیش از این در آثار این چهره‌ی شناخته شده‌ی موسیقی شنیده‌ایم.

در ابتدای مراسم رونمایی از این آلبوم «علي صمدپور» كه ناشر اآن محسوب مي‌شود، ضمن خوشامدگويي به حاضران از روزی گفت که تصمیم به انتشار این آلبوم گرفته است: «سال گذشته اثر ماني جعفرزاده (صداي مناظر مخدوش) را در اين محل رونمايي كرديم و براي انتشارش جشن گرفتيم. همان روز بود كه تصميم گرفتيم، بر روي اثري از احمد پژمان كار كنيم و حالا امروز اين اثر در دستان شماست.»

احمد پژمان جزو شناخته شده‌ترین آهنگسازان کشور است که جدا از فعالیت حرفه‌ای در زمینه موسیقی کلاسیک، در آهنگسازی برای فیلم هم ید طولایی دارد و وظیفه ساخت موسیقی متن برای آثار مطرحی همچون «روسری آبی»، «بید مجنون»، «شازده احتجاب»، «هنرپیشه»، «بوی کافور، عطر یاس» و «باران» را دارد که برای این دو اثر اخر برنده‌ی سیمرغ جشنواره فجر نیز شده است.

احمد پژمان, موسیقی کلاسیک, بوی کافور، عطر یاس, روسری آبی, موسیقی فیلم
آمار بازدید : 1,047
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500