ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chef Editor
|
تاریخ : سه‌شنبه 5 مرداد 1395 - ساعت 22:56:30
چاپ خبر

تقدیر از آهنگساز بزرگ کشور در جشن هنر پهلوانی

چکناوارایان: در زورخانه بزرگ شدم!

لوریس چکناواریان در حاشیه برنامه جشن «هنر پهلوانی» از کودکی و ارتباطبش با حال و هوای پهلوانی و زورخانه گفت.

چکناوارایان: در زورخانه بزرگ شدم!

به گزارش ریتم نیوز این آهنگساز و رهبر ارکستر در برنامه جشن «هنر پهلوانی» که در سالن همایش‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: برای یک موزیسین، صحبت کردن سخت است. من از بچگی در زورخانه بزرگ شدم و بزرگ‌ترین چیزی که از پهلوانان یاد گرفتم، وطن‌پرستی و خداپرستی بوده است.

لوریس چکناوراریان که در جشن «هنر پهلوانی‌» از او تقدیر شد، گفت: هیچ‌چیز در دنیا بدون موسیقی نمی‌شود، حتی زمانی که می‌خواهیم با خدا صحبت کنیم، اگر موسیقی نباشد نمی‌شود. موسیقی زبان خداست.

او ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم در سرزمینی بزرگ شدم که پهلوانان آن فرهنگ پهلوانی و سرحدات آن را بلند نگه می‌دارند. من از طریق زورخانه با شاهنامه آشنا شدم و زندگی‌ام عوض شد. از بچگی عاشق شیرخدا و ضرب او بوده‌ام، راه زورخانه را پی گرفتم و با استاد بزرگ، فردوسی آشنا شدم.

این موسیقی‌دان اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند ضرب‌هایی را که در زورخانه زده می‌شود، بزند. مرشدهای زورخانه فوق‌العاده هستند و می‌توانند ریتم‌های مختلف را بزنند. هر ورزشی آهنگ خاص خود را دارد.

چکناواریان گفت: ۲۰ سال از عمرم را برای جمع‌آوری ریتم زورخانه‌ای گذاشتم تا اپرای «رستم و سهراب» را نوشتم که کار دشواری بود.

او بیان کرد: ما آدم‌ها، یک‌بار مصرف هستیم، متولد می‌شویم و می‌میریم. ما کاره‌ای نیستیم. منشی و خدمتگزار خداوند هستیم. برای یکدیگر آفریده شده‌ایم. من از خدا تشکر می‌کنم که به من الهام کرد تا این اپرا را بنویسم.

در بخش دوم جشن «هنر پهلوانی» و در بخش نکو داشت‌ها، از رامبد جوان تجلیل شد.

او نیز روی صحنه آمد و گوشه لباسش را به نشانه احترام در دست گرفت و گفت: من عاشق هدیه گرفتنم و خوشحالم که من را دعوت کردید تا هدیه بگیرم. اگر برنامه دیگری داشتید، باز هم من را دعوت کنید تا هدیه بگیرم.

منبع: روزنامه صبا

آمار بازدید : 1,017
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500