ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : محمدرضا کاظمی
|
تاریخ : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - ساعت 10:09:39
چاپ خبر

پیمان بزرگ نیا جدیدترین آثارش را معرفی کرد

همه‌ی بزرگان در یک آلبوم

یکی از بزرگترین پژوهشگران و محققان موسیقی نواحی کشورمان در تازه‌ترین گفتگویش اعلام کرد که قرار دست دو آلبوم موسیقی منتشر کند که یکی از آنها با همکاری محمدرضا درویشی است و دیگری به همراه تعدادی از بزرگان موسیقی اقوام ایران.

همه‌ی بزرگان در یک آلبوم

به گزارش ریتم نیوز، پیمان بزرگ‌نیا محقق شناخته شده‌ی کشورمان در عرصه‌ی موسیقی نواحی کشورمان در گفتگویی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود بیان کرد: هم اکنون مشغول آماده سازی دو آلبوم هستم که یکی از آنها با همکاری استاد محمدرضا درویشی انجام گرفته و محتوای آن بر اساس سازهای بادی منطقه زاگرس است که با همکاری موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر می شود. این مجموعه دربرگیرنده روایت های قدیمی و کارگان‌های مناطق کردستان و دیگر مناطق مربوط به حوزه زاگرس است که دربرگیرنده محتوای متفاوتی است.

وی ادامه داد: در این آلبوم تغییراتی که در سازها اتفاق افتاده به همراه آیین های موسیقایی رزم و بزم اهالی مناطق زاگرس نشین به علاقه مندان ارائه می شود البته آنچه در این مجموعه ها برای مخاطب در نظر گرفته شده مقام موسیقایی این آثار است نه تکنیک زیرا در گذشته آنچه برای نوازندگان این سازها مورد توجه بوده اجرای ترتیب خاص مقام ها بوده، موضوعی که متاسفانه در سال های اخیر به شدت به سمت تکنیک رفته  که همین موضوع کاهش حجم صدای سازهای بادی را در بر داشته است. متاسفانه چنین رویکردی موجب نگاهی شده که سونوریته سازها را تغییر داده و ما مشاهده می کنیم که سازهایی چون کرنا و سرنا دیگر آن صدای قدیم را ندارد.

بزرگ نیا همچنین به تولید یک آلبوم با حضور خوانندگان درجه یک موسیقی نواحی ایران اشاره کرد و گفت: همان طور که دوستداران موسیقی نواحی می دانند بنده مدتی است گروهی به نام «سازینه» تاسیس کرده ام که در این گروه تعدادی از بزرگان و خوانندگان موسیقی اقوام ایرانی به اجرای زنده آثارشان می پردازند که خوشبختانه تا به امروز این گروه توانسته با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود، از این جهت درصدد برآمدم تا با همکاری موسسه «فروغ فلق» آلبومی را با حضور این بزرگان آماده و روانه بازار موسیقی کنم.

این پژوهشگر بیان کرد: این آلبوم که ضبط آن به اتمام رسیده مجموعه ای ۶۰ دقیقه ای از ترانه های مرزهای جغرافیایی ایران است که این بار تلاش کردیم از حوزه مرزهای فرهنگی نیز به ماجرا نگاه کنیم که چگونه این مرزهای فرهنگی موجب متصل شدن موسیقی فرهنگ های مختلف اقوام نیز شده است. البته در این حوزه موسیقی مناطق سیستان و ترکمن ماجرای جداگانه ای دارد که به این موضوع نیز توجه کرده ایم.

وی تصریح کرد: این آلبوم مجموعه کاملا پژوهشی با رویکردی مخاطب محور است که تلاش کردیم ضمن جذب مخاطب برای گوش دادن این موسیقی برای تفنن کاری نکرده باشیم. این آلبوم با نظارت محمدرضا درویشی و با حضور بیش از ۲۰ خواننده صاحب سبک و مشهور موسیقی اقوام تولید شده که امیدوارم مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. چیدمان کارها نیز به این شکل است که فضای هر اثر با اثر بعدی نزدیکی بیشتری دارد.

بزرگ نیا در پایان عنوان کرد: کوروش اسدپور از بویراحمد، محمد ابراهیم عالمی از مازندران، ناصر وحدتی از گیلان، عادل نادری از اورامانات، فخرالدین خذری سورانی از کردستان، قنبر راستگو از هرمزگان، غلامشاه قنبری از ایل بختیاری، ایرج رحمان پور از لرستان، آتامراد سعادتی از ترکمن، حسین ولی نژاد از خراسان شمالی، غلامحسین غفاری از جنوب خراسان، محسن آقایی از بوشهر، محمد نیازی از فارس، ابراهیم کهن دیرپور از قشقایی، چنگیز مهدی پور از آذربایجان، محمود فرخی نژاد از گیلان از جمله خوانندگانی هستند که در این آلبوم حضور دارند. در پایان باید بگویم گرچه کار انجام گرفته به شدت سخت و دشوار بود اما ما تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم.

منبع: مهر

 

پیمان بزرگ‌نیا, موسیقی نواحی, محمدرضا درویشی,
آمار بازدید : 827
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500