ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chef Editor
|
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395 - ساعت 13:16:42
چاپ خبر

حاج رجب محمدزاده معروف به بابا رجب هم پر کشید

تاثر اهالی هنر از شهادت یک جانباز

حاج رجب محمد زاده که سالها بر اثر جراحات ناشی از جنگ تحمیلی با درد دست و پنجه نرم کرده بود در بیمارستان رضوی مشهد بر اثر ایست قلبی شهید شد. خبر شهادت این جانباز سرشناس با ابراز تاثر اهالی موسیقی همراه بود.

تاثر اهالی هنر از شهادت یک جانباز

به گزارش ریتم نیوز، پنجشنبه 14 مرداد خبر شهادت حاج رجب محمد زاده معروف به «بابا رجب»، خیلی‌ها از جمله اهالی موسیقی را تحت تاثیر قرار داد. بعضی از این عزیزان با انتشار عکس‌‌های «بابا رجب» در پیج‌های اینستاگرام‌شان به شرافت این شهید بزرگوار درود فرستادند.

یغما گلرویی شاعر و ترانه‌سرای محبوب و مغضوب، با انتشار ترانه‌ای برای دردهای «بابا رجب» نوشت: «رجب محمدزاده از سال ۶۱ با جهاد سازندگی به عنوان امورات پشتیبانی جنگ در ستاد بازسازی هویزه فعالیت کرد و در سال ۶۶ در منطقه هور با اصابت خمپاره تمام اعضای صورت را از دست داد. در این سالها صورتش بیست و شش بار تحت عمل جراحی قرار گرفت. او ظهر دیروز به علت ایست قلبی و تنفسی در بیمارستان رضوی مشهد درگذشت. همسرش چند سال پیش در گفتگو با یک خبرگزاری گفته بود: همسرم سالهاست که به علت وضعیت صورتش به سختی نفس می‌کشد و جزء مایعات به هیچ چیز دیگر نمی‌تواند لب بزند اما این تمام مشکلات او نیست و باید ترس و هراس مردم از او را هم یکی از دردهای بزرگ حاج رجب دانست. هربار که کسی در خیابان از همسرم وحشت کرده و پا به فرار می‌گذارد، روحیه او به هم می‌ریزد و به همین خاطر گاهی تا چندین روز از خانه خارج نمی‌شود و در گوشه‌ای از اتاق می‌نشیند و به پوتین‌ها و لباس رزمش چشم می‌دوزد.»

رضا یزدانی خواننده و آهنگساز معروف پاپ-راک هم با انتشار متنی از پیج امیر آقایی به این اتفاق واکنش نشان داد: «اقا رجب، شماحكايت «وما ارسلناك الا رحمه للعالمين» بوديد... شماخود تيغ بوديد در گلوى روزگار اين روزها، واى بر جغرافياى اين سرزمين كه٢٩ سال شما با نى غذا خورديد تا يك وجبش به تاراج نرود... آقا شهادت گواراى وجودتان، مباد دل رحمى كنيد و يكى ازاين قافله ى بى مروت را شفاعت كنيد... عكس و متن از صفحه امير اقايي..»


یاسر بختیاری که در بین رپرها به یاس معروف است با انتشار عکس «بابا رجب» خیلی ساده با ایشان خداحافظی کرد: «بابا رجب خیلی مردی.خدافظ»

 

مونا برزویی ترانه‌سرای جوان هم ترانه‌ای را به روح «بابا رجب» تقدیم کرده است:

«پرواز و یاد من داد .. افتادن و شکستن

این شهر مهربون نیست با آدمی مث من
عیبی نداره دنیا دردامو هو میکنه 
کسی که باد بکاره .. طوفان درو میکنه.»

 

اندیشه فولادوند، بازیگر، شاعر و ترانه سرا که خودش هم درد جنگ را چشیده است، شعری را به «بابا رجب» تقدیم کرده است:

«شهر بی وقفه فراموشی گرفت

ژست کم خوابی و بیهوشی گرفت

یک پلاک و یک مدال و خاتمه ؟!

بمب من ، حبس خشاب جمجمه

کربلا در کربلا خواهد شکفت؟

قصه ی نسل تورا آینده گفت؟

حاج آقا این حوالی خانه نیست

یک اتوبان ، سهم یک افسانه نیست

لشگر صاحب زمان یادش به خیر

الامان و الامان ،یادش به خیر

جنگ داءم در توسل بودن است؟

یا ابوافضل! این چه سان پیمودن است؟......... آقای حاج رجب محمد زاده شما زیباترین صورتی بودید که میشناختم.....بدرود

حاج رجب محمد زاده ....جانباز .....صورتش را به معبد آرمانهایش تقدیم کرد تا خاک مان....تا وطنم وطنت وطنش جاویدان، امن بماند...

او دیروز پرواز کرد.

حاج رجب بعد از سالها ....رنج جسمانی، شهید شد.

حاجی لطفن آنجا که رسیدی بگو که از تو و رفقایت تنها چند نام روی اتوبانها گذاشته ایم و آرمانهایتان.....آه.....آرمانهایتان....

راستی خانه ی اجاره ایت را چه ؟ نه تو اهل زمین نبودی که از پی سقف باشی.....حاجی حلالمان کن .....برای فیشهای شرم آور مدیران .....حلالمان کن که حرام خدا را حلال کردیم و حلالش را حرام.......حاجی آرمانهایت ....آه .....آرمانهایت...........»

حاج رجب محمدزاده, بابا رجب, یغما گلرویی, رضا یزدانی, یاس, مونا برزویی, اندیشه فولادوند
آمار بازدید : 1,446
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500