ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chef Editor
|
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395 - ساعت 18:33:53
چاپ خبر

علی تفرشی از دلسردی اش از فضای موسیقی گفت

پایان آلبوم سازی خواننده پاپ

علی تفرشی خواننده نام آشنایی سبک پاپ از شرایط حال حاضر موسیقی راضی نیست و دیگر قصد ندارد آلبوم منتشر کند.

پایان آلبوم سازی خواننده پاپ

به گزارش ریتم نیوز؛ علی تفرشی که سال های نه چندان دور با انتشار آلبوم های متمادی به یکی از چهره های محبوب موسیقی پاپ تبدیل شده بود، اعلام کرده که دیگر آلبوم منتشر نمی کند.

این خواننده در مورد این تصمیمش گفت: دیگر آلبوم جدیدی نخواهم ساخت، وقتی سرمایه، زمان و انرژی می‌گذاری و حمایت و بازخوردی نمی‌بینی دلسرد می‌شوی.

در حال حاضر عضو شورای موسیقی وزارت ارشاد و عضو شورای موسیقی صداوسیما هستم، همچنین کار آهنگسازی نیز می‌کنم و عمده درآمدم از طریق این راه‌ها است.

وی افزود: سالهای گذشته با هزینه و سرمایه گذاری خودم آلبوم تولید می‌کردم و همراه گروه نوازندگان پاپ خودم در شهرهای مختلف ایران اجراهای زیادی داشتم اما در حال حاضر برای تهیه و تولید آلبوم هدف و انگیزه‌ای ندارم و به احتمال زیاد دیگر آلبوم جدیدی ارائه نخواهم کرد، دلیل این تصمیم هم این است که وقتی سرمایه، زمان و انرژی می‌گذاری و حمایت و بازخوردی نمی‌بینی دلسرد می‌شوی

این هنرمند تصریح کرد: پیش بینی من این است که اگر وضعیت موسیقی به همین روال ادامه داشته باشد تا چند سال آینده شاهد این موضوع خواهیم بود که دیگر موسیقی غنی و همراه با ساز نداریم و همه آهنگ‌ها با سمپل‌های صوتی بی‌روح ساخته خواهد شد.

این خواننده در مورد آخرین آلبوم خود گفت: نام آخرین آلبومم «شبت خوش باد من رفتم» است و به عقیده خودم در بین کل آلبوم‌هایم تا به امروز آلبوم آخرم بهترین آلبومم بوده است. آهنگساز و تنظیم این اثر را خودم انجام دادم و آهنگ‌ها به طور کامل در فضای موسیقی تلفیقی ساخته شده است (تلفیق موسیقی پاپ و سنتی.)

تفرشی در ادامه عنوان کرد: اشعار این آلبوم از اشعار کهن ما و شاعران بزرگی مانند سعدی، عطار، مولانا و... انتخاب شده و ترکیب سازبندی نیز از ادوات موسیقی سنتی و پاپ است و از سازهای پاپ در دستگاه‌های موسیقی سنتی استفاده شده است.

این هنرمند بیان کرد: برای آلبوم آخرم اجرای کنسرت نداشتم و همین طور در حال حاضر هم تصمیم به برگزاری کنسرت ندارم چرا که کنسرت سختی‌ها و مسائل خاص خود را دارد و من ترجیح می‌دهم در آرامش باشم.

وی تصریح کرد: امروزه با توجه به رعایت نشدن حق کپی رایت و انتشار آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی فروش سی دی‌های یک آلبوم، فروش قابل توجهی نیست و در حال حاضر سی دی آلبوم یک خواننده به کارت ویزیت آن هنرمند تبدیل شده است.

تفرشی اظهار داشت: جالب اینجاست، همان روزی که من آخرین آلبومم را به بازار عرضه کردم مشاهده کردم که در همان ساعت‌های اولیه، 19 سایت آهنگ‌های آلبومم را با کیفیت‌های مختلف برای دانلود گذاشته بودند! همچنین متوجه شدم که در یکی از سایت‌ها 255 هزار نفر آلبومم را دانلود کرده بودند و این موضوع برای من هم خوشحال کننده بود و هم ناراحت کننده. خوشحال کننده از این بابت که مخاطبان زیادی آهنگ‌ها را می‌شنیدند و ناراحت کننده از این بابت که اگر مخاطبان سی دی آلبوم را می‌خریدند، دنیای موسیقی رونق بیشتری پیدا می‌کرد.

در ادامه تفرشی در مورد پرونده هنری خود بیان کرد: من از سال 1368 وارد هنرستان موسیقی شدم، همینطور لیسانس و فوق لیسانسم را در رشته آهنگسازی گرفتم. تاکنون 5 آلبوم با نام‌های «دیوانه شو»، «شمارش»، «تو کجایی همه عشق»، «تردید» و «شبت خوش باد من رفتم» منتشر کرده‌ام.

 

 

علی تفرشی,
آمار بازدید : 1,094
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500