ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chef Editor
|
تاریخ : چهارشنبه 27 مرداد 1395 - ساعت 12:46:50
چاپ خبر

نشست صمیمانه اهالی رسانه‌ با گروه موسیقی محلی اسپانیایی با حضور «پاول ریس» برگزار شد.

amor mio معروف ترین آهنگ جیپسی کینگز چطوری شکل گرفت؟

پاول ریس خواننده ی معروف گروه جیپسی کینگز از نحوه ی شکل گیری گروهشان گفت.

 amor mio معروف ترین آهنگ جیپسی کینگز چطوری شکل گرفت؟

به گزارش ریتم نیوز؛ نشست صمیمانه اهالی رسانه‌ با گروه موسیقی محلی اسپانیایی با حضور «پاول ریس» برگزار شد. این خواننده پیشکسوت و باسابقه گروه «جیپسی کینگز» به همراه گروهش به ایران آمدند و اجراهای موفقی را در تالار وحدت تهران روی صحنه بردند. پاول ریس و گروهش در جریان دیدار با اهالی رسانه‌ها پاسخگوی سوالات و ابهامات آنها درباره این اجراها بودندکه در این مدت مطرح شده بود. همچنین برگزارکنندگان این برنامه هم به برخی حواشی و اتفاقات اخیر درباره کنسرت این گروه پاسخ دادند.

 

شکل گیری جیپسی کینگز

پاول ریس ابتدا تاریخچه‌ای از گروه جیپسی کینگز و نحوه تشکیل آن گفت:«نام این گروه در ابتدا «لوس رِیِس» بود چون در اوایل دهه هشتاد پدرمان «خوزه ریس»، پدر من و نیکلاس، گروه را تشکیل داد و نام گروه در ابتدا بر اساس نام خانوادگی ایشان بود. هنوز جیپسی کینگز شکل نگرفته بود. زمانی که پدر و موسس گروه از دنیا رفت، مدیر دیگری که اهل مراکش به نام آقای «چیکو» بود مدیریت گروه را بر عهده گرفت. در آن زمان نیکلاس بچه کوچکی بود که هنوز نمی‌توانست گیتار هم دست بگیرد. اما من به نمایندگی از پدر، وارث او برای سامان‌دهی و شکل‌گیری گروه بودم و گیتار دست بچه‌ها دادم و گیتارزدن یاد آنها دادم. پس از «چیکو»، «کلود مارتینس» آمد و مدیریت را بر عهده گرفت و همه آهنگسازی‌ها و رهبری‌ها بر عهده من بود. سپس با تلفیق خانواده «ریس» و خانواده «بالیاردو» گروه جیپسی کینگز در سال 1985 تشکیل شد. از سال 1985 به بعد هرچه منتشر شد نام جیپسی کینگز بر روی آن درج شد و نامی از نیکلاس، خوزه یا پاول ریس روی آن نبود. برای اینکه برند جیپسی کینگز بالا بیاید همه به این نام منتشر شد. از ترانه «bamboleo» نام روی صفحه و کاست‌ها درج شد. یعنی کم‌کم نام ترانه‌سرا و خواننده‌ها هم به آثار اضافه شد و تا قبل از آن فقط نام جیپسی کینگز روی کارها بود.»

او سپس در ادامه گفت:«پدر من به بچه‌های کوچکتر خانواده فرصت داد و از استعدادهای آنها استفاده کرد تا گروه را ادامه دهند. به آنها تعلیم داد و من هم می‌خواهم راه خوزه ریس را ادامه بدهم و می‌خواهم جوان‌ها بتوانند راه ما را ادامه دهند. این کار را برای نیکلاس هم انجام دادم و زمانی که گروه «لوس ریس» وجود داشت او بچه بود و به او گیتار یاد دادم. اما شاید این ذهنیت را فقط من در خانواده داشتم. همانطور که پدرم به من فرصت داد پس از خودش راهش را ادامه بدهم من هم به اعضای جوان خانواده و حتی پسر خودم و پسرعموها و پسرهای برادرانم این فرصت را دادم تا راه پدرم، خوزه ریس ادامه پیدا کند. پسر من «میشل» هم خواننده است. اگر بگوییم خوزه ریس نفر و نسل اول بوده و من ادامه‌دهنده راه و نسل دوم بودم، نسل سوم نسل امروزی هستند که با همین نام خانوادگی در کنار نسل دوم روی صحنه برنامه اجرا می‌کنند.»

پاول ریس در بخش دیگری از دیدار با اهالی رسانه‌ها اعلام کرد: «جیپسی یک شیوه در موسیقی است و من نام گروه را از «جیپسی ریس» پس از پدرم به «جیپسی کینگز» تغییر دادم. چون فامیلی ما در زبان اسپانیولی به معنی پادشاه است و کینگز هم یعنی پادشاهان و جیپسی هم به معنای کولی است. ما در دنیا به عنوان خانواده پادشاهان کولی معروف هستیم و در تمام دنیا به من لقب خواننده اسطوره‌ای جیپسی‌ها(کولی‌ها) را داده‌اند. چون اولین خواننده پس از پدر بودم و برادرم نیکلاس را من خواننده کردم! اسطوره کولی‌ها با نام جیپسی کینگز از من آغاز می‌شود چون این نام را من گذاشتم.»

 

داستان ساخت amor mio

این هنرمند پیشکسوت داستان ساخت قطعه معروف «amor mio» یا «عشق من» را که در ایران بسیار معروف است، هم اینگونه بیان کرد:«گرند کانوت ریس» آهنگ «amor mio» را ساخت و داستان تولید آن هم به عشق جوانانه نیکلاس به نادیا مربوط می‌شد که بعداً با هم ازدواج هم کردند. این آهنگ که بر اساس عشق او ساخته شده بود را به خود نیکلاس دادیم تا بخواند. اما همه در این گروه می‌سازند، می‌خوانند و می‌نوازند. در سبک ما یک نفر خواننده نیست و همه با هم می‌خوانند اما طبق قوانین کپی‌رایت، من وارث پدر هستم. میدان دادن به همه اعضای خانواده اساس ساخته‌شدن کارهای گذشته گروه بود. «amor mio» هم کاری بود که همه در ساخت آن نقش داشتند ولی مالکیت معنوی کارها برای پایه‌گذار گروه است

 

تجربه سه اجرا در یک روز را نداشتیم

خانم آیرین، مسئول روابط عمومی گروه، هم در بخش دیگری از جلسه گفت:«خیلی خوشحال هستیم که در ایران حضور داریم. یک معضل که از روز اول عقد قرارداد داشتیم این بود که هیچ گروهی در دنیا، سه اجرا در یک روز برگزار نمی‌کند ولی ما از مردمی که حضور داشتند انرژی گرفتیم و همان انرژی را به آنها بازگرداندیم. به ما توضیح دادند که اولین گروه خارجی هستیم که با خواننده وارد ایران می‌شویم و خواننده روی صحنه می‌خواند. به همین دلیل پذیرفتیم که سه اجرا در یک روز برویم و دیدیم که مردم ایران باورنکردنی هستند. همچنین گروه روی صحنه قطعه‌ای را به صورت بداهه اجرا کرد که شعر آن «سلام علیکم، علیکم سلام» بود. در سال 1983 کسی جیپسی کینگز را در اروپا نمی‌شناخت و تونی موسیقی آنها را گوش کرد و گفت که می‌خواهم آنها را پروموت کنم و همه تعجب کردند و گفتند که اینها چه کسانی هستند؟ از آن لحظه ما آنها را معرفی کردیم و مثل انفجاری در تمام کمپانی‌ها بود و به صورت ریشه‌ای در تمام دنیا معرفی شدند. پس از چند سال تونی گفت برای ادامه دادن این سبک موسیقی چرا نباید به فکر جوان‌ترها باشیم؟ چون به هرحال این نسل یک زمان بازنشسته می‌شوند.

جیپسی کینگز, کنسرت, کولی ها, اسپانیا
آمار بازدید : 1,527
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500