ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : -----
|
تاریخ : چهارشنبه 27 مرداد 1395 - ساعت 19:46:39
چاپ خبر

سرپرست گروه آکاپلا درباره نارضیاتی از عدم حمایت مادی و معنوی مسوولان می‌گوید

میلاد عمرانلو: انتظار داشتیم در مسابقات سوچی، حمایت مادی و معنوی شویم

گروه آوازی تهران یک گروه کُر «آکاپلا» است که فعالیت خود را زمستان سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. این گروه شامل ۱۶ خواننده در چهار بخش صدایی سوپرانو، آلتو، تنور و باس است. این گروه در اواخر سال ۱۳۸۵ سبک جدید خود را با الهام گرفتن از گروه‌های اروپایی در پیش گرفت. تابستان امسال آکاپلا موفق به کسب سه مدال نقره در نهمین فستیوال جهانی گروه‌های کُر در شهر سوچی روسیه شد. این مسابقات، امسال در ۹ شاخه مختلف و دو سطح برگزار می شود که طی آن گروه های مختلف کر از کشورهای مختلف دنیا آثار خود را ارائه دادند. میلاد عمرانلو، سرپرست این گروه درباره کسب این موفقیت، گفت: این کار خیلی سخت و سنگین بود و توقع داشتم، جامعه خبری و مسوولان در این زمینه کمک معنوی کنند.

میلاد عمرانلو: انتظار داشتیم در مسابقات سوچی، حمایت مادی و معنوی شویم

به گزارش ریتم نیوز؛ سرپرست گروه آوازی تهران با بیان این‌که این گروه به‌سختی توانست هزینه‌های سفر را تأمین کند، ادامه داد: قرار بود وزارت ارشاد در این زمینه به ما کمک کند که هنوز خبری نشده است. ما انتظار داشتیم در این رویداد، حمایت مادی و معنوی شویم.

عمرانلو ادامه داد: آن‌قدر درباره مملکت و فرهنگ ما تبلیغات منفی شده که افراد خارجی تصورهای نادرستی از ایران دارند و زمانی که ما به کشورهای خارجی می‌رویم، از دیدن یک گروه موسیقی ایرانی تعجب می‌کنند. حضور یک گروه موسیقی ایرانی در فستیوال‌های بین‌المللی، بخشی از دیپلماسی فرهنگی است که دولت نیز درباره آن حساس است.

او دربار نارضایتی از عدم حمایت لازم از گروه خود گفت: به‌نظر می‌رسد، دستاورد گروه ما برای کسی مهم نیست. البته یک سال، آقای شجریان در خانه موسیقی برای ما بزرگداشت گرفت که ما در این حد انتظار نداشتیم؛ اما کاش پس از فستیوال سوچی نیز یک جلسه می‌گذاشتند و از بچه‌ها دعوت و تشکر می‌کردند. حدود ۱۱ سال پیش، زمانی که ما از چنین رویدادهایی باز می‌گشتیم، لوح تقدیر تهیه و حداقل از اعضای گروه تشکر می‌کردند. این‌ها دلیل نمی‌شود من از راهی که طی کردم، کنار بکشم. در حال حاضر برای مسابقات آفریقای جنوبی، یک برنامه‌ریزی دو ساله انجام می‌دهیم. انگیزه‌های دیگری وجود دارد که روی کار ما تأثیر می‌گذارد و بخش عمده آن به‌خاطر فرهنگ و نام ایران است؛ اما می‌توانند از این نوع موسیقی حمایت بیشتری کنند.

برگزاری کنسرت در مهرماه                 

عمرانلو با بیان این‌که این گروه یک سال است به‌صورت رسمی در تهران روی صحنه نرفته است، گفت: ۶ و ۷ مهرماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رویم. این اجرا شامل آثاری است که در بخش موسیقی جَز فستیوال اجرا کردیم. گلچینی از کنسرت سال گذشته و چند قطعه موسیقی فولکلور نیز اجرا می‌شود. علاوه بر این‌ها، به احتمال زیاد ما یک خواننده مهمان نیز داریم.

انتشار آلبوم تصویری

او درباره انتشار البوم تصویری اجرای سال گذشته این گروه که کارهای تدوین آن به صورت کامل انجام شده گفت: در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت‌هایی هستیم که به انتشار این آلبوم تمایل دارند. این، اولین آلبومی است که در این سبک به‌صورت تصویری منتشر می‌شود. شاید زودتر از این‌ها باید این کار را انجام می‌دادیم، زیرا بسیاری از علاقه‌مندان ما همیشه این موضوع را خواسته و گفته‌اند که آثار تصویری گروه ما، جذابیت بیشتری نسبت به آثار صوتی دارد، چون در نسخه صوتی آثار، بسیاری از چیزها مشخص نمی‌شود و خیلی‌ها متوجه نمی‌شوند که در خلق آثار، از ساز استفاده نشده است.

دعوت از رهبران خارجی

سرپرست «گروه آوازی تهران» همچنین گفت: ما در برنامه‌های آینده، از رهبرهای خارجی دعوت خواهیم کرد و این موضوع در برنامه‌های ما هست که سال آینده آن را اجرایی می‌کنیم. اگر از ما دعوت شود که در جشنواره موسیقی فجر اجرا کنیم، برنامه خواهیم داشت.

فراخوان تکمیل خوانندگان گروه

او با اشاره به این‌که این گروه برای تکمیل خوانندگانش در بخش‌های صدایی آلتو و سنور فراخوان داده است، گفت: آخرین مهلت ثبت‌ نام، چهارم شهریورماه است و علاقه‌مندان می‌توانند در آزمون ورودی شرکت کنند.

 

منبع: ایسنا

آکاپلا, گروه آوازی تهران, میلاد عمرانلو
آمار بازدید : 1,061
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500