ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Chef Editor
|
تاریخ : چهارشنبه 10 شهریور 1395 - ساعت 10:10:02
چاپ خبر

کنسرت گروه «چارتار» دیشب در فضای باز محوطه برج میلاد برگزار شد.

چارتار خوانی زیر نور ماه

گروه موسیقی تلفیقی «چارتار» که در چند سال اخیر حسابی پر طرفدار شده است، بار دیگر در فضای باز محوطه برج میلاد روی صحنه رفتند.

چارتار خوانی زیر نور ماه

به گزارش ریتم نیوز؛ اگر چه برنامه با کمی تاخیر شروع شد اما این تاخیر هر لحظه به عطش مخاطبان حاضر می افزود. پس از لحظاتی که در انتظار به روی صحنه آمدن هنرمندان گروه چارتار گذشت، بالاخره با ورود نوازندگان گروه، صدای تشویق حضار بلند شد.

در ابتدا برنامه با آهنگی بدون کلام آغاز شد. با ورود آرمان گرشاسبی خواننده جوان گروه «چارتار» غوغایی در بین حضار به پا شد و حاضرین با تشویق طولانی ورود آرمان را به صحنه را خوش آمد گفتند.

آرمان گرشاسبی بدون لحظه‌ای وقفه آهنگ «آسمان هم زمین میخورد» را همراه با نوازندگان ویلون اجرا کرد. آهنگ دوم نیز که حضور اتفاقی نام داشت، به همراه نوازندگان ویولن اجرا شد و حضار با دست زدن ریتمیک با گروه چارتار همکاری کردند.

پس از اجرای آهنگ دوم، نوازندگان ویولن برای ادای احترام از جای خود بلند شده و پس از تعظیم رو به حضار صحنه را ترک کردند و ادامه کنسرت با چهار نوازنده اجرا شد.

در این میان، آرمان گرشاسبی با حضار و هوادارانش احوالپرسی کرد و گفت: امشب برنامه ما طولانی تر از همیشه خواهد بود؛ چون از اینکه با شما هستیم احساس انرژی زیادی می‌کنم.

آهنگ سوم که «قطار» نام داشت، همراه با چهار نوازنده درام، گیتار بیس، گیتار الکتریک، کیبورد اجرا شد. در لابه‌لای آهنگ ها آرمان با هوادارانش شوخی و طنازی می‌کرد و سالن غرق در خنده می‌شد.

آهنگ چهارم آهنگ «عاشقانه تنهاست» که از آلبوم اول گروه چارتار بود، با همخوانی حضار اجرا شد. پس از آهنگ چهارم گرشاسبی از حضار به خاطر همراهی‌شان تشکرکرد و اظهار داشت: اجرای آهنگ‌های اصلی هنوز شروع نشده است. آهنگ «لیلا چه»، «زن دیوانه»، «در حسرت ماه»، «مرا به خاطرت نگهدار و خوشا به من» از دیگر آهنگ هایی بود که توسط این گروه اجرا شد.

با شروع آهنگ «آشوبم» بخش عمده ای از آهنگ توسط حضار خوانده شد و آرمان گرشاسبی غرق در لذت چشمانش را بسته بود و به همخوانی جمعیت گوش می‌داد.

در فضای خالی بین آهنگ‌ها، گرشاسبی افراد گروه را معرفی کرد. آرش مقدم (نوازنده درام) دارا دارایی (نوازنده گیتار بیس)، اشکان آبرون (نوازنده کیبورد) و کیان ایرجی (نوارنده گیتار الکتریک) از اعضای گروه بودند که هنرنمایی می‌کردند.

این خواننده اظهار داشت: آهنگی که الان اجرا خواهم کرد، باعث تشکیل شدن گروه چارتار شده است. پس از کسب اجازه از استاد شجریان آوازی دشتی را بدون آهنگ خواند. قطعه «باران تویی» با شکوه هرچه تمام‌تر اجرا شد؛ به طوری که صدای خواندن حضار و هیاهویشان سالن رو باز برج میلاد را پر کرده بود. گرشاسبی اظهار کرد: ما همیشه در سالن سر بسته اجرا داشتیم ولی در فضای باز و زیر آسمان پر ستاره شب خواندن حال و هوای دیگری دارد. همچنین وی بیان کرد: هزینه های ما در اجرای باز چندین برابر اجرا در سالن سر پوشیده است.

در فاصله بین آهنگ‌ها تماشاچیان قطعات درخواستی‌شان را فریاد می‌زدند، همچنین صدای «آرمان»، «آرمان» گفتنشان از هر گوشه به گوش می رسید.

گرشاسبی با بیان خاطره‌ای از اجرای یک کنسرت در شهر کرمان، برای بار چندم سالن را از صدای خنده حضار پر کرد.

پس از اضافه شدن آیدین ترکیان (نوازنده کمانچه) به جمع نوازندگان حاضر روی استیج، فضا حال و هوای دیگری پیدا کرد. همچنین صدای تک نوازی کمانچه با نوایی محزون در سالن نغمه خوان شد.

سپس آهنگ «هندسه» با همراهی کمانچه هر چه با شکوه تر اجرا شد. ارکستر ویولن که در اول کنسرت صحنه را ترک کرده بودند، بار دیگر به روی استیج بازگشتند. سپس آهنگ شادی با نام «ببر» خوانده شد و حضار با دست زدن ریتمیک گروه را همراهی کردند.

این هنرمند از سه نفر از دوستانش که اعضای اصلی گروه بودند، تشکر و بیان کرد: «چارتار» هر چه دارد به لطف این عزیزان است. در آخر برنامه گرشاسبی در پی اصرار خوانندگان آهنگ «باران تویی» را برای بار دوم اجرا کرد. همچنین در حالی که همه حاضرین سر پا ایستاده بودند، آهنگ «آشوبم» را برای بار دوم اجرا کرد و لذت بی وصفی را در فضا منتشر کرد.

منبع: موسیقی ایران

چارتار, کنسرت, برج میلاد, تلفیقی
آمار بازدید : 1,580
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500