ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : جمعه 7 آبان 1395 - ساعت 13:00:30
چاپ خبر

همزمان با اکران در سینماها

ناگفته‌های معتمدی از تیتراژ «سیانور»/ با قطعه «سوگند» رفیق شدم

خواننده تیتراژ پایانی «سیانور» درباره بازخوانی قطعه قدیمی «سوگند» برای این فیلم و برخی انتقادها به وی به عنوان خواننده موسیقی ایرانی به دلیل ورود به حوزه پاپ توضیح داد.

ناگفته‌های معتمدی از تیتراژ «سیانور»/ با قطعه «سوگند» رفیق شدم

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که تیتراژ پایانی فیلم در حال اکران «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی را خوانده است درباره دلایل حضور خود در این اثر سینمایی به عنوان خواننده و بازیگر آنونس بیان کرد: برخی اوقات عده ای از منتقدان و ناظران بیرونی از من انتظار دارند در چارچوبی که خودشان از من ساخته اند رفتار کنم و به هیچ عنوان هم حق نداشته باشم که از این فضا بیرون رفته و دست به تجربه های جدید بزنم، اما من بر خلاف نظر عده ای از این دوستانِ منتقد عموما کارهایی را انجام می دهم که آنها را دوست دارم و البته ممکن است این آثار نسبت به موقعیتی که در آن حضور دارم همخوانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: من چارچوب‌های کاری خود را دارم که ممکن است خوانندگی در موسیقی پاپ نیز در آن جا داشته باشد و من هیچ ابایی از حضور در این عرصه و ارائه کارهای باکیفیت ندارم و اگر ببینم کار خوشایند و با کیفیتی در این عرصه به من پیشنهاد می شود با در نظر گرفتن تمامی جوانب، آن را انجام خواهم داد. تصور من این است اگر بتوانم در عرصه موسیقی درست قدم بردارم فضا به گونه ای نخواهد بود که همه چیز یک شبه به باد برود. اتفاقا بنده تاکنون قطعاتی را با سازهای کاملا ایرانی هم کار کرده‌ام که خوب و عالی نبودند بنابراین اینکه معیار ارزشگذاری صرفا «ژانر» باشد از نظر من موضوع مردودی است.

 خواننده تیتراژ پایانی «سیانور» با اشاره به حضور در این فیلم سینمایی بیان کرد: خاطرم هست وقتی که پیشنهاد خوانش و بازآفرینی قطعه «سوگند» برای استفاده در تیتراژ فیلم «سیانور» شد کاملا با گارد به موضوع نگاه کردم ولی بعد که به منزل رفتم و چند روزی این قطعه را با خودم زمزمه کردم به شدت با کار رفیق و ترغیب شدم تا آن را بازآفرینی کنم. حالا هم که اثر شنیده شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته تا آخر پای انتقادات و نظرات و استقبال نیز ایستاده ام و از آن دفاع خواهم کرد.

این هنرمند درباره بازآفرینی قطعه «سوگند» که سال ها پیش توسط یکی از خوانندگان پاپ آن دوران تولید شده بود، توضیح داد: این قطعه ای که توسط بهزاد عبدی به عنوان آهنگساز فیلم و بنده به عنوان خواننده بازآفرینی شده یک ورسیون جدیدی از کار قبلی است که سال ها پیش به بهترین شیوه اجرا شد. حالا هم ما نیامدیم که با تقلید صدا و همان شیوه ساز زدن کاری را بازآفرینی کنیم بلکه تلاش کردیم با برداشت خودمان از اثر، کاری را بازآفرینی کنیم که از نظر من کاملا متناسب با محتوای فیلم است.

معتمدی درباره بازی خود در آنونس فیلم «سیانور» هم گفت: آنونسی که برای تبلیغات فیلم «سیانور» در نظر گرفته شده با توجه به حال و هوای موسیقایی آن به نوعی پیوند موسیقی با سینماست و چون بنده هم تحصیلات عالی خودم را در رشته سینما به پایان برده ام دیدم که بازی و خوانندگی در این فضا باز کردن پرانتزی برای ورود به دوران تحصیلی ام است و برای خودم تجربه خوبی بود. ضمن اینکه حضور تعدادی از بازیگران مطرح فیلم در این تیزر نیز انگیزه مضاعفی شد که بخواهم در این آنونس حضور داشته باشم. به هر ترتیب بنده در زمینه تیتراژخوانی و مواردی از این دست دنبال تجربه‌های نو و قابل دفاع هستم و اگر مانند فیلم «سیانور» پیشنهاد خوبی به من شود متناسب با شرایط درباره آن تصمیم گیری خواهم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: بیش از ۱۵ سال است که به کشورهای مختلف برای اجرای برنامه سفر می کنم اما در این مدت به هیچ عنوان چنین تابوهایی را ندیدم که مثلا یک خواننده سنتی به نباید در حوزه موسیقی پاپ فعالیت داشته باشد. این موضوعی است که فقط در کشور ما روی آن حساسیت به خرج می دهند و این تمایل وجود دارد که خوانندگان در یک ژانر خاص محدود شوند. همین برنامه «گلها»ی رادیو که پیش از پیروزی اتقلاب اسلامی برای مخاطبان ارائه می شد اغلب مبتنی بر موسیقی پاپی بود که ریشه در موسیقی اصیل ایرانی داشت پس باید به این نکته نیز توجه کنیم که واژه موسیقی پاپ صرفا عنوان بدی نیست.

فیلم سینمایی سیانور,تیتراژ,سوگند,قطعه سوگند,محمد معتمدی,تیتراژ فیلم سیانور
آمار بازدید : 971
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500