ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 23 آبان 1395 - ساعت 13:39:38
چاپ خبر

همای: تیتراژخوانی در «یتیم‌خانه ایران» رضایت‌بخش بود/ اجرا در آمریکا

خواننده موسیقی ایرانی با اشاره به حضور در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به عنوان خواننده تیتراژ از استقبال مخاطبان کنسرت های اخیر خود در آمریکا طی روزهای گذشته سخن گفت.

همای: تیتراژخوانی در «یتیم‌خانه ایران» رضایت‌بخش بود/ اجرا در آمریکا

پرواز همای خواننده موسیقی ایرانی که این روزها با اکران فیلم «یتیم خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی صدای او در تیتراژ اثر به گوش مخاطبان می‌رسد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انگیزه های حضورش در این پروژه سینمایی گفت: حدود یک سال و نیم پیش آقای طالبی با من تماس گرفت و گفت آثار ملی میهنی من را شنیده و تمایل دارد همکاری هایی در این زمینه با بنده داشته باشد بنابراین پیشنهاد خوانندگی در فیلم «یتیم خانه ایران» را داد که من هم بعد از قرار ملاقاتی که داشتیم و فیلم را دیدم با کمال افتخار پذیرفتم تا در این اثر ملی سهم کوچکی داشته باشم.

وی ادامه داد: البته بنده قرار بود به عنوان سازنده موسیقی متن فیلم نیز باشم اما به دلیل اینکه آن ایام یکی از شلوغ ترین دوران کاری من بعد از دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و علاوه بر حضور در ایران در کشورهای اروپایی نیز برنامه های متعددی داشتم بنابراین فقط موفق شدم به عنوان خواننده تیتراژ در این فیلم سینمایی حضور داشته باشم که از این حضور نیز بسیار راضی ام.

همای با اشاره به اینکه موضوع فیلم را بسیار بااهمیت می‌داند، عنوان کرد: پیام فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» بسیار ارزشمند و مهم است و نویسنده و کارگردان اثر تلاش کرده با نگاهی به یک برهه تاریخی مهجور و مهم تاریخ کشورمان فضایی را برای مخاطب ترسیم کند که بتواند با این دوره تاریخی آشنایی بیشتری پیدا کند.

این خواننده موسیقی ایرانی بیان کرد: ابوالقاسم طالبی از نظر من یک هنرمند بسیار با معرفت و با ادب است که طی مدت همکاری با او نهایت لطف و مهربانی را مشاهده کردم. این در حالی بود که من علاقه چندانی به تیتراژخوانی نداشتم و فکر هم نمی کنم تا زمان ارائه یک پیشنهاد که تمام وجودم را بگیرد تمایلی برای حضور در این فضا داشته باشم مگر اینکه خودم آهنگساز آن قطعه یا پروژه باشم ولی شرایط کار در پروژه «یتیم خانه ایران» خیلی خوب بود.

همای در پاسخ به این پرسش که آیا تمایلی برای حضور در عرصه سینما به عنوان آهنگساز دارد یا خیر؟ توضیح داد: طی مدت حضورم در ایران پیشنهادهایی برای ساخت موسیقی چند پروژه سینمایی داشته ام اما با توجه به اینکه فضای کار آن طوری که دلم می خواست نبود، نپذیرفتم که در آن پروژه ها حضور داشته باشم. ضمن اینکه هم اکنون در عرصه سینما آهنگسازان بسیار ماهر و ارزشمندی داریم که اگر آنها کار آهنگسازی فیلم‌ها را انجام دهند به مراتب بهترین ها را ارائه می دهند. ضمن اینکه امرار معاش من از آهنگسازی سینما نیست که بخواهم روی آن متمرکز باشم ولی اگر وقت بیشتری داشته باشیم قطعا روی این فضایی که شما به آن اشاره کردید بیشتر فکر می کنم.

وی درباره تور کنسرت های آمریکا که اخیر در تالارهای مختلف این کشور برگزار شد، بیان کرد: پس از سه سال که در آمریکا کنسرتی برگزار نکرده بودم پیشنهادهایی از سوی تهیه کنندگان برای برگزاری کنسرت هایی در آمریکا به من ارائه شد که درنهایت موفق شدیم طی هفته های گذشته با یک ارکستر سمفونیک به رهبری انریکو جرولا از ایتالیا پروژه هایی را در این کشور اجرا کنیم که بخش هایی از این کنسرت ها متعلق به آثار بنده و بخش هایی نیز متعلق به اجرای آثار موسیقی کلاسیک جهان با ترکیبی از اشعار فارسی بود که این شیوه جدید اجرایی با استقبال مخاطبان روبه رو شد. این ابتکار اجرایی تنها با این هدف به مخاطبان ارائه شد که بتوانیم مخاطبان خارجی را با شعر ایرانی بیشتر آشنا کنیم.

این خواننده در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فعالیت های آینده‌اش در ایران گفت: برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت در تالار وحدت تهران و تالارهای چند شهرستان داریم که بعد از پایان ماه صفر جزئیات دقیق تر آن به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

پرواز همای,یتیم خانه ایران,تیتراژ,کنسرت
آمار بازدید : 1,351
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500