ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : سه‌شنبه 2 آذر 1395 - ساعت 22:13:56
چاپ خبر

آلبوم "صدای طهرون قدیم 4" به بازار آمد

چهارمین آلبوم از مجموعه "صدای طهرون قدیم" با صدای زنده‌یاد مرتضی احمدی منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

آلبوم "صدای طهرون قدیم 4" به بازار آمد

آلبوم "صدای طهرون قدیم 4" با صدای زنده‌یاد مرتضی احمدی و نوازندگی بهرنگ بقایی، علی رحیمی و حسن کوشکانی از سوی انتشارات آوای خورشید روانه بازار موسیقی شد.

این اثر شامل 13 قطعه با عناوین "الفبا"، "گندم رو کی می‌خوره"، "سر شب"، "دزده"، "افاده ای"، "ای بنازم"، "وقتی از هند اومدم"، "قد کوتوله"، "گفتم"، "کی بهت یاد داده"، "حلقه به گوش"، "خوشم باشه" و "ارباب خودم" است که از ملودی‌های قدیمی و به‌یاد‌ماندنی با صدای استاد احمدی هستند.

آلبوم "صدای طهرون قدیم ۴" را می توان به صورت قانونی از سایت بیپ تونز خریداری و یا جهت خرید حضوری به مراجع معتبر خرید در بازار موسیقی مراجعه کرد.

اولین مجموعه "صدای طهرون قدیم" فروردین ماه سال 89 در اختیار مخاطبان گرفت.

در این اثر، زندگی روزمره تهرانی‌های معمولی مثل شاطر علی ممد، والده مش ماشاءالله و ... در سالیان دور روایت شده؛ از حمام رفتن و عروسی و عید نوروز با حاجی فیروز و مبارک گرفته تا رفتن به نانوایی و دعوا با مادرشوهر و هَوو و گرانی مواد غذایی و شرح عاشقی "ای حبیب من ای طبیب من، عشق روی تو شد نصیب من. بسیاری از کلمات، اصطلاحات و رسوم و عادات مهجور و فراموش شده تهران در "صدای طهرون قدیم"زنده شده است.

گردآوری و اجرای این اثر توسط مرتضی احمدی صورت گرفته و بهرنگ بقایی با تار و علی رحیمی با تنبک، صدای او را همراهی می‌کنند.

مرتضی احمدی در 1303 در جنوب تهران از خانواده‌ای با اصـالت تفرشی به دنیا آمد و زندگی او در آن فضا باعث شد تا خاطراتی متفاوت از آنچه نسل امروز درباره تهران می‌داند را با زبانی شیرین و معمولا طنزآلود بیان کند. او 30 آذر 1393 از دنیا رفت.

مرتضی احمدی,صدای طهرون قدیم,صدای طهرون قدیم 4
آمار بازدید : 1,051
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500