ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : شنبه 13 آذر 1395 - ساعت 13:44:35
چاپ خبر

کنسرت محسن شریفیان و لیان در تهران با یک ایده جدید

محسن شریفیان گفت: هر فصل از کنسرت لیان، معرفی یک گونه از موسیقی بوشهر است.

کنسرت محسن شریفیان و لیان در تهران با یک ایده جدید

به گزارش هنرآنلاین، سرپرست گروه موسیقی "لیان" از برنامه‌ریزی‌ها برای اجرایی جدید و معرفی گونه‌های ناشناخته موسیقی بوشهر در کنسرت زمستانی لیان در تهران خبر داد.

محسن شریفیان که طبق اعلام قبلی در تاریخ 4 و 5 دی ماه در تهران و تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت، از تلاش این گروه برای معرفی گونه‌ای از موسیقی بوشهر به نام "دومن دویی" خبر داد و گفت: "گروه لیان سعی داشته که در هر کنسرت خود یک تیم یا یک موضوع را از موسیقی منطقه خودش برجسته کند. گاهی تاکیدش روی تأثیر شاعران ملی در موسیقی بوشهر بوده، مثل خیام خوانی. گاهی نیز تاکیدش روی طنز در موسیقی بوشهر بوده و امسال تیم کاری لیان به معرفی "دومن دویی" در موسیقی بوشهر می‌پردازد."

شریفیان در توضیح این مفهوم در موسیقی محلی بوشهر نیز گفت: "دومن دویی یعنی تبادل آواز بین دو یا چند نفر، چه مرد و چه زن. این از ویژگی‌های موسیقی بوشهر است که در مهم‌ترین آیین‌های بوشهری به چشم می‌خورد. یعنی آوازی که بین مرد و زن تبادل می‌شود. از شاخصه‌های این نوع موسیقی که در دومن دویی صورت می‌گیرد ( یا همان "فیت" که امروزه می‌گویند)، می‌توان به شروه خوانی، خیام خوانی و بیت خوانی اشاره کرد."

شریفیان افزود: "در این کنسرت آکا صفوى و اکلو فرامرزى، این مفهوم را به نمایش می‌گذارند. قاعدتاً مثل دفعات گذشته از نوازنده‌های مهمان و سوپرایزهای خاص خود در طول برنامه استفاده خواهیم کرد اما طبق روال مرسوم در لیان، هیچگونه اعلامی از قبل نداریم و تبلیغی بابت این موضوع انجام نخواهیم داد. هر اتفاقی که درون کنسرت گروه لیان بیفتد سوپرایز است که به مخاطبانمان می‌دهیم و سوپرایز هیچ کجا اعلام نمی‌شود."

گفتنی است این کنسرت به همت شرکت کامیاب بهاران و به تهیه کنندگی "علی حق‌شناس" برگزار خواهد شد.

تیزر این کنسرت در روزهای گذشته منتشر شد و بلیت فروشی این برنامه از هفته گذشته آغاز شده است.

محسن شریفیان,گروه لیان,سرپرست گروه لیان،موسیقی بوشهری,بوشهر,لیان,کنسرت گروه لیان,کنسرت لیان,کنسرت,کنسرت گروه لیان در تالار وحدت,کنسرت تالار وحدت گروه لیان,کنسرت لیان در تالار وحدت,کنسرت تالار وحدت لیان
آمار بازدید : 1,469
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500