ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : یک‌شنبه 21 آذر 1395 - ساعت 21:18:16
چاپ خبر

اجرای دوباره ارکستر سمفونیک/ اپرت آرش کمانگیر به صحنه می‌رود

به‌دلیل استقبال از کنسرت آذرماه ارکستر سمفونیک تهران، این ارکستر بار دیگر دی‌ماه روی صحنه می‌رود.

اجرای دوباره ارکستر سمفونیک/ اپرت آرش کمانگیر به صحنه می‌رود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، این اجرا بعد از استقبال مخاطبان از اجرای پیشین ارکستر سمفونیک تهران که ۱۱ آذرماه در تالار وحدت اجرا شد، ترتیب داده شده است.

شهرداد روحانی - رهبر ارکستر سمفونیک تهران - درباره جزییات این اجرا گفت: در این اجرا، قطعه «کنسرتو پیانو شماره ۲ رخمانیف» با همراهی سولیست پیانو امیرمهیار مرادی اجرا می‌شود. همچنین برای این اجرا، قطعات «مارش اسلاو از چایکوفسکی»، «پاوان از گابریل فوره»، «پوئم سمفونیک آوای مردگان کامیل سن سان» و قطعه «بر فراز کوه سنگی از موسورسکی» انتخاب شده‌اند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران با اظهار خشنودی از استقبال مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی کلاسیک، اظهار کرد: اجراهای پیشین با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه شدند که نشان‌دهنده تلاش تمام اعضای ارکستر سمفونیک تهران، برنامه‌ریزی خوب تمام عوامل دست‌اندرکار در بنیاد رودکی و همدلی تمام کسانی است که به نوعی در زمینه‌سازی این اجرا نقشی برعهده داشتند.

روحانی افزود: در اجرای قبلی به‌خاطر استقبال زیاد، برنامه در دو سانس در یک شب روی صحنه رفت. البته این اتفاق در دنیا بسیار معمول است. در این مورد خاص نیز چون سالن تالار وحدت امکان برنامه‌ریزی برای دو سانس مجزا در دو روز متفاوت را نداشت، هر دو سانس در یک شب روی صحنه رفت.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی دوم دی‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

اپرت آرش کمانگیردر تالار وحدت اجرا می‌شود

گروه موسیقی کاویان پس از حدود ۱۰ سال دوری از صحنه، سه قطعه موسیقی را در قالب کنسرت آرش کمانگیر در تالار وحدت اجرا می‌کند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، این کنسرت ۲۵ آذرماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.

حمید سلطانیه - آهنگ‌ساز و سرپرست گروه کاویان - با بیان این‌که این کنسرت شامل سه قطعه است که در دو بخش اجرا می‌شود، گفت: بخش اول شامل یک قطعه بلند به نام «یاد دوست» است ‎ و به یاد استاد همایون خرم اجرا می‌شود. قطعه دوم آهنگ «دل پولادم» با شعری از نیما یوشیج است. بخش دوم کنسرت با شعر آرش کمانگیر از سیاوش کسرایی روی صحنه می‌رود.

او درباره قطعه‌ی آرش کمانگیر توضیح داد: آرش کمانگیر یک شعر بلند در قالب شعر نو است که گروه کاویان برای سومین‌بار آن را روی صحنه می‌برد و در واقع این اجرا، کامل‌ترین نسخه‌ی اجراهای دیگر گروه کاویان است که برای اولین‌بار اجرا می‌شود. در این قطعه مصطفی مداحی به‌عنوان خواننده، هوروش خلیلی، تیترا ابدی و سارا غفوری همراه حامد طاهرخانی و حمید سلطانیه به‌عنوان هم‌آوا حاضر می‌شوند. همچنین راوی این بخش امیر صادقی است.

سرپرست گروه کاویان درباره اهمیت اپرت (به‌کارگیری المان‌های نمایشی در ارائه بهتر مفهوم موسیقی) آرش کمانگیر، گفت: قطعات اپرت کمتر اجراشده گروه کاویان سعی دارد با این‌ کار یعنی درآوردن تئاتر به خدمت موسیقی این تجربه را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

او اظهار کرد: این گروه از سال ۷۹ تاسیس شده و تا کنون اجراهای متعددی داشته که تمام آن‌ها اجرای نخست بوده و در هیچ دو اجرا، آهنگ‌های مشابهی روی صحنه نرفته است.

کنسرت آرش کمانگیر ۲۵ آذرماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

ارکستر سمفونیک تهران,کنسرت,تالار وحدت,کنسرت آذر ارکستر سمفونیک تهران,اپرت آرش کمانگیر,گروه موسیقی کاویان,شهرداد روحانی,حمید سلطانیه,بنیاد فرهنگی، هنری رودکی,کنسرت آرش کمانگیر,سیاوش کسرایی,همایون خرم,نیما یوشیج,
آمار بازدید : 1,927
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500