ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : Admin
|
تاریخ : دوشنبه 13 دی 1395 - ساعت 14:50:45
چاپ خبر

نگاهی به کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر

20 اجرا در نمایشگاه بین‌المللی و برج میلاد تهران

محسن یگانه، علی زند وکیلی، حامد همایون، زانیار خسروی، فرزاد فرزین و... در جشنواره موسیقی فجر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه خواهند رفت.

20 اجرا در نمایشگاه بین‌المللی و برج میلاد تهران

سی و دومین جشنواره موسیقی فجر از چهارشنبه 22 دی‌ماه آغاز می‌شود و ده‌ها خواننده و گروه طی 9 شب در 6 سالن کنسرت شهر تهران به روی صحنه خواهند رفت.

در این گزارش کنسرت‌هایی که قرار است در دو سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شود به توضیح داده شده است و در روزهای آتی نیز اجراهای 4 سالن دیگر به تفکیک به نظر مخاطبان خواهد رسید:

اجراهای سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران

سالن میلاد نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مانند سال گذشته به اجراهای موسیقی پاپ اختصاص داده شده است. در طول 9 شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، 12 خواننده مختلف در 16 سئانس به روی صحنه سالن میلاد می‌روند که اکثر این خواننده‌ها تک اجرایی هستند و فقط محمد علیزاده و حامد همایون در بیش از یک سئانس روی صحنه سالن میلاد دیده خواهند شد.

محمد علیزاده - ساعت 19 و 22 چهارشنبه 22 دی

اولین کنسرت پاپ در سی‌ و دومین جشنواره موسیقی فجر را محمد علیزاده در سالن میلاد برگزار خواهد کرد. این خواننده در ماه‌های اخیر در اوج فعالیت‌های هنری خود قرار دارد. علیزاده در آذرماه سال جاری با برگزاری هشت سئانس در چهار روز پیاپی، یک بار دیگر رکوردشکنی کرد و اجراهایش را در دی‌ماه نیز برای سه شب دیگر تمدید کرد. او در جشنواره موسیقی فجر برای اولین بار چند قطعه جدید از آلبوم جدید خودش را اجرا خواهد کرد. آلبوم سوم علیزاده "گفتم نرو" نام دارد که در تاریخ 21 دی‌ماه توسط شرکت ایران‌گام به مدیریت صدرالدین حسین‌خانی منتشر خواهد شد. علیزاده در سال 91 برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت و پس از آن در همه دوره‌های این فستیوال بزرگ موسیقیایی حضور داشته است.

محسن یگانه - ساعت 19 پنجشنبه 23 دی

محسن یگانه دیگر خواننده پاپ باسابقه در جشنواره موسیقی فجر است که در دومین شب از اجراهای جشنواره امسال برای ششمین بار به روی صحنه می‌رود. او چند سال پیش لقب رکورددار کنسرت را به یدک می‌کشید ولی پس از برگزاری کنسرت مشهورش در سالن نوکیا تیه‌تر لس‌آنجلس، کم‌کارتر شد که این کم‌کاری در زمینه انتشار آلبوم نیز صدق می‌کند. یگانه سال گذشته در جشنواره فجر قطعاتی از آلبوم آخر خود به نام "نگاه من" را اجرا کرد و در سال جاری آلبومی منتشر نکرد. با این حال اجرای قطعه "ماه عسل" یا اثر وابستگی می‌تواند اتفاقات جدید کنسرت او نسبت به اجرایش در دوره قبلی باشد. وجه کاملاً متمایز اجرای امسال یگانه با اجرای قبلی او در جشنواره نیز می‌تواند تغییر تمامی اعضای ارکسترش باشد. یگانه سال گذشته با ارکسترش به رهبری علی ثابت به روی صحنه رفت، اما پس از آن اجرا، همکاری یگانه با ارکستر علی ثابت به پایان رسید و این خواننده در اجرای امسال خود با ارکستری جوان‌تر از ارکستر قبلی خود به روی صحنه خواهد رفت.

زانیار خسروی – ساعت 22 پنجشنبه 23 دی

خواننده آلبوم "28" پس از چند سال فعالیت حرفه‌ای و برگزاری کنسرت در سطح کشور، بالأخره برای اولین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور می‌یابد. زانیار خسروی در این دوره از جشنواره فجر جای خالی برادرش سیروان را پر می‌کند که امسال نام او در جدول اجراهای جشنواره دیده نشد. زانیار در این کنسرت قطعاتی از آلبوم 28 و چند تک‌آهنگ پرطرفدارش که طی سال‌های اخیر منتشر شده را خواهد خواند. در این کنسرت، خشایار جوزی (گیتار الکتریک)، علیرضا ثناعی (گیتار آکوستیک)، امیر محمدی (ساکسوفون)، امیر فرهودنیا (گیتار باس)، امین راد (درامز) و امیر میلاد نیکزاد (پیانو و رهبر ارکستر) تشکیل می‌دهند.

رضا صادقی – ساعت 19 جمعه 24 دی

رضا صادقی آخرین کنسرت خود را پیش از انتشار آلبوم جدیدش به نام "یعنی درد" در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار خواهد کرد. این خواننده که سابقه طولانی در اجراهای جشنواره فجر دارد، در تاریخ 24 دی از طرفدارانش در سالن میلاد پذیرایی می‌کند. رضا صادقی نیز به مانند محسن یگانه اخیراً اعضای ارکستر خود را تغییر داده و با اعضایی جدید برای نخستین بار در جشنواره فجر حضور پیدا می‌کند. اعضای جدید ارکستر صادقی عبارتند از: سعید صارمی (پرکاشن)، ارسطو میرزایی (پرکاشن)، فاضل پیش (گیتار الکتریک)، مجید ترکاشوند (ساکسوفون)، کامیار ماندگاریان، رضا آذرنژاد (ترومپت)، رامین براتی (ترومبون)، میلاد مصدق (گیتار الکتریک)، اشکان محمدیان (کیبورد)، بهروز دهقانی (گیتار باس)، مسعود نوروزی (ویولن)، پوریا پیرزاد (پیانو) به رهبری بهنام ابطحی نوازنده درامز.

سیامک عباسی – ساعت 22 جمعه 24 دی

سیامک عباسی نیز همانند زانیار خسروی اولین کنسرت خود را در جشنواره فجر سال جاری برگزار می‌کند با این تفاوت که از مجوز گرفتن و انتشار آلبوم اول او بیش از پنج ماه نمی‌گذرد. این خواننده از هفت سال پیش فعالیت خود را در موسیقی به صورت غیررسمی آغاز کرد و با تک‌آهنگ‌های "تو که نیستی"، "جوون‌تر که بودم"، "وقتی دلت شکست"، "خوشبختیت آرزومه" و... شناخته شد و از تابستان امسال بالأخره فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را آغاز کرد. وی در شهریورماه ابتدا نخستین آلبوم رسمی‌اش را با نام "خوشبختیت آرزومه" منتشر کرد و سپس در اواخر همان ماه برای اولین بار به روی صحنه رفت و پس از هفت سال از چهره پنهان خود رونمایی کرد. استقبال از کنسرت سیامک عباسی به حدی خوب بود که این خواننده تا انتهای پاییز در چند اجرای دیگر هم به روی صحنه رفت و کنسرت‌های مختلفی را برگزار کرد.

فریدون آسرایی – ساعت 19 شنبه 25 دی

برنده نخستین جایزه باربد بهترین آلبوم موسیقی پاپ از سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در دوره جدید این جشنواره نیز به روی صحنه می‌رود. فریدون آسرایی امسال نیز همانند چند سال گذشته در جشنواره فجر قطعاتی از آلبوم‌ها و تک‌ آهنگ‌های خود را اجرا خواهد کرد. این خواننده سال گذشته برای آلبوم "عشق یعنی" از جشنواره فجر برنده جایزه باربد شد و این جایزه را در شب اختتامیه جشنواره به همراه بهروز صفاریان دریافت کرد. آسرایی اخیراً در تاریخ 9 دی در سالن میلاد کنسرتی را برگزار کرده و اکنون خود را برای کنسرت 25 دی‌ماه در جشنواره آماده می‌کند. همچنین او پس از اجرای خود در جشنواره به همراه ایمن خراسانی راد (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار الکتریک)، کارن زیاری (پیانو، کیبورد، ملودیکا)، آرش عیوضی (گیتار باس)، حسام متولی (پرکاشن)، بهزاد اشعاری (درامز)، سعید خانزاد (گیتار الکتریک) و امیرحسین محمودی (ویولن) برای برگزاری کنسرتی در تاریخ 30 دی راهی شهر رشت خواهد شد.

فرزاد فرزین – ساعت 22 شنبه 25 دی

فرزاد فرزین خواننده مطرح پاپ نیز برای چندمین بار در جشنواره موسیقی فجر از مخاطبانش پذیرایی خواهد کرد. این خواننده در سال جاری پروژه کنسرت 1410 را اجرایی کرد که یک کنسرت هیجان‌انگیز بود. او هم‌اکنون مشغول آلبوم جدیدش به نام "شانزلیزه" است و ضمن خواندن تیتراژ ابتدایی سریال عاشقانه‌ها، با گروهش برای اجرا در دو کنسرت "نوستالژی" (16 دی) و کنسرت جشنواره سی و دوم موسیقی فجر نیز تمرین می‌کند. اعضای ارکستر فرزاد فرزین شامل امیر میلاد نیکزاد (کیبورد)، احمد امین پور (پرکاشن)، مهرداد مافی (گیتار الکتریک و اسپانیش)، یاشار خسروی (ساکسوفون)، احسان امیری (گیتار باس)، سهراب رمضان زاده (درامز) و مهران خلیل (رهبر ارکستر) هستند.

امید حاجیلی – ساعت 22 یکشنبه 26 دی

شادترین کنسرت پاپ در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر را امید حاجیلی برگزار می‌کند. خواننده آلبوم موسیقی "حاجیلیتو" که در ماه‌های اخیر به خاطر انتشار این آلبوم و حضور در برنامه‌های "دورهمی" و "خندوانه" به محبوبیت رسیده، این روزها کنسرت‌های متعددی را برگزار خواهد کرد. این خواننده در تاریخ یک‌شنبه 26 دی‌ماه در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود و سپس حدود 20 روز دیگر در تاریخ 13 بهمن و چند روز بعد از آن در روز 18 بهمن نیز کنسرت‌های خود را تکرار خواهد کرد. حاجیلی در این کنسرت‌ها به همراه مازیار احمدپور (گیتار الکتریک)، مجید برومند (گیتار باس)، سینا پرتوی (درامز)، خشایار حیدری (پیانو)، پژمان فرهمند (پرکاشن)، سیامک کریم پور (ترومبون)، کامیار ماندگاری (ترومپت)، علی ضرابی (ترومپت) و حسین شریفی (ترومبون) آلبوم حاجیلیتو را به مخاطبانش تقدیم می‌کند.

اشوان – ساعت 22 دوشنبه 27 دی

اشوان دیگر خواننده پاپ است که برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود. او در دو، سه سال اخیر قطعات ریتمیکی را به صورت اینترنتی منتشر کرد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان موسیقی پاپ مواجه شد. این خواننده در شهریورماه سال جاری برای اولین بار به روی صحنه رفت و کنسرت او برای دو مرتبه دیگر نیز تمدید شد. این خواننده در اواخر پاییز سال جاری نیز دو کنسرت دیگر در سالن میلاد برگزار کرد. او در جشنواره موسیقی فجر قطعات پرطرفدار خود نظیر "بهت مریضم"، "تنها شدم"، "حواست نیست"، "چرا گریه کردم" و... را به همراه چند قطعه از آلبوم جدید خود به نام "بهت مریضم" اجرا خواهد کرد. این آلبوم تا پایان سال جاری روانه بازار موسیقی خواهد شد. اعضای ارکستر اشوان عبارتند از: نیما رمضان (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار الکتریک)، آرش سعیدی (گیتار باس)، سعید شمس (کیبورد)، کیان ایرجی (گیتار)، برنا شفیع‌زاده (درامز)، مصطفی شعبانی (ساکسوفون) و ساسان هاشمی (کیبورد).

حامد همایون – ساعت 19 و 23 روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 28 و 29 دی

حامد همایون خواننده جوان موسیقی پاپ پرکارترین خواننده سی و دومین جشنواره موسیقی فجر است. این خواننده که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال گذشته به تهیه‌کنندگی شرکت ترانه شرقی آغاز کرد، طی یک سال گذشته چنان به محبوبیت رسید که مدیران جشنواره چهار سئانس از سئانس‌های جشنواره را به اجراهای او اختصاص دادند. همایون تنها به 24 ساعت احتیاج داشت که بلیت هر چهار اجرایش به فروش برسد. همایون در جشنواره موسیقی فجر قطعاتی از آلبوم جدید خود را به همراه چند تک آهنگ اخیرش منتشر خواهد کرد. در این اجراها سامان امامی به عنوان رهبر ارکستر و نوازنده حامد همایون را همراهی خواهد کرد و اسامی سایر نوازندگان ارکستر همایون به زودی اعلام می‌شود. کنسرت همایون در جشنواره موسیقی فجر اولین کنسرت رسمی او خواهد بود و این خواننده پس از برگزاری کنسرت‌هایش در جشنواره فجر، چند کنسرت دیگر نیز در اسفندماه منتشر خواهد کرد.

شهرام شکوهی – ساعت 19 پنجشنبه 30 دی

شهرام شکوهی اولین اجرای پاپ شب آخر جشنواره موسیقی فجر را برگزار می‌کند. این خواننده که سابقه برگزاری کنسرت در جشنواره را دارد، در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر قطعاتی از سه آلبوم قبلی خود به نام‌های مدارا، کولی عشق و تا نفس هست را به همراه تک‌ آهنگ‌های جدیدش نظیر "لیلا کجایی" و "دیوونگی" اجرا خواهد کرد. در این کنسرت امیر حسین کاشانیان (رهبر ارکستر و نوازنده گیتار اسپنیش)، سام میرزایی (گیتار آکوستیک)، مازیار شهسواری (گیتار آکوستیک)، رامبد رأفت (گیتار باس)، مهدی پاشا (پرکاشن)، سپهر دلشاد (ویولن)، آرسام بابایی (کمالین)، عادل فلاح (پیانو و کیبورد)، رضا اوحدی (کیبورد) و نیما غفاری (درامز)، شهرام شکوهی را همراهی خواهند کرد.

میثم ابراهیمی – ساعت 22 پنجشنبه 30 دی

میثم ابراهیمی آخرین کنسرت جشنواره موسیقی فجر و آخرین کنسرت خود را در تاریخ 30 دی‌ماه برگزار خواهد کرد. این کنسرت اولین اجرای ابراهیمی در جشنواره موسیقی فجر خواهد بود که در آن از برخی از قطعات آلبوم جدید این خواننده رونمایی خواهد شد. آلبوم جدید میثم ابراهیمی "تیک" نام دارد که طی روزهای آتی تیزر آن منتشر می‌شود. علی پناهیان (درامز)، امین قیاسی (پرکاشن)، رضا چشم شب (گیتار)، کیوان فرشیدنیا (گیتار باس)، پیمان محبت‌پور (کیبورد)، مرسل وطنی (ساکسوفون)، عرفان پاشا (ویولن) و علی حقیقی (گیتار الکتریک) نوازندگان ارکستر ابراهیمی را تشکیل می‌دهند که احتمالاً در اجرای او در جشنواره موسیقی فجر هم به صحنه خواهند رفت.

کنسرت‌های برج میلاد

در سال جاری برج میلاد برخلاف دوره‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر، شب‌های خلوت‌تری را سپری خواهد کرد. در این دوره، جمعاً فقط چهار اجرا در برج میلاد برگزار می‌شود و این چهار اجرا نیز از لحاظ ژانری تفکیک نشده‌اند. سالن همایش‌های برج میلاد در سال‌های گذشته یکی از محل‌های اصلی اجراهای جشنواره موسیقی فجر بود.

پرواز همای – جمعه 24 دی ساعت 18:30

جشنواره موسیقی فجر برای پرواز همای یادآور یک روز شیرین است. این خواننده سال گذشته همراه با گروه مستان پس از هشت سال ممنوع‌الفعالیت بودن در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت و پس از آن با چندین کنسرت دیگر دوباره به صف اول موسیقی کشور بازگشت. فعالیت همای در یک سال گذشته آن‌قدر خوب بوده که مسئولان جشنواره فجر یک بار دیگر برای اجرایش در جشنواره از او دعوت به عمل آوردند. پرواز همای چندی پیش به همراه گروه مستان به آمریکا سفر کرد و در آنجا اجرا شد ولی پس از آن کنسرتی تحت عنوان "خبر به دورترین نقطه جهان برسد" در تالار وحدت تهران برگزار کرد که به جای گروه مستان، اعضای گروه پرواز در آن حضور داشتند. این خواننده هنوز اعلام نکرده که در کنسرت خود در جشنواره موسیقی فجر با کدام یک از این دو گروه به روی صحنه خواهد رفت.

ژیوان گاسپاریان – جمعه 24 دی ساعت 21:30

نوازنده غایب دوره قبل جشنواره موسیقی فجر در سال جاری طی دو اجرا در تالار وحدت و برج میلاد به روی صحنه می‌رود تا جبران مافات کند. ژیوان گاسپاریان که در دوره قبل جشنواره تنها چند روز قبل از اجراها به بیماری آنفولانزا مبتلا شد و نتوانست به ایران بیاید، در دوره جدید این جشنواره به ایران می‌آید و تاریخ 23 و 24 دی به ترتیب در تالار وحدت و برج میلاد به روی صحنه می‌رود. ژیوان گاسپاریان نوازنده سر‌شناس ساز دودوک اهل ارمنستان است. او در ۵۲ سالگی به دانشگاه رفت و پس از فارغ‌التحصیلی شروع به آموزش موسیقی کرد. گاسپاریان به منزله مدرس دانشگاه موسیقی ارمنستان تاکنون بیش از هفتاد نوازنده دودوک را برای اجراهای حرفه‌ای تعلیم داده است.

علی زند وکیلی – چهارشنبه 29 دی ساعت 21:30

علی زند وکیلی خواننده سابق گروه "دنگ‌شو" اولین کنسرتش در جشنواره موسیقی فجر را در تاریخ چهارشنبه 29 در ساعت 21:30 در برج آزادی برگزار می‌کند. البته این خواننده چندان با اجرا در جشنواره فجر غریبه نیست. او در اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر قطعه‌ای را اجرا کرد که در آن مراسم مهران مدیری نیز با او همخوانی کرد. اینک زند وکیلی کنسرتی مستقل را در جشنواره موسیقی برگزار می‌کند و قطعاتی از آلبوم جدید خود به نام "رؤیای بی تکرار" را به همراه تک آهنگ‌های چند سال اخیرش به مخاطبان تقدیم خواهد کرد. زند وکیلی در این کنسرت به همراه امید غفاریان (پیانو و گیتار الکترونیک)، افشین بابایی (سازهای کوبه‌ای)، شایان ریاحی (سازهای کوبه‌ای)، سینا علم (کمانچه)، سحاب علم (تار) و رامین اتابکی (گیتار باس) به روی صحنه خواهد رفت.

ارکستر ملی ایران – پنجشنبه 30 دی ساعت 21:30

ارکستر ملی ایران با خوانندگی علیرضا افتخاری آغازگر و پایانگر اجراهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود. این ارکستر که از تابستان امسال به رهبری فریدون شهبازیان شروع به کار کرده، در جشنواره موسیقی فجر طی دو اجرا با ساختاری جدید با علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک دیدار می‌کند. این ارکستر ابتدا در تاریخ چهارشنبه 22 دی در تالار وحدت و سپس در تاریخ پنجشنبه 29 دی در برج میلاد به روی صحنه می‌رود. قرار است ارکستر موسیقی ملی ایران در جشنواره سی و دوم، اثر جاودانه "نیلوفرانه" و "شور عشق" را روی صحنه ببرد و علیرضا افتخاری نیز پس از مدت‌ها دوری از صحنه اجرا، با اجرای این آثار با ارکستر ملی همراه می‌شود.

جشنواره موسیقی فجر,کنسرت
آمار بازدید : 1,355
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500