ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1395 - ساعت 19:20:59
چاپ خبر

هنرمندان در حمایت از محسن چاوشی

هیچکس با دستگاه و افکت چاوشی نمی شود

صحبت‌های جنجالی شهرام آذر در خصوص صدای محسن چاوشی، همچنان بازخوردها و نظرات متفاوتی را در پی دارد.

هیچکس با دستگاه و افکت چاوشی نمی شود

شهرام آذر شب پیج‌شنبه در یک برنامه استعدادیابی از صدای محسن چاوشی به عنوان یک صدای کامپیوتری و دستکاری شده یاد کرد که بلافاصله با واکنش‌های مخاطبان و اهالی موسیقی همراه شد. محسن چاوشی نیز در ابتدا از هوادارانش خواست به شهرام آذز توهین نکنند و پس از آن نیز ویدیوی کوتاهی از اجرای زنده خود منتشر کرد. درادامه برخی هنرمندان نیز به این صحبت‌ها واکنش نشان دادند و یادداشت‌هایی را در حمایت از محسن چاوشی منتشر کردند. 
 
سینا سرلک: قضاوت ناعادلانه، عاقبت خوشی ندارد
سینا سرلک با به اشتراک گذاشتن یک عکس در فضای مجازی، نسبت به آنچه در یک برنامه ماهواره‌ای علیه محسن چاوشی گفته شده بود، واکنش نشان داد.
سینا سرلک که سابقه همکاری با محسن چاوشی در اجرای چند قطعه از موسیقی سریال «شهرزاد» را دارد، خیلی کوتاه و البته صریح نوشت: «قضاوت ناعادلانه، عاقبت خوشی ندارد... رسم معرفت و انصاف نیست.»
پس از آنکه پنجشنبه شب، شهرام آذر معروف در برنامه استیج، صدای محسن چاوشی را ساختگی خواند، با واکنش خواننده سریال «شهرزاد» و هواداران او در فضای مجازی روبرو شد. با این‌حال شهرام آذر، امروز هم بر حرف خود پافشاری کرد و دامنه این بحث بیشتر گسترده‌تر شد.
 
 خشایار اعتمادی:  یک روز مقلدمان خطاب کردید یک روز ملودی دزد
خشایار اعتمادی در همین راستا درخصوص اظهار نظر جنجالی شهرام آذر راجع به محسن چاوشی یادداشت کوتاهی منتشر کرد و نوشت:
شیشه ی قلبت شکسته، زیر سنگ داوری ها. هنرمند خوب آقای سندی قضاوت و بی حرمتی راجع به آقای چاوشی را  از شما انتظار نداشتیم، از بیست و اندی سال پیش که بنا به اقتضای شرایط داخل کشور با تمام مشکلات و سختی ها، حرام و حلال های سلیقه ای سیاه نمایی ها و اظهار نظر های مغرضانه و بی اساس مواجه و پنجه در پنجه بودیم تا سوء تفاهم ها را رفع کنیم و مشکلات را مرتفع سازیم و صدای ساز و آواز پاپ را دوباره در داخل جاری کنیم تا نشاط و انگیزه ایجاد شود، تا امروز که بیش از یک میلیون و نیم فعال در این عرصه شاغل هستند.
از آهنگساز و ترانه سرا، تنظیم کننده، نوازنده، استیو دار و طراح و کنسرت‌گذار و منتقد و ژورنالیست گرفته تا ساز فروشی ها و غیره، ما عادت کردیم به بی مهری و انگ و قضاوت، درد انجاست که از خودی خوردیم، یک روز خانه موسیقی وقت در ان روزها ما را بی علم و فاقد فکر خواند، یک روز صدا و سیما پیچش را روی ما بست، یک روز، روزی نامه های نون به نرخ روز خور منتقدمان شدند، یک روز شبکه های ان طرف مرز ما را کوبیدند، یک روز به خاطره پخش صدایمان در ناکجا رسانه هایی که اجازه هم نداشتند از داخل ممنوع الکار شدیم .
هر روز یک انگ، یک روز مقلدمان خطاب کردید یک روز ملودی دزد، یک روز بی علم، یک روز سیاسی و جیره خوار خواندید ما را ، ای وااای از این نامردمانی شمایان، و احسند به پایمردی و اخلاق مداری ما ، دوست عزیز ، همکار پیشکسوت، استاد فلان سبک، مسئول مغرض، دارندگان افکار ناموافق، داخلیه کم لطف و خارج نشین نا همدرد، ما هستیم چون اقبالمان به دست خدا و جایمان در قلب مردم است، ما هستیم، تو هم باش، ولی نزن، قضاوت نکن، بفهم، که ما با چه مشکلاتی و به شکلی هستیم و ریشه داریم، چه بخواهید، چه نخواهید ما هستیم.
 
امیر جمالفرد: صدای محسن چاوشی ذاتا به همین زیبایی است
​امیر جمالفرد تنظیم کننده موسیقی پاپ که در چندین آلبوم و قطعه با محسن چاوشی همکاری داشته است با انتشار یادداشتی به اظهار نظر شهرام آذر واکنش نشان داد.
جمالفرد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به عنوان کسی که در ۲۰ الی ۳۰ پروژه میکس و مستر با محسن چاوشی همکاری داشتم لازمه بگم که، هیچگونه افکت، پلاگین یا ماشینی  باعث تغییر در رنگ صدا و تغییر ماهیت صدا بشه، به هیچ عنوان هیچ وقت استفاده نشده و صدای محسن چاوشی ذاتا به همین زیبایی و خاصی هست که میشنوین، موفق باشین و بهتره بدون اطلاع کافی نظر ندیم.
 
علی بحرینی: محسن چاوشی در یک قدمی خودم «غیر معمولی» را خواند
علی بحرینی که سابقه همکاری با محسن چاوشی را دارد نیز در صفحه شخصی خود، مطلب کوتاهی در این خصوص نوشت.
علی بحرینی در حمایت از این خواننده گفت: محسن چاوشی در یک قدمی خودم، ترانه «غیر معمولی» را خواند! از دستگاه خاصی هم خبری نبود! صدای او همینی است که می‌شنویم! فکر نمی‌کنم برای خداوند، قرار دادن صدایی مثل محسن چاوشی در حنجره یک انسان کار سختی باشد! این بحث که محسن چاوشی را با دستگاه تغییر می‌دهد در داخل کشور از رونق افتاده اما گویا مصرف خارجی آن تازه شروع  شده است.

 

منبع: رسانه نوا

چاوشی,محسن چاوشی,شهرام آذر,سندی,استیج,سینا سرلک,خشایار اعتمادی,امیر جمالفرد,علی بحرینی
آمار بازدید : 1,670
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500