ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : چهارشنبه 4 اسفند 1395 - ساعت 08:46:49
چاپ خبر

جایزه بین‌ قاره‌ای به پیانیست "فروشنده" رسید

نیما اورکی در مسابقات موسیقی بین قاره‌ای در امارات برنده جایزه شد.

جایزه بین‌ قاره‌ای به پیانیست "فروشنده" رسید

نیما اورکی که 17 سال سن دارد، هفته گذشته در رقابت دوره‌ای کمپانی "یاماها" با شرکت‌کنندگانی از 118 کشور جهان به رقابت پرداخت و در میان آن‌ها حائز رتبه نخست و مقام اولی این مسابقه موسیقیایی شد.  

در این مسابقه، شرکت‌کنندگان می‌بایست قطعاتی از موسیقی کلاسیک غربی را بنوازند و سپس مورد کارشناسی داوران مسابقه قرار بگیرند. به همین منظور نیما اورکی پیانیست جوان کشورمان، ابتدا قطعات "سونات دوماژور" اثر هایدن و "اتود انقلابی" اثر فردریک شوپن را اجرا کرد که مورد استقبال داوران قرار گرفت و به دور نهایی مسابقه رسید. وی در دور نهایی نیز قطعه "لاکامپانلا" اثر فرانتس لیست را اجرا کرد که به خاطر آن به رتبه اول مسابقه موسیقیایی کمپانی "یاماها" رسید. 

نیما اورکی از کودکی به دلیل حضور پدرش ستار اورکی در مقام معلم موسیقی پا به دنیای نوازندگی پیانو گذاشت و سپس از محضر استادانی چون رافائل میناسکانیان و جوانا ایسازاکی بهره جست. وی اکنون دانشجوی مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیر طوسی است. 

این نوازنده جوان در سال 91 و در زمانی که فقط 13 سال داشت، در شصت و دومین نشست از سری نشست‌های "عصر شعر و ترانه"، قطعه‌ای را با پیانو در حضور افرادی چون  فریدون شهبازیان، محمد سریر، افشین یداللهی، اهورا ایمان، ناصر چشم‌آذر، ستار اورکی، بامداد بیات، پدرام کشتکار، بهروز صفاریان، روزبه بمانی، نیلوفر لار‌ی‌پور، سعید شهروز، رسول یونان، مهرداد نصرتی و رضا ایرانمنش اجرا کرد که مورد استقبال این افراد گرفت و فریدون شهبازیان در پایان اجرا او را مورد ستایش قرار داد.

نیما اورکی نوازنده پیانو فیلم "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی است. اورکی همچنین موسیقی متن فیلم سینمایی "ایستگاه اتمسفر" را ساخته و در قطعاتی از ساخته‌های پدرش نیز نوازندگی کرده است.

فرزند ستار اورکی آهنگساز مطرح موسیقی فیلم، اخیراً به عنوان جوان‌ترین تنظیم‌کننده در موسیقی پاپ نیز فعالیت دارد. او چندی پیش قطعه "عزیزم" با صدای مهرداد شهسوارزاده" را تنظیم کرد که این اثر به حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو تقدیم شد. همچنین نیما اورکی در آلبوم جدید مهرداد شهسوارزاده هم به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده حضور دارد که این آلبوم به زودی منتشر خواهد شد. 

منبع: هنر آنلاین

نیما اورکی,ستار اورکی,یاماها,سونات دوماژور هایدن,اتود انقلابی فردریک شوپن,هایدن,فردریک شوپن,لاکامپانلا فرانتس لیست,فرانتس لیست,رافائل میناسکانیان,جوانا ایسازاکی,فریدون شهبازیان,محمد سریر,افشین یداللهی,اهورا ایمان,ناصر چشم‌آذر,ستار اورکی,بامداد بیات,پدرام کشتکار,بهروز صفاریان,روزبه بمانی,نیلوفر لار‌ی‌پور,سعید شهروز,رسول یونان,مهرداد نصرتی,رضا ایرانمنش,فروشنده,فیلم فروشنده,فروشنده اصغر فرهادی,اصغر فرهادی,ایستگاه اتمسفر,آهنگ عزیزم مهدی شهسوارزاده,مهدی شهسوارزاده,پلاسکو
آمار بازدید : 1,162
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500