ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - ساعت 15:45:55
چاپ خبر

محمد معتمدی : نسل ما از شجریان انگیزه گرفت / موسیقی ایران یک حامی دارد

محمد معتمدی -خواننده آواز ایرانی- رو به مخاطبان کنسرت خود گفت: هرچند مدیرانی هستند که برای موسیقی ما زحمت می کشند و برنامه ریزی می کنند اما موسیقی ایران یک حامی دارد و آن شما هستید.

محمد معتمدی : نسل ما از شجریان انگیزه گرفت / موسیقی ایران یک حامی دارد

شب گذشته 4 اسفندماه کنسرت «کویر» به خوانندگی محمد معتمدی پس از اجرا در شهرهای یزد و شاهرود، به پایتخت رسید و در تالار وحدت شهر تهران به روی صحنه رفت.

تور کنسرت «کویر» به اجرای ترکیبی از قطعات یک سال گذشته محمد معتمدی و چند اثر خاطره‌انگیز او اختصاص دارد که از ماه گذشته و با اجرا در شهر شاهرود آغاز شد و سپس در روز 18 بهمن به شهر یزد رسید. این تور شب گذشته با یک اجرای پرقدرت از محمد معتمدی در تالار وحدت به کار خود ادامه داد و پنجشنبه‌شب نیز تکرار اجرای کویر در همین سالن به روی صحنه خواهد رفت.

با توجه به تبلیغات قوی رسانه‌ای و برگزاری نشست خبری برای کنسرت کویر، قابل پیش‌بینی بود که مخاطبان موسیقی استقبال بسیار خوبی از این کنسرت به عمل آورند و برای شروع آن لحظه‌شماری کند. گرچه کنسرت شب گذشته با چیزی حدود یک ساعت تأخیر آغاز شد، اما از لحظه‌ای که معتمدی به روی صحنه آمد، حاضرین در تالار وحدت تأخیر پیش آمده را فراموش کرده و به پای صحبت‌های اولیه و اجرای خواننده محبوبشان نشستند.

این خواننده در ابتدای کنسرت اظهار کرد: نمی توانم خوشحالی خودم را پنهان کنم که پس از یک سال کنسرت قطعاتی را اجرا می کنم که آن ها را به عشق نشان دادنشان به شما در روی صحنه، تولید کرده ایم. شما با عشق به این قطعات بازخورد مثبت به ما رساندید. از همه حمایت ها، عشق و مهری که به من و بقیه هنرمندان دارید، تشکر می کنم.

او ادامه داد :  گرچه که مدیران ما زحمت‌های زیادی می‌کشند ولی شما تنها حامیان موسیقی ایران هستید.

کنسرت چهارشنبه‌شب در دو بخش به روی صحنه رفت که در بخش نخست آن، اثر «کویر» ساخته محمد معتمدی، به عنوان اولین قطعه کنسرت با استقبال بسیار خوبی همراه شد. معتمدی این قطعه را نماد خودکفایی خود می‌داند چون شعر و آهنگ آن ساخته خود او است. به هر صورت این قطعه زیبا توسط ارکستر معتمدی نواخته شد که در این بین نقش مسیح مردیها به عنوان نوازنده ساز ویولنسل چشم‌گیر بود.

همچنین در بخش نخست این کنسرت، قطعه ماندگار «شکنم ساغر» از ساخته‌های پرویز یاحقی و سروده‌های بیژن ترقی توسط معتمدی اجرا شد و این اثر هم با استقبالی ویژه همراه شد. سپس غزلی از اشعار ساز حافظ توسط معتمدی خوانده شد که پایان آن با یک عودنوازی جالب از امیرمهدی مقدم شکوه ویژه‌ای به تالار وحدت داد.

در ادامه این کنسرت اثر «به یاد صیاد» از قطعات جواد لشگری توسط ارکستر معتمدی اجرا شد. اثری که معتمدی آن را پیش‌تر همراه با ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی هم به روی صحنه برده بود. تنظیم این قطعه با ساز پیانو، فضای متفاوتی از آن ساخته بود. بعد از قطعه «به یاد صیاد»، معتمدی تصنیف ماندگار «بیا بیا» از ساخته‌های حبیب‌الله بدیعی را اجرا کرد که شعر آن متعلق به تورج نگهبان است. در پایان این بخش نیز با خیام‌خوانی و اجرای قطعه «چون مرده شوم»، معتمدی و اعضای ارکسترش یک استراحت کوتاه کردند و سپس دوباره به روی صحنه بازگشتند.

بخش دوم کنسرت چهارشنبه‌ شب با به روی صحنه آمدن ارکستر معتمدی و تعظیم اعضای این ارکستر در برابر حاضرین در تالار وحدت آغاز شد. در شروع این بخش معتمدی ضمن ابراز خرسندی از حضور تماشاگران در تالار وحدت، به معرفی مهمانان کنسرت خود پرداخت. شبنم مقدمی (بازیگر سینما و تلویزیون)، امیرحسین مدرس (خواننده و بازیگر)، نگین صدق‌گویا (بازیگر)، معصومه کریمی (بازیگر)، مریم شیرازی (بازیگر) و بهمن محمدزاده (شاعر و ترانه‌سرا)، مهمانانی بودند که معتمدی یکایک آن‌ها را معرفی کرد و هر کدام مورد تشویق مخاطبان قرار گرفتند.

همچنین در این بخش محمد معتمدی از کریم قربانی نوازنده ساز ویولن که در سالن حضور داشت نیز یک تقدیر و تشکر ویژه به عمل آورد و اشاره کرد که ساز او تأثیرگذار بوده و همه از آن خاطره دارند، منتها مخاطب فقط نام خواننده را در خاطرش می‌ماند. در انتها نیز محمد معتمدی از اسپانسر برنامه خود تشکر ویژه کرد.

بخش دوم کنسرت با اجرای قطعه «پرواز» شروع شد و معتمدی این قطعه را در حضور ترانه‌سرای آن (بهمن محمدزاده) اجرا کرد. سپس موسیقی به دستگاه اصفهان رفت و قطعه ماندگار «امید جانم» از سروده‌های معینی کرمانشاهی و ساخته‌های علی تجویدی خواند شد. در ادامه نیز یک قطعه دیگر از علی تجویدی با نام «به نگاهم بنگر» اجرا شد که این اثر هم مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

«رفته ز دل» اثر دیگری بود که در ادامه کنسرت اجرا شد و پس از آن نوبت به یک قطعه ملی-میهنی رسید که معتمدی در معرفی آن گفت: قرار است یک اثری را اجرا کنیم که رگ غیرت همه‌مان با آن به جوش می‌آید. بلافاصله پس از این گفته معتمدی، نوای موسیقی قطعه «ای ایران» به گوش رسید و این اثر جاودانه موسیقی ملی ایران با همراهی تماشاگران حاضر در تالار وحدت توسط معتمدی خوانده شد.

پس از پایان اجرای این قطعه، محمد معتمدی درباره ارکستر خود گفت: اعضای ارکستر من جوان هستند و روی هم رفته پایین‌ترین میانگین سنی را دارند. البته من آن‌ها را به خاطر کیفیت کارشان انتخاب کردم و بعداً متوجه سنشان شدم.

وی سپس امیرمهدی مقدم (عود)، داود اسلفی (پیانو)، پویان جمشیدی (پرکاشن)، مسیح مردیها (ویولنسل) و احمد محمدیان (کلارینت و دودوک) را معرفی کرد و گفت که همه این نوازندگان جوان اهل اصفهان هستند.

بعد از معرفی اعضای ارکستر، معتمدی آماده اجرای قطعه پایانی بود که مخاطبانش برای اجرای این قطعه پیشنهاد‌های زیادی را ارائه کردند و خیلی از این پیشنهاد‌ها، قطعه «مرغ سحر» استاد محمدرضا شجریان بود. معتمدی در پاسخ گفت: امیدوارم که حال استاد شجریان بهبود پیدا کند و ایشان به بهبودی کامل برسند. نسل ما از استاد شجریان انگیزه‌های زیادی گرفته و آثار ایشان مشق خیلی از ماها بوده است. قطعه «مرغ سحر» هم یادگار استاد شجریان است و اگر اجازه بدهید این یادگاری متعلق به نام خودشان بماند.

در نتیجه، ارکستر معتمدی تصمیم گرفت که برای اجرای قطعه پایانی، یک‌بار دیگر اثر «کویر» را بنوازد که همه چیز این کنسرت به نام این اثر است. بنابراین قطعه «کویر» یک‌بار دیگر توسط محمد معتمدی خوانده شد و همچنان مورد استقبال قرار گرفت. پس از اجرای این قطعه نیز، در حالی ‌که گروه اجرایی در برابر تماشاگران تعظیم کردند، شب نخست کنسرت «کویر» محمد معتمدی خواننده موسیقی سنتی در تالار وحدت به پایان رسید.

دومین اجرای تور کویر در شهر تهران، پنجشنبه 5 اسفند در ساعت 21:30 در تالار وحدت شهر تهران برگزار می‌شد که این اجرا قرار است در اردیبهشت‌ماه نیز تکرار شود. همچنین معتمدی قصد دارد که تور کنسرت خود را در سال 96، با اجرای در شهرهای شیراز، آمل و کاشان ادامه بدهد و به شهرهای دیگر کشور هم سفر کند.

منبع: ایسنا

محمد معتمدی,کنسرت محمد معتمدی,تور کنسرت کویر,کنسرت کویر,تالار وحدت,کویر,آهنگ کویر,آهنگ کویر محمد معتمدی,شکنم ساغر,آهنگ شکنم ساغر,پرویز یاحقی,بیژن ترقی,حافظ,امیرمهدی مقدم,به یاد صیاد,آهنگ به یاد صیاد,جواد لشگری,فرهاد فخرالدینی,تصنیف بیا بیا,حبیب‌الله بدیعی,تورج نگهبان,چون مرده شوم,شبنم مقدمی,امیرحسین مدرس,نگین صدق‌گویا,معصومه کریمی,مریم شیرازی,بهمن محمدزاده,کریم قربانی,پرواز,آهنگ پرواز,امید جانم,علی تجویدی,به نگاهم بنگر,رفته ز دل,ای ایران,داود اسلفی,پویان جمشیدی,مسیح مردیها,احمد محمدیان,مرغ سحر,مرغ سحر شجریان,شجریان,محمدرضا شجریان
آمار بازدید : 1,381
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500