ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395 - ساعت 11:18:49
چاپ خبر

«خاطرات پراکنده» گروه «حال» رونمایی شد

نخستین آلبوم موسیقی گروه «حال» در مجموعه فرهنگی ـ هنری شهر کتاب فرشته رونمایی شد.

«خاطرات پراکنده» گروه «حال» رونمایی شد

عصر روز گذشته نخستین آلبوم گروه موسیقی «حال» با عنوان «خاطرات پراکنده» رونمایی شد.

گروه موسیقی «حال» فعالیت خود را از تابستان دو سال پیش با انتشار چند تک آهنگ با سبک موسیقی تلفیقی که معروف ترین آن ها قطعه «خاطرات پراکنده» بود آغاز کرد؛ راهی که به گفته وکالیست و سرپرست گروه پر از آزمون و خطا بود. چیزی که سبب شد تا این گروه تازه نفس از ابتدا جنس ترکیبی از موسیقی را تجربه کرده و نوعی موسیقی در سبک‌های راک، جز و امبینت که هم در مضمون قطعات و هم در جنس تنظیم نمود پیدا کند.

در ابتدای آیین رونمایی آلبوم «خاطرات پراکنده»، که با استقبال پر شور مخاطبان و علاقمندان به موسیقی رو به رو شد محمد فکری سرپرست و خواننده این گروه صحبت هایی در خصوص شکل گیری قطعات این آلبوم بیان کرد: آلبوم «خاطرات پراکنده» مجموعه‌ای از ‌تک آهنگ های منتشر شده و همچنین چند قطعه جدید است. نام آلبوم نیز برگرفته از قطعه‌ای با همین نام و ملودی آن برداشتی از یکی از قطعات کارلوس سانتانا است.

وی افزود: تنظیم بعضی از قطعات که پیش از انتشار آلبوم منتشر شده بودند کمی دچار تغییر شده و تمامی قطعات مجددا و با دقت و وسواس بسیاری توسط آرش پاکزاد میکس و مستر شده است.

بخش اعظم اشعار این آلبوم توسط سید عبدالجواد موسوی سروده شده که اتفاقا در مراسم حضور داشت و او نیز علاوه بر صحبت هایی در باب ترانه های این آلبوم، شعری را نیز برای حاضرین دکلمه کرد.

در ادامه و پس از پخش انیمیشنی در رابطه با یکی از قطعات آلبوم «خاطرات پراکنده» این گروه قطعاتی از این آلبوم را اجرا کردند.

 قطعاتی که با هم خوانی و همراهی حاضران حال و هوای زیبایی پیدا کرد، و البته در پایان این سه آهنگ، محمد فکری که از کودکی و نوجوانی با صدای استاد شجریان به موسیقی و آواز علاقه مند شده بود با اجرای کوتاهی از یک قطعه آوازی، توانی صدایش در آواز را نیز به رخ کشید.

جشن امضای آلبوم «خاطرات پراکنده» پایان بخش این آیین رونمایی بود.  

محمد فکری (خواننده)، علی جمالی (گیتار الکتریک) و مقداد مهدوی (پیانو) که هسته اولیه گروه بودند و  برنا شفیع‌زاده (دارمز)، محمد فرخی (پرکاشن و دف) و سالار غفاربجویی (ویلنسل) نیز در شکل‌گیری آلبوم «خاطرات پراکنده» نقش داشته‌اند. 

منبع: هنر آنلاین

گروه حال,خاطرات پراکنده,آلبوم خاطرات پراکنده,آلبوم خاطرات پراکنده گروه حال,محمد فکری,مقداد مهدوی,علی جمالی
آمار بازدید : 1,077
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500