ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : سه‌شنبه 29 فروردین 1396 - ساعت 19:15:05
چاپ خبر

پیچیدن نوای موسیقی آذربایجانی توسط بانوان در تهران

نوای موسیقی آذربایجان برای اولین‌بار توسط بانوان هنرمند تبریزی در قالب کنسرت گروه «پارلا» در پایتخت به صدا درخواهد آمد.

پیچیدن نوای موسیقی آذربایجانی توسط بانوان در تهران

به نقل از روابط عمومی این برنامه، کنسرت ویژه بانوان گروه «پارلای تبریز» به سرپرستی و خوانندگی «ماریا یزدانی» پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ در تالار وحدت تهران همراه حرکات فولکلوریک آذربایجانی روی صحنه خواهد رفت. «فاطمه محمدی» سرپرستی این حرکات را برعهده خواهد داشت.

«غلامرضا میرزازاده» تهیه‌کننده و مدیر برنامه گروه «پارلای تبریز»، هدف از تشکیل این مجموعه را ایفای نقش موثر بانوان در موسیقی غنی آذربایجان اعلام کرد و اجرا در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان را از برنامه‌های آینده این گروه دانست.

این کنسرت که تنظیم قطعات آن را «حسن خجسته» برعهده داشته است، به همت مؤسسه «ندای ایماژ تبریز» و موسسه «هنر ماندگار قرن» برگزار می‌شود.

شروع فعالیت موسیقایی «ماریا یزدانی» از سال ۱۳۷۶ زیر نظر غلامرضا میرزازاده در گروه کودک و نوجوان صداوسیمای مرکز تبریز بوده است. او آواز، سلفژ و صداسازی را زیر نظر اساتیدی مانند «اسفندیار قره‌باغی»، «خسرو نژادآریا» و «مسعود امیرسپهر» فرا گرفت. از جمله فعالیت‌های این بانوی هنرمند می‌توان به همکاری با گروه های موسیقی «باریش»، «آوای شهریار»، «ایماژ» و «سس» به‌عنوان گروه کُر و بک وکال اشاره کرد.

همکاری در تولید و اجرای ده‌ها موسیقی نمایش، فیلم و سریال، برنامه‌های تلویزیونی و آلبوم‌های موسیقی و حضور در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی، اجرای موسیقی در هفته‌های فرهنگی ایران در کشورهای ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان نیز از جمله ثبت شده‌ها در پرونده هنری ماریا یزدانی است.

منبع: ایسنا

کنسرت ویژه بانوان,موسیقی آذربایجان,پارلای تبریز,ماریا یزدانی,گروه پارلا,پارلا,گروه موسیقی پارلا,تالار وحدت,فاطمه محمدی,گروه پارلای تبریز
آمار بازدید : 990
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500