ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : جمعه 17 شهریور 1396 - ساعت 12:45:59
چاپ خبر

کلهر به یاد شجریان نواخت/ظریف مهمان ویژه

آخرین شب از کنسرت کیهان کلهر و گروه «رامبراندت تریو» با اجرایی تحسین برانگیز و حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عنوان مهمان ویژه این اجرا همراه بود.

کلهر به یاد شجریان نواخت/ظریف مهمان ویژه

 شامگاه چهارشنبه ۱۵ شهریور تالار وزارت کشور میزبان دومین شب اجرای کنسرت کیهان کلهر و گروه «رامبراندت تریو» بود که با استقبال علاقه مندان به موسیقی برگزار شد. استقبال علاقه مندان و در نتیجه حضور با تأخیر آن ها در داخل سالن باعث شد تا دومین اجرای این کنسرت با تأخیر آغاز شود.

روی صندلی ها بروشورهایی از این کنسرت گذاشته شده بود که در میان این بروشرو برگه ای نیز وجود داشت که حاکی از حمایت کیهان کلهر از کمپین حمایت از یوز ایرانی بود.

پیش از شروع کنسرت و در حالی که نور سالن به تدریج کم می شد تا حاضران بدانند که تا لحظاتی دیگر اجرا آغاز می شود، دیدن برخی چهره ها که برای تماشای جدیدترین کنسرت کیهان کلهر به تالار بزرگ وزارت کشور آمده بودند، با تشویق حاضران همراه می شد؛ چهره هایی چون مسعود کیمیایی، مجید انتظامی و هوشنگ مرادی کرمانی.

اوج این تشویق ها زمانی بود که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه همسر خود وارد تالار وزارت کشور شد تا به عنوان مهمان ویژه دومین شب کنسرت کیهان کلهر به تماشای این اجرا بنشیند.

بعد از گذشت لحظاتی کیهان کلهر به همراه اعضای سه نفره گروه «رامبراندت تریو» و در میان تشویق حاضران در سالن، روی صحنه حضور پیدا کردند.

کلهر پیش از آغاز اجرای سه قطعه مدنظر برای این کنسرت، گفت: دکتر ظریف در اینجا حضور حضور دارند و من امیدوارم بودن اهل سیاست در چنین مجالسی به جاهای خوبی منجر شود زیرا این حضورها باعث می شود تا بیشتر هم را بشناسیم و مشکلات ما هم کمتر و برطرف شود.

وی همچنین با تجلیل از محمدرضا شجریان برای وی آرزوی سلامتی کرد و ضمن یادآوری اجراهای خود با این خواننده شهیر کشور و هم چنین هنرنمایی های حسین علیزاده اجرای خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

کلهر در ادامه به معرفی اعضای گروه «رامبراندت تریو» از کشور هلند پرداخت و اظهار کرد: همکاری ما با هم طولانی مدت است. به دلیل اینکه موسیقی جز و موسیقی ایرانی ریشه مشترک و در شکل اجرا هم فلسفه مشترکی دارند و به صورت بداهه نوازی اجرا می شوند، شرایط خوبی برای این همکاری مشترک وجود داشت. این ویژگی برای اجرای تلفیقی همیشه مدنظر من بوده است.

بعد از این سخنان کوتاه اولین قطعه این کنسرت که ملودی آن چارپاره برگرفته از ردیف موسیقی ایرانی بود، اجرا شد.

تبحر در نوازندگی و در عین حال احساس تأثیرگذار نوازندگان این کنسرت، شبی به یادماندنی را برای حاضران در تالار بزرگ وزارت کشور رقم زد.

تلفیق موسیقی جز با نوازندگی ساز پیانو توسط رامبرانت فرایش، ساز کنترباس توسط تونی اورواتر و سازهای کوبه ای توسط وینسنت پلژر و موسیقی ایرانی با نوازندگی ساز کمانچه توسط کیهان کلهر، پر از تصاویر موسیقایی تحسین برانگیزی بود که تبحر نوازندگان در بداهه نوازی تأثیرگذاری این تصاویر را در ذهن و گوش مخاطب دوچندان می کرد.

بعد از پایان قطعه اول این کنسرت، گروه ۲ قطعه با ملودی ارمنی از جمله ملودی قطعه معروف «ساری گلین» را اجرا کرد و قطعه پایانی این کنسرت نیز یک لالایی کردی بود که با آواز کیهان کلهر نیز همراه بود.

بعد از کنسرت تهران، کلهر و رامبرانت تریو که به‌تازگی با هم در کشورهایی مانند هلند، آلمان و بلژیک به صحنه رفته بودند، ۲۹ سپتامبر در سالن باربیکن سنتر لندن، به اجرای قطعاتی خواهند پرداخت. همچنین به‌زودی آلبوم همکاری مشترک کلهر و این گروه جز هلندی توسط «ساز و آواز» در ایران منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

کیهان کلهر,رامبردانت تریو,کنسرت کیهان کلهر,کنسرت کیهان کلهر و گروه رامبراندت تریو,محمدرضا شجریان,شجریان,استاد شجریان,تالار وزارت کشور,محمد جواد ظریف,موسیقی ایرانی
آمار بازدید : 1,052
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500