ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : نوشین انصاری
|
تاریخ : یک‌شنبه 5 آذر 1396 - ساعت 11:26:30
چاپ خبر

کنسرت هایی در حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه

بسیاری از هنرمندان کشورمان از جمله شهرام ناظری، وحید تاج، پرواز همای، فرزاد فرزین و حامد همایون با برگزاری کنسرت و اختصاص درآمد آن به نفع زلزله زدگان در کمک به این این عزیزان پیش قدم شدند.

کنسرت هایی در حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه

به گزارش مای ریتم، پس از فرزاد فرزین که بخشی از عواید کنسرت اخیر خود در کانادا را به هموطنان زلزله دیده کرمانشاه اختصاص داد، شهرام ناظری به همراه گروه کامکار در تاریخ 29 آبان در سالن وزارت کشور کنسرتی برگزار کردند که صد درصد عواید حاصل از آن صرف کمک به هم‌ وطنان زلزله‌ زده غرب کشور شد و هیچ یک از هنرمندان، عوامل، نهاد های دولتی، وزارت ارشاد، حراست معاونت هنری، نظامی، امنیتی و انتظامی، شرکت برگزارکننده، سالن وزارت کشور و سایت عامل فروش هیچ‌گونه وجهی دریافت نکردند.

ناظری درباره زلزله اخیر گفت: «طبیعتاً نمی‌توانم بگویم که از این مصیبت چقدر متأثر هستم یا حتی نمی توانم که تسلیت بگویم چون باید به خود بنده تسلیت بگویند. زلزله‌ کرمانشاه، حادثه دلخراشی بود که متأسفانه دنیا را متأثر کرد و همانطور که می‌دانید بالاخره هر چه که آسیب و مشکلات در سال های گذشته بوده، همیشه به دوش مردم کُرد بوده است؛ از کشتار های دسته جمعی، اعدام‌ ها، بمباران‌ های شیمیایی و ... ملت کُرد همیشه زیر فشار بوده است. زلزله اخیر نیز یک بلای آسمانی است که برای مردم کرمانشاه پیش آمده و بسیار دلخراش و ناراحت‌کننده است. بخصوص برای بنده که خودم کُرد هستم و این اتفاق ناگوار برای خودم و باوان (عزیزان) من اتفاق افتاده است؛ طبیعتاً باید من نیز در این عزا و ناراحتی شریک باشم و ماتم بگیرم.»

وی همچنین ادامه داد: «ما انتظار داریم که حداقل که این اتفاق ناگوار افتاده است، بعدها فکر اساسی برای همه روستاها و جاهای فقیر ایران و بخصوص مردم کُرد که همیشه مورد ظلم، ستم، سختی و مشکلات واقع شده و همیشه در مقابل همه مشکلات سینه سپر کرده است، ملتی که توانسته به تنهایی از تمام مرز ایران محافظت بکند و نگذارد که یک وجب خاک ایران از دست برود، ملتی که همیشه پیشمرگ بوده و سلحشور است؛ زبان، لباس و آداب و رسوم و فرهنگ و هنر خود را حفظ کرده است، اصالت دارد و شریف و نجیب است. ما انتظارمان همین است که به وضعیت آنها رسیدگی بیشتری بشود؛ چون توقع زیادی نیست، چون شایستی این را دارند. چیزی که کوچکترین حق هر فردی است که در این کشور زندگی می‌کند.»

گفتنی است پرواز همای در تاریخ هفتم و هشتم آذر ماه کنسرتی با عنوان «دیوانه تر شدم» در تالار وزارت کشور و با همراهی ترکیبی از گروه مستان و پرواز برگزار می‌ کند که با توجه به اتفاق تلخ زلزله در غرب کشور، همای درآمد حاصل از این دو شب کنسرت را مستقیما به کودکان بى سرپرست زلزله کرمانشاه تقدیم خواهد کرد.

قطعه «دیوانه تر شدم» موسیقی تیتراژ پایانی سریال «نوار زرد» و همچنین قطعات «منزل ویرانه»، «تو بگو»، «زبان نگاه»، «بی من مخور شراب»، «عشق جگر خوار»، «باز چه خورده ای بگو»، «خواهش شبانه»، «شیرین لبی»، «فریا»، «مثنوی مست» و چند قطعه تازه از ساخته های همای در این کنسرت اجرا خواهند شد.

پاشا هنجنی (نوازنده نی)، محمود نوذری (نوازنده سنتور)، امین غفاری (نوازنده ویولا)، میثم مروستی (نوازنده ویلن)، سرمد انکشافی (نوازنده ویلن) و روشنک نوشی (نوازنده فلوت) نوازندگانی هستند که همای را در این اجرا همراهی می کنند.

همچنین حامد همایون 17 آذر کنسرتی را در برج میلاد تهران روی صحنه می‌برد که بلیت فروشی‌های آن از 24 آبان به نفع زلزله‌ زدگان آغاز شده است.

این خواننده با انتشار فیلم کوتاهی در فضای مجازی درباره نحوه برگزاری این کنسرت و همچنین حضور خود و دوستانش در کرمانشاه مطالبی را عنوان کرد و گفت: «تسلیت می‌گویم به ملت عزیز ایران اتفاقی را که جدیدا برای بخشی از هموطنان عزیزمان افتاده است.  درباره کنسرت 17 آذر ماه‌ و اینکه چرا تاریخ برگزاری این کنسرت را اعلام کردیم باید بگویم اول اینکه ما از قبل این کنسرت را برنامه‌ ریزی کرده بودیم و به احترام این عزیزان‌ مان چند روز بلیت‌ فروشی را به تعویق انداختیم. همچنین عواید این کنسرت نیز به عزیزان زلزله زده تقدیم می‌شود. خواهش می‌کنم همدیگر را زود قضاوت نکنیم؛ من اگر بتوانم از طریق خواندنم درآمدی برای عزیزان زلزله‌ زده کسب کنم قطعا این کار را خواهم کرد و چرا نخوانم و کنسرت ندهم؟

به زودی نیز به اتفاق دوستانمان به سمت کرمانشاه خواهیم رفت و تا جایی که کاری از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد و چیزی را دریغ نخواهیم کرد.»

وحید تاج نیز به همراه گروه موسیقی مهربانی، یکشنبه 26 آذرماه ساعت 21 در تالار وحدت به نفع کودکان زلزله زده کرمانشاه روی صحنه می‌رود.

گفتنی است در این کنسرت تصانیف «پرواز با خورشید» با شعری از فریدون مشیری در دستگاه ماهور، «دیدار» با شعری از سیمین بهبهانی در آواز دشتی، «یار دلنواز» با شعری از حافظ در بیات اصفهان و «مژده آزادی» با شعری از هوشنگ ابتهاج در بیات اصفهان و «سه‌ گاه» از ساخته‌ های سلمان سالک و تصنیف محلی «مرغ شب» با شعری از محمدعلی جعفری در دستگاه شور، تصنیف «باز آنکه دلم مشتاقش بود» از ساخته‌ های داریوش رفیعی در بیات اصفهان و موسیقی محلی کردی «بی‌نشان» به اجرا درمی‌آید و مخاطبان شاهد اجرای ساز و آواز و تک‌ نوازی نیز خواهند بود.

امیر رحمانی (نوازنده سنتور)، مریم خدابخش (نوازنده عود)، بیتا قاسمی (نوازنده ویلن‌سل)، حمیدرضا آفریده (نوازنده کمانچه)، وفا مصباحی (نوازنده نی) و مجید علیزاده (نوازنده تمبک) اعضای ارکستر مهربانی را به سرپرستی سلمان سالک نوازنده تار و خوانندگی وحید تاج تشکیل می‌دهند.

ناگفته نماند ارکستر سمفونیک تهران نیز در شامگاه سوم آذر ماه به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت روی صحنه رفت و قطعه «قطره‌ های باران» را به یاد درگذشتگان زلزله کرمانشاه نواخت.

سالار عقیلی نیز در پی زلزله غرب کشور قطعه‌ ای را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به مردم زلزله‌ زده استان کرمانشاه و شهر های همجوار این استان تقدیم کرد و گفت: «زمانی که از زلزله تلخ غرب کشور با خبر شدم، آنقدر عمق فاجعه زیاد بود که به شدت تحت متأثر شدم و دلم خواست به هموطنان زلزله‌زده‌ام کمک کنم. تا حدی که در توانم بود در این زمینه کمک کردم و در ضمن تصمیم گرفتم یک قطعه موسیقی را هم برای همدردی به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه‌ و شهرهای همجوار تقدیم کنم.»

وی افزود: «وقتی یک اتفاق عظیم و وحشتناک مثل زلزله در کشور رخ می‌دهد و باعث از دست رفتن هموطنان ما می‌شود، هنرمندان و ورزشکاران که الگوی جامعه هستند باید پیش‌قدم شوند تا مردم عادی هم به کمک خسارت‌دیدگان بشتابند. از این رو من خودم را به عنوان یک هنرمند موظف دانستم که به مردم زلزله‌زده کرمانشاه کمک کنم.»

عقیلی خاطر نشان کرد: «حدود 8 سال پیش در محل تاریخی طاق بستان در شهر کرمانشاه کنسرتی را برگزار کردم که حدود 7-8 هزار نفر از اهالی آن شهر و استان به تماشای اجرایم آمدند و خیلی به من لطف و محبت داشتند. این مردم همیشه شایسته احترام هستند و باید در شادی و لطف و صفا به زندگی روزمره خودشان ادامه بدهند.»

زلزله,زلزله کرمانشاه,کنسرت,کنسرت خیریه,شهرام ناظری,وحید تاج,سالار عقیلی,پرواز همای,فرزاد فرزین,حامد همایون,کنسرت شهرام ناظری,کنسرت وحید تاج,کنسرت سالار عقیلی,کنسرت پرواز همای,کنسرت فرزاد فرزین,کنسرت حامد همایون
آمار بازدید : 1,580
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500