ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ---
|
تاریخ : دوشنبه 12 خرداد 1393 - ساعت 19:15:48
چاپ خبر

برنامه‌های اجرای جشنواره «رنگ موسیقی» تشریح شد/ کیوان ساکت، بیژن کامکار و گروه آوازی تهران روی صحنه می‌روند

<span lang="AR-SA" style="text-align: justify;">در دومین نشست خبری جشنواره «رنگ موسیقی» برنامه های اجرای این جشنواره تشریح شد</span><span dir="LTR" style="text-align: justify;"></span><span dir="LTR" style="text-align: justify;"><span dir="LTR"></span>.</span>

جشنواره.jpgدر دومین نشست خبری جشنواره «رنگ موسیقی» برنامه های اجرای این جشنواره تشریح شد.

به گزارش فارس، اولین نشست خبری نخستین جشنواره رنگ موسیقی صبح امروز با حضور سیدعلی میرمحمدی مدیر برگزاری این جشنواره و علی قمصری آهنگساز، خواننده و نوازنده کشورمان در تالار وحدت برگزار شد.

میرمحمدی در ابتدای این نشست با اعلام برنامه‌های جشنواره رنگ موسیقی اظهار داشت: جشنواره رنگ موسیقی با حضور پنج گروه مختلف و به همت بخش خصوصی در تالار وحدت برگزار خواهد شد و روز اول علی قمصری با همراهی هم‌نوازان حصار‌، روز دوم گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو‌، روز سوم ارکستر سازهای بادی تهران به سرپرستی سینا ذکایی‌، روز چهارم کنسرت دف و نی بیژن کامکار‌ و در نهایت روز پنجم ارکستر بزرگ کیوان ساکت به روی صحنه خواهند رفت.

وی افزود: جشنواره رنگ موسیقی به دنبال برگزاری فستیوال‌های مستقل و استقبالی که مردم از این فستیوال‌ها کردند است و امیدواریم روزی این جشنواره اعتبار کسب کند.

میرمحمدی ادامه داد: این جشنواره بر مبنای حمایت دولتی شکل نگرفته اما امیدواریم شاهد حمایت دستگاه‌های فرهنگی و معاونت هنری باشیم.

وی درباره حضور گروه همنوازان حصار در جشنواره رنگ موسیقی اظهار داشت: همکاری این جشنواره با گروه همنوازان حصار به گذشته برمی‌گردد و این ادامه همکاری ما را بر این داشته تا در فضای مختلف با گروه حصار همکاری کند و در دعوتی که از گروه حصار داشتیم آقای قمصری سرپرست این گروه دعوت ما را پذیرفتند.

قمصری در ادامه این نشست گفت: فکر می‌کنم یک سال پیش بود که ‌آقای میرمحمدی درباره این فستیوال با من صحبت کرد و با توجه به فضای حاکم در کشورمان و قوانین کشور ما برگزاری این جشنواره را غیرممکن می‌دانستیم ولی با برگزاری این جشنواره فکر می‌کنم که به آینده موسیقی کمک کند.

وی افزود: قرار بود که ما ادامه فعالیت‌هایمان را با تور خارج از کشور دنبال کنیم ولی خیلی خوشحال هستیم که اولین کنسرت ما را در این بین از دست نخواهیم داد.

قمصری تأکید کرد: رپرترهایی که اجرا خواهیم کرد هما‌ن‌هایی هستند که در آلبوم سخنی نیست شنیده‌اید.

وی افزود: این کار با همنوایی خانم‌ها و صدای من تأکید دارد که کار فیوژن نیست و یک موسیقی کاملاً ایرانی را اجرا خواهیم کرد که با آواز شوشتری آغاز خواهد شد.

وی درباره اشعار استفاده شده در این آلبوم گفت: اشعاری که در این آلبوم استفاده شده از سایه و احمد شاملو است و نام کنسرت را نیز از اشعار زیبای شاملو به نام سخنی نیست انتخاب کرده‌ایم.

وی درباره تشکیل گروه همنوازان حصار گفت: تعریفی که قوانین به ما در ایران حکم می‌کند این است که هر سرپرست گروهی یک گروه را در ارشاد به نام خود ثبت می‌کنند که گروه همنوازان حصار هم برای من چنین حکمی دارد.

قمصری تأکید کرد: کلید همنوازان حصار با هسته کوارتت زهی از سهراب پورناظری و برادران قمصری شکل گرفته است و این چیزی که امروز به آن رسیده‌ایم حاصل تجربه سالها فعالیت ما است.

وی در ادامه با اشاره به اجراهای خارج از کشور گروه همنوازان حصار اعلام کرد: ما 24 ژوئن اولین اجرایمان در اردن خواهد بود که یک سال است به خاطر این تور برنامه‌ریزی کردیم که در ادامه این تور در فرانسه به صورت اجرای ونکس خواهد بود و در ادامه هم به نروژ خواهیم رفت.

قمصری در پاسخ به این سؤال که چرا در این آلبوم در کنار خانم‌ها اجرا خواهید کرد گفت: حضور من به عنوان همخوان در این اثر خیلی کم خواهد بود البته هنوز هم کار من با همایون شجریان و دیگر خواننده‌ها ادامه دارد.

وی تأکید کرد: در کار سخنی نیست و چه آتش‌ها هیچ مشابهی از قبل وجود نداشته است.

در ادامه این نشست میرمحمدی گفت: در جشنواره‌های مستقل مخاطب اولویت اول را برای ما دارد و ما تمام فضایی که می‌توانیم داشته باشیم را در اختیار مخاطب قرار خواهیم داد.

وی تأکید کرد: دنبال این هستیم در جشنواره‌های مستقل کار کنیم تا جایگاه خود را پیدا کند و امیدواریم بتوانیم بانی چند اتفاق خوب در این اثر باشیم.

میرمحمدی درباره همکاری دولت با این جشنواره گفت: ما بنا نداشتیم که خیلی از ما حمایت کنند اما آقای پیروز ارجمند در دفتر موسیقی ارشاد همکاری لازم را با ما داشتند.

همچنین میرمحمدی در پایان این نشست از بانک اقتصاد نوین به عنوان اسپانسر جشنواره رنگ موسیقی یاد کرد و گفت: جشنواره‌های مستقل نیاز به تأمین مالی دارد که دیروز با بانک اقتصاد نوین وارد مذاکره شدیم و این بانک ما را در پوشش هزینه‌های جنبی جشنواره کمک خواهد کرد.

میرمحمدی تأکید کرد: در این برهه زمانی و وضعیت اقتصادی کشور این حمایت‌ها برای ما ارزنده است و رنگ و بوی فرهنگی دارد.

دومین جشنواره رنگ موسیقی, رنگ موسیقی, سید علی میرمحمدی, علی قمصری, همنوازان حصار‌, گروه آوازی تهران, میلاد عمرانلو‌, ارکستر سازهای بادی تهران, سینا ذکایی‌, بیژن کامکار, کیوان ساکت, تالار وحدت, مسابقه خوانندگی ایرانیان, آوا رکورد
آمار بازدید : 1,388
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500