ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 9 تیر 1393 - ساعت 16:16:15
چاپ خبر

محسن چاوشی: برای کمک به همنوعان‌ام می‌خوانم، نه نقد روشنفکرها!

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="text-align:justify;tab-stops:263.05pt"><span lang="FA">خواننده ترانه تیتراژ معروف فیلم «سنتوی» داریوش مهرجویی بار دیگر به دنیای سینما بازگشته و در یک همکاری پر سر و صدا، ترانه تیتراژ فیلم «لامپ 100» به کارگردانی «سعید آقاخانی» را می‌خواند.</span><span lang="FA" style="font-family: &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;;mso-ascii-font-family:Calibri;mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri;mso-hansi-theme-font:minor-latin;mso-bidi-font-family: Arial;mso-bidi-theme-font:minor-bidi"><o:p></o:p></span></p>

چاوشی.jpgخواننده ترانه تیتراژ معروف فیلم «سنتوی» داریوش مهرجویی بار دیگر به دنیای سینما بازگشته و در یک همکاری پر سر و صدا، ترانه تیتراژ فیلم «لامپ 100» به کارگردانی «سعید آقاخانی» را می‌خواند

محسن چاوشی که پس از همکاری در «سنتوری» داریوش مهرجویی هرگز حاضر به حضور در هیچ پروژه سینمایی نشده بود، بار دیگر در یک اثر اجتماعی به عنوان خواننده حضور خواهد داشت تا به قول خودش بتواند برای نجات جان آدم‌ها و هم‌نوعان‌اش بخواند.«لامپ 100» داستان مردی است که با معضل اعتیاد مواجه بوده و در شرایطی قرار می‌گیرد که تصمیم به مبارزه با مواد مخدر می‌گیرد. نزدیک بودن موضوع این فیلم با داستان «سنتوری» می‌تواند زمینه‌ای برای دوستداران این خواننده باشد تا بتوانند بار دیگر صدای خواننده محبوب‌شان را در یک پروژه سینمایی بشنوند.

 اما در روزهای گذشته حرف و حدیث‌های فراوانی در مورد این تصمیم چاوشی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و برخی از تعدد اظهار نظرهای این خواننده درباره کم و کیف فعالیت‌هایش سخن به میان آوردند. آنها اعتقاد داشتند که محسن چاوشی پس از عدم حضور در پروژه «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا عنوان کرد که دیگر هرگز در پروژه‌های سینمایی حضور نخواهد داشت و نام آلبوم جدیدش «پاروی بی‌قایق» نیز بارها در صفحه شخصی‌اش دچار تغییر و تحول شده است.

  «محسن چاوشی» صحبت‌هایش را درباره این انتقادها، اینگونه آغاز کرد: « راستش را بخواهید من کاری به حرف‌هایی که برخی از دوستان کارشناس می‌زنند، ندارم. فقط و فقط هم درباره ماجرای حضورم در این فیلم با شما حرف می‌زنم و بقیه موضوعات مطرح شده در این زمینه، بحث‌های حاشیه‌ای هستند که من همیشه از مواجهه با آنها گریزانم.»

 خواننده «سنگ صبور» ادامه داد: «من برای تماشای خصوصی این فیلم دعوت شدم و فهمیدم که با موضوعی اجتماعی طرف‌ام. فیلمی که قهرمان آن با یک چالش بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند و برای ترک اعتیاد در تکاپو است و به این در و آن در می‌زند. بازی «محسن تنابنده» در این فیلم شگفت‌زده‌ام کرد و به شدت تحت تأثیرش قرار گرفتم. همانجا احساس کردم که برای کمک به هم‌نوعان‌ام باید وارد عمل شوم. اگر بتوانم با این ترانه حتی یک نفر از هموطنان‌ام را از کابوس اعتیاد رها و تشویق‌شان کنم به از سر گیری یک زندگی سرشار از عشق و انرژی و امید به آینده، وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و آن احساس رضایتمندی از رسالت هنری و انسانی‌ام را خواهم داشت.»

 چاوشی ادامه داد: «من برای کمک به هم‌نوعان‌ام می‌خوانم، نه نقد روشنفکرها. نظر همه برای من قابل احترام است، ولی من هم دنیای خودم را دارم. احساس می‌کنم وقتی با یک اثر هنری می‌توانم روی طرز فکر آدم‌هایی هرچند اندک تأثیر بگذارم، چرا این کار را نکنم؟ هیچ لذتی بالاتر از تلاش برای ساختن جهانی سالم‌تر و بهتر برای من نیست. می‌خواهم برای آدم‌ها آرامش و امید به ارمغان بیاورم.» این خواننده در انتهای صحبت‌های خود درباره آلبوم جدید و زمان انتشارش گفت: «آرزوهای بزرگی برای آلبوم جدیدم دارم. در «پاروی بی‌قایق» نگاه و تفکر امروزی من به زندگی و عشق جاری است. راستش را بخواهید، زمان انتشار این مجموعه هنوز مشخص نیست.»

گفتنی است «لامپ 100» اولین فیلم سینمایی سعید آقاخانی در مقام کارگردان است که در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد. محسن تنابنده، ساره بیات، مسعود کرامتی، حمید لولایی، پوریا پورسرخ، رضا رویگری، جمال اجلالی، مهرداد صدیقیان و مهران غفوریان از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منبع:پایگاه خبری موسیقی ایران

آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان ,محسن چاوشی ,سعید آقاخانی ,لامپ 100,تیتراژفیلم لامپ 100,پاروی بی قایق ,سنتوری ,آلبوم جدید ,سی ودومین جشنواره بین المللی فجر
آمار بازدید : 1,319
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500