ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : سه‌شنبه 10 تیر 1393 - ساعت 15:29:42
چاپ خبر

6 تفاوت سی‌امین جشنواره موسیقی فجر

<p class="MsoNormal" dir="RTL"><span lang="FA">فراخوان شرکت در سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر دوشنبه منتشر شد و فعالان حوزه موسیقی می‌توانند با شرکت در این جشنواره، افتخار کسب رتبه در مهم‌ترین رقابت‌ موسیقی ایران را به کارنامه هنری خود بی‌افزایند.</span></p>

فجر.jpgفراخوان شرکت در سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر دوشنبه منتشر شد و فعالان حوزه موسیقی می‌توانند با شرکت در این جشنواره، افتخار کسب رتبه در مهم‌ترین رقابت‌ موسیقی ایران را به کارنامه هنری خود بی‌افزایند.

اگر نگاهی به متن فراخوان امسال بی‌اندازیم، خواهیم دید که از برخی جهات تفاوت‌هایی با فراخوان‌های پیشین دارد. آنچه می‌خوانید ذکر برخی از این تفاوت‌ها است:

افزایش رقم جوایز فقط در بخش اجراهای زنده:    جوایز نقدی برندگان امسال در بخش اجرای زنده موسیقی در بخش‌های کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیرایرانی و کرال نسبت به سال پیش افزایش داشته و به ترتیب از مبالغ 90 و 60 و 30 میلیون ریال (برای مقام‌های اول تا سوم) به مبالغ 120 و 80 و 50 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است، اما در بخش آهنگسازی شاهد افزایش مبلغ جایزه نیستیم و همان جایزه نقدی 60 میلیون ریالی سال گذشته برای سه برنده این بخش در نظر گرفته شده است.

تغییر یکی از قوانین بخش آهنگسازی :    یکی از قوانین بخش آهنگسازی جشنواره امسال نیز دستخوش تغییر شده است. طبق فراخوان سال گذشته "قطعات ارسالی نباید از قبل، به صورت کنسرت اجرا و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشند." که در فراخوان امسال به این صورت درآمده: "قطعات ارسالی نباید قبل از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر (اسفند 1392)، به صورت کنسرت اجرا و یا به صورت آلبوم منتشر شده باشند."

تغییر نام یکی از زیربخش‌ها:     در بخش آهنگسازی فراخوان امسال شاهد تغییر نام یکی از بخش‌های رقابتی هستیم. یکی از زیرمجموعه‌های بخش آهنگسازی بخش "موسیقی کلاسیک ایرانی" بود که این بخش در فراخوان امسال به بخش "موسیقی ملی ایرانی" تغییر نام داد.

آمادگی گروه‌های کر برای اجرای زنده در فراخوان امسال تبصره‌ای به این شرح به بخش اجراهای زنده شاخه کرال اضافه شده است: "اجرای قطعه‌ای با تم برگرفته از موسیقی محلی یا موسیقی کلاسیک ایرانی با تنظیم اختصاصی از سوی گروه دارای امتیاز ویژه خواهد بود." همچنین درخواست از گروه‌های کر راه یافته به مرحله نهایی برای آمادگی اجرای زنده به فراخوان امسال اضافه شد که به این شرح است: "گروه‌های آواز جمعی برای 30 دقیقه آمادگی اجرای صحنه‌ای را داشته باشند."

دیپلم افتخار تبدیل به لوح تقدیر شد:جوایز بخش آهنگسازی که سال پیش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی بود به تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی تغییر یافته است.

حذف بخش ویژه از رقابت‌های آهنگسازیدر سال‌های گذشته جشنواره موسیقی فجر، یک بخش ویژه آهنگ‌سازی وجود داشت که بیشترین رقم حایزه را شامل می‌شد؛ اما در فراخوان امسال هیچ بخش رقابتی ویژه‌ای در بخش آهنگسازی دیده نمی‌شود.

آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان ,فراخوان جشنواره موسیقی فجر ,تفاوت
آمار بازدید : 1,100
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500