ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 - ساعت 15:51:45
چاپ خبر

شاگردان لطفی «به یاد استاد» نواختند

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span lang="FA">شاگردان محمدرضا لطفی کنسرت خود را با عنوان «به یاد استاد» و با همکاری بنیاد آفرینش‌های نیاوران برگزار کردند.</span></p>

لطفی.jpgشاگردان محمدرضا لطفی کنسرت خود را با عنوان «به یاد استاد» و با همکاری بنیاد آفرینش‌های نیاوران برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عصر روز گذشته 13 تیر 1393 کنسرت «به یاد استاد» که اجرایی از شاگردان برجسته زنده یاد محمدرضا لطفی بود با حضور برخی از استادان، خانواده زنده یاد لطفی و علاقه‌مندان به موسیقی برگزار شد.

پیش از آغاز کنسرت بخش‌هایی از تکنوازی تار محمدرضا لطفی در آواز «ابوعطا» به همراه بخش‌هایی کوتاه از صحبت‌های لطفی درباره مسائل مختلف موسیقی پخش شد.

محمد امین اکبرپور (تار و سه‌تار)، سجاد مهربانی (آواز)، ماهور لطفی (تنبک)، مهرزاد هویدا (دف)، افسانه جهانگیری (همخوان) و نازلی جهانگیری (همخوان) اعضای گروهی بودند که جملگی از شاگردان برجسته محمدرضا لطفی در چند سال اخیر بوده‌اند.علی اکبر شکارچی، ارشد تهماسبی، فرخ مظهری و خانواده زنده یاد محمدرضا لطفی از مهمانان ویژه‌ی کنسرت دیشب بودند که در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند.

اجرای شاکردان لطفی با «پرواز عشق» آغاز شد. «گفتم غم تو دارم» نخستین تصنیف این کنسرت بود. پس از این تصنیف نوبت به ساز و آواز در بیات اصفهات با غزلی از حافظ رسید.

«چهار مضراب شور» و پس از آن تصنیف «ما درس سحر» دیگر قطعه‌های این بخش بودند. همه این قطعه‌ها از ساخته‌های زنده یاد محمدرضا لطفی بود.

اما تصنیف نهایی بخش نخست از ساخته‌های محمدامین اکبرپور بود. این تصنیف بر روی شعری از هوشنگ ابتهاج و با عنوان «راهی و آهی» ساخته شده است.

بخش دوم این کنسرت در دستگاه شور اجرا شد. پیش درآمد، بگذار تا بگرییم با شعری از سعدی و چهار مضراب قطعه‌های آغاز بخش دوم بودند.

آواز در «شور»، تصنیف «ای عاشقان» با شعری از هوشنگ ابتهاج و «نماز شام غریبان» دیگر قطعه‌های بخش دوم این کنسرت بودند.

آخرین قطعه‌ کنسرت شب گذشته، لالایی قشقایی بود که با هم‌خوانی افسانه و نازلی جهانگیری اجرا شد. این آواز اشک را در چشمان بسیاری از حاضران در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران جاری کرد.

استاد لطفی,کنسرت شاگردان استاد لطفی ,به یاد استاد ,کنسرت به یاد استاد ,محمدرضالطفی ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,287
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500