ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : شنبه 14 تیر 1393 - ساعت 16:25:00
چاپ خبر

از«باروک» تا پاپ و راک امروزی با «رامین بهنا»

«رامین بهنا» کلاس‌های سبک شناسی موسیقی را برگزار می‌کند:

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span><span dir="RTL"></span>&nbsp;<span lang="FA">یک موزیسین قدیمی و صاحب سبک در موسیقی کشور، اقدام به برگزاری کلاسهای سبک شناسی موسیقی کرده است.</span><span lang="FA" style="font-family:&quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;;mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-hansi-font-family:Calibri;mso-hansi-theme-font: minor-latin;mso-bidi-font-family:Arial;mso-bidi-theme-font:minor-bidi"><o:p></o:p></span></p>

بهنا.jpgیک موزیسین قدیمی و صاحب سبک در موسیقی کشور، اقدام به برگزاری کلاسهای سبک شناسی موسیقی کرده است.

به گزارش «موسیقی ما»، رامین بهنا که از جمله قدیمی ترین موزیسین های کشور است، در این کلاسها سعی دارد دوره های مختلف موسیقی جهان را با نگاهی ساده و روان، با حضور علاقمندان به سبک شناسی موسیقی مورد بحث و گفتگو قرار دهد. این هنرمند درباره کم و کیف برگزاری این دوره از کلاسهایش در گفتگو با «موسیقی ما»، اظهار داشت:‌ «این کلاسها از پنج شنبه هفته آینده شروع خواهد شد. هر هفته یک جلسه و از ساعت 5 بعد از ظهر. این برنامه ها در سالهای گذشته هم در منزل شخصی من برگزار می شد و طرفداران خاص خودش را هم داشت. باتوجه به گسترده تر شدن حجم دوستداران برای حضور در این کلاسها، تصمیم گرفتم امسال در «کلاویه» نسبت به برگزاری آنها اقدام کنم.»

«رامین بهنا» در ادامه می افزاید: «نگاه کلی در این کلاسها بررسی و سبک شناسی موسیقی دنیا از باروک تا امروز است. شناخت شنیداری موسیقی و این کلاسها قطعا برای همه قابل فهم است.اصلا هیچ نیازی به پیش زمینه خاصی برای حضور در این کلاسها نیست. یعنی حاضرین دراین برنامه ها چه موزیسین باشند و چه نباشند، می توانند در این دوره شرکت کنند و به داشته های موسیقیایی شان بیفزایند. خبرنگاران و فعالین حوزه موسیقی قطعا بهتین و بیشترین بهره را می توانند از ان کلاسها بگیرند. هیچ تئوری ای هم نیست و همه بحث ها به صورت تکنیکال است و روی موسیقی ها و مثال های مختلف بحث و گفتگو خواهد شد و دوره های مختلف موسیقی سال از باروک تا پاپ و راک و موسیقی های امروزی. تعداد جلسات هم ده جلسه یک ساعت و پانزده دقیقه ای است و مدرس این کلاسها من هستم.»

وی درباره ماهیت این قبیل دوره ها و نوع تدریس در آن نیز اعتقاد دارد:‌« راستش را بخواهید هیچ برنامه خاصی برای نوع ارائه مفاهیم در این کلاسها نیست و خودم هم فکری در این باره نکرده و نمی کنم و تصمیم گرفته ام که سر کلاس حاضر شوم و از یک جایی شروع کنم. ولی قطعا بعد از چهار پنج جلسه در مورد همه سبک ها بحث و تبادل نظر بوجود خواهد آمد و مثلا من یک موسیقی ای را پخش خواهم کرد و همه در مورد اش صحبت خواهند کرد. این برای من کاملا قابل پیش بینی است.»

این هنرمند در انتهای صحبت های خود نیز درباره آخرین فعالیت های موسیقیایی خود توضیح داد:‌»آلبوم ام در حال اتمام مراحل اداری و تولید اش است. آلبوم گروه «بهنا» همه مراحل اولیه اش را گذرانده و قطعا تا اواخر تابستان منتشر خواهد شد و برای اواخر پائیز کنسرتهایمان را برنامه ریزی کرده ایم. روی اسم آلبوم هنوز به نتیجه گیری نرسیده ایم ولی در مورد فضای کاری ان در این آلبوم کاملا با آثار قبلی فرق کرده ایم. قطعا قضاوت های مختلفی درباره این آلبوم خواهد شد و این تغییرات کلی بای خیلی ها جالب توجه است.»

گفتنی ست علاقمندان برای حضور و ثبتنام در این کلاسها می توانند از طریق اطلاعات مندرج در تصویر پائین اقدام نمایند.

رامین بهنا ,سبک شناسی ,باروک ,کلاس های آموزشی رامین بهنا ,کلاویه ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,109
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500