ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 16 تیر 1393 - ساعت 09:45:23
چاپ خبر

فروش آلبوم به شیوه سینه به سینه

کیوان میرهادی وتولید شش آلبومِ مدرن؛

<span lang="FA" dir="RTL" style="line-height: 150%;"><font size="2">کیوان میرهادی استاد دانشگاه و رهبر ارکستر کامراتا&nbsp; شش پروژه در دست دارد&nbsp; که شامل 4 آلبوم ضبط شده&nbsp; و 2 کنسرت است که بخش عمده این چهار آلبوم ضبط شده و در مراحل فنی پایانی به سر می‌برند.&nbsp;</font></span>

میرهادی.jpgکیوان میرهادی استاد دانشگاه و رهبر ارکستر کامراتا  شش پروژه در دست دارد  که شامل 4 آلبوم ضبط شده  و 2 کنسرت است که بخش عمده این چهار آلبوم ضبط شده و در مراحل فنی پایانی به سر می‌برند. میرهادی در مصاحبه با موسیقی ما، توضیح داد که یکی از این آلبوم‌های دوئت گیتار «ناگویا»/«Nagoya» است که با همراهی بابک ولی‌پور ضبط شده و آماده است. این اثر متعلق به استیو رایش هنرمند نوگرای برجسته معاصر است.

دوئت دیگری که میرهادی با ولی‌پور آمده کرده است «رقص شب»/«Evening Dance»  اثر اندرو یورک است. این اثر هم بطور کامل ضبط شده و در مراحل نهایی کار به سر می‌برد.

کوارتت‌های شماره 2 و شماره 3 فیلیپ گلس هم ضبط شده است. این کوارتت‌ها توسط میرهادی برای کوارتت گیتار تنظیم شده است. از این مجموعه نسخه ویدئویی هم تهیه شده که در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

اما اثر دیگری که ظاهرا برای میرهادی بسیار مهم بود و تا اینجای کار از نتیجه راضی است «کنسرتو برای تنبور» است که توسط ارکستر کامراتا با تکنوازی تنبور امیر حسین تفرشی ضبط شده است. این اثر برای سه موومان و یک کادانس ساخته و اجرا شده است.

میرهادی از کار تنبور‌نواز این اثر راضی است. ظاهرا کاری مدرن و غریب است. امیر حسین تفرشی سابقه طولانی مدت شاگردی علی اکبر مردای را دارد و در دو آلبوم با استادش همنوازی کرده است.

این کار میکس هم شده و میرهادی می‌خواهد مسترینگ کار را در یکی از استودیوهای مجموعه ضبط موسیقی «ابی رود» لندن انجام بدهد. میرهادی در این باره گفت:«در این استودیو می‌توان با هزینه‌ای معقول که البته کم هم نیست ولی خیلی هم گران نیست  کارها را به شکل بهتری مستر کرد.»

میرهادی همچنین «کنسرتو گیتار» اثر کلود بولینگ را هم در دستور کار خود دارد. ضبط این کنسرتو را اواخر سال 91 آغاز کرده و به دلیل سفر نوازندگانی که قرار است این کار را اجرا کنند، کار تا امروز به تعویق افتاده است.

میرهادی همچنین دو پروژه کنسرت هم پیش رو دارد.  یکی اجرای دوئت‌هایی در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران است که در مرداد ماه انجام خواهد شد. و دیگری کنسرتی برای اجرای آثاری از آران خوئز است که توسط گروه کامراتا در پاییز برگزار می شود.

همچنین سال گذشته آلبوم جز «لیکو» را در اسپاینا منتشر کرده است. این آلبوم یک کوارتت جز است که خود میرهادی نواخته نوازنده اصلی کار است. ایُد ریکورزد (OID) ناشر این آلبوم است.

میرهادی در پاسخ به پرسش موسیقی ما که چرا این آلبوم را در ایران منتشر نکرده با خنده می گوید:«در ایران که مردم جز گوش نمی کنند!»

میرهادی همچنین با اشاره به هزینه وحشتناک تولید و انتشار آلبوم در ایران گفت که این آثار را خودشان تولید می کنند و پس از اخذ مجوز ارشاد کار پخش را هم خودشان انجام می دهند.

کیوان میرهادی در حال حاضر 55 سال دارد و در دانشگده های مختلف مشغول به تدریس است هفت سال است که دبیر برگزاری مسابقات نوازندگی گیتار و ویالون است. او از محققان و مدرسان شاخص موسیقی در ایران است. از تالیفات او می توان به کتاب های «تکنیک گیتار» و « یک قرن موسیقی مدرن» اشاره کرد. میرهادی در سال های دور مقالات بسیاری در حوزه موسیقی جز و موسیقی مدرن نوشت و سهم مهمی در آشنا کردن جوانان نیمه دوم دهه 1370 شمسی با موسیقی جدی روز اروپا و امریکا داشت. و جای تعحب است که چنین هنرمندی بدون تهیه کننده و اسپانسر مشغول به تولید موسیقی است.

کیوان میرهادی ,ارکسترکامراتا ,آلبوم جدید ارکستر کامراتا ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,225
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500