ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : دوشنبه 16 تیر 1393 - ساعت 16:03:37
چاپ خبر

طنین انداز شدن«شد خزان» و «تو‌ای پری کجایی» این بار در مجموعه‌های ورزشی

دو آلبوم «حرکت» و «ملودیکافه» از سامان احتشامی در دست انتشار

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin: 3.6pt 0cm;"><font size="2"><span lang="FA">سامان احتشامی، آهنگساز و پیانیست چیره دست موسیقی کلاسیک و ایرانی کشورمان، پس از انتشار آلبوم «شادی تو» ،این بار دو اثر دیگر را در دست تهیه و انتشار دارد.</span><span lang="FA"><o:p></o:p></span></font></p><div><font size="2"><span lang="FA"><br></span></font></div>

احتشامی.jpgسامان احتشامی، آهنگساز و پیانیست چیره دست موسیقی کلاسیک و ایرانی کشورمان، پس از انتشار آلبوم «شادی تو» که بر اساس قطعاتی از استاد محمد سریر ساخته شده بود و خرداد ماه سال جاری توسط انتشارات «آوای باربد» به بازار موسیقی عرضه شد، این بار دو اثر دیگر را در دست تهیه و انتشار دارد.

دو آلبوم «حرکت» و «ملودیکافه» آثار جدیدی ست که سامان احتشامی این روز‌ها مشغول ضبط قطعات، میکس و مسترینگ آن‌ها می‌باشد، احتشامی با اشاره به این موضوع، در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» اعلام کرد: «دو آلبوم «حرکت» و «ملودیکافه» از آثار جدید بنده هستند که در حال حاضر مشغول تهیه و ضبط آن‌ها هستم. آلبوم «حرکت» را در فضایی انرژی بخش و در جهت ایجاد تحرک برای فضاهای ورزشی ایرانیان در نظر گرفته‌ام. در باشگاه‌های ورزشی کشور و سالن‌های بدن سازی، برای انجام ایروبیک و حرکات ورزشی تا به امروز از موسیقی‌های غیر ایرانی و غالباٌ غربی استفاده می‌شود. طبعاٌ این امر بی‌دلیل نیست. از آنجا که موسیقی ایرانی تِمِ حزینی دارد وبن مایه ملودی‌های آن غالباٌ سنگین است، در فضاهای اکتیو، مفرح و ورزشی قابل اجرا و استفاده نیست. با این وجود، بنده این بار با استفاده از همین موسیقی‌های شناخته شده کشورمان، و با‌‌ همان فضاهای نوستالژیک، اما در قالب قطعاتی شاد و با بیت‌های ورزشی و مفرح، آلبومی را برای انتشار و اجرا در مجموعه‌های ورزشی آماده کرده‌ام. شاید عجیب باشد اما تصنیف‌هایی همچون «شد خزان..» و «تو‌ای پری کجایی» از جمله قطعات این آلبوم می‌باشند. اثر دیگر «ملودیکافه» نام دارد که دوست عزیزم سینا سلیم‌زاده، تنظیم قطعات و نوازندگی پیانوی آن را بر عهده دارد. این بار بنده در این مجموعه، به جای پیانو، ملودیکا نواخته‌ام. در این مجموعه به اجرا و ضبط قطعات زیبا و شناخته شده‌ای از معروف‌ترین موسیقی فیلم‌های جهان پرداخته‌ایم. فیلم‌هایی همچون «لاو استوری»، «پدر خوانده» و…؛ ویژگی آلبوم ملودیکافه، موسیقی لایت و آرامبخش آن است که بسیار برای استراحت ذهن و تمدد اعصاب مناسب است و برای اجرا در فضاهایی همچون کافی شاپ‌ها یا در زمان‌هایی برای صرف قهوه در هر کجا که باشیم، در نظر گرفته شده است.»

احتشامی در رابطه با اجراهای زنده و کنسرت‌های پیش رو هم افزود: «در تدارک کنسرتی برای مرداد ماه هستیم که اجرای آن قرار است در تالار وحدت باشد، جزئیات بیشتر این کنسرت را پس از اخذ مجوز و مشخص شدن تاریخ دقیق آن مفصلاٌ اعلام خواهم کرد.»

شایان ذکر است که سامان احتشامی در نمایش «ترانه‌های قدیمی» کاری از محمد رحمانیان، آهنگسازی فردین خلعتبری و بازی هنرمندانی همچون مهتاب نصیر‌پور، علی عمرانی، افشین هاشمی وسحر دولتشاهی به نوازندگی پیانو پرداخته که فیلم آن ۲۱ خرداد ماه سال جاری، به نفع کودکان کار اکران شده است. وی همچنین آهنگسازی و اجرای موسیقی نمایش دیگری با عنوان «نمایشی برای تو» نوشته محمد رحمانیان، کارگردانی احسان کرمی و بازی هنرمندانی همچون اشکان خطیبی، حبیب رضایی، علی سرابی و آزاده صمدی را نیز بر عهده داشته است که ۲۷ اردیبهشت سال جاری در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به اجرا در آمده است.
سامان احتشامی ,آلبوم جدید سامان احتشامی ,توای پری کجایی ,شد خزان ,آلبوم ملودیکافه ,آلبوم حرکت ,استاد محمدسریر ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,324
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500