ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : سه‌شنبه 17 تیر 1393 - ساعت 10:58:42
چاپ خبر

آواز گیلکی در سوئد

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin-top:3.6pt;margin-right:0cm;margin-bottom: 3.6pt;margin-left:0cm"><span lang="FA">گروه موسیقی « گیل و آمارد» ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه امسال در یک کنسرت متفاوت و ویژه میزبان علاقه مندان موسیقی گیلان با اجرای قطعاتی تازه در تالار وحدت خواهد بود.</span></p>

گیل.jpgگروه موسیقی « گیل و آمارد» ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه امسال در یک کنسرت متفاوت و ویژه میزبان علاقه مندان موسیقی گیلان با اجرای قطعاتی تازه در تالار وحدت خواهد بود.

به گزارش مهر،ناصر وحدتی ضمن تشریح آخرین فعالیتهای گروه موسیقی «گیل و آمارد» توضیح داد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته طی روزهای ۲۸ و ۲۹ مردادماه امسال کنسرتی را در تالار وحدت برگزار می کنیم که این اجرای زنده یکی از متفاوت ترین برنامه های من در حوزه موسیقی گیلان است که حتم دارم تماشاگران و علاقه مندان موسیقی ایرانی از آن لذت می برند.

وی در تشریح جزییات این کنسرت گفت: موسیقی اقوام ما موسیقی کهن و تاریخی است که در آن همه مسائلی که طی قرن ها بر مردم سرزمینی وارد آمده به وضوح شنیده می شود. موضوعی که نمود برجسته ای از آن در موسیقی اقوام ایرانی به ویژه گیلان و آذربایجان بیشتر مستتر است به طوری که با شنیدن بسیاری از نواها و موسیقی این نواحی ما در حقیقت با موسیقی اعتراض و یک نوع موسیقی مواجه می شویم که روح سربلندی و غرور را در ما زنده می کند.

این نوازنده و خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی منطقه گیلان ادامه داد: این موسیقی که به آن اشاره کردم از اعصار گذشته علاوه بر اعتراض، در برگیرنده مفاهیمی چون فقر و مصیبت نیز بوده است و به قدری حضورشان بر سر موسیقی هوار شده که نمی توان از انها به راحتی عبور کرد. این در حالی است که با توجه به اینکه بخش زیادی از موسیقی گیلان را شادیانه ها تشکیل می دهند، اما اگر کمی دقت کنیم اوج اندوه و غم را نیز می توانیم. در همین ترانه های شاد مشاهده کنیم و این همان موضوعی است که من تلاش دارم در این کنسرت متفاوت به مخاطب ارائه دهم.

وحدتی درباره اجرای قطعات جدید این کنسرت هم گفت: «برای راه تو نان درست کرده ام» ترانه برگرفته از موسیقی کردهای شمال کشور، « کردلاکو» ترانه ای برگفته از لرهای منطقه لوشان، «لیلی لیلی» و چند ترانه جدید دیگر از جمله قطعاتی هستند که در کنار ترانه های همیشگی گروه برای علاقه مندان موسیقی نواحی اجرا می شوند.

این پژوهشگر موسیقی نواحی در بخش دیگری از صحبتهای خود به اجرای یک برنامه زنده در کشور سوئد خبر داد و افزود: در این کنسرت که به رهبری، آهنگسازی و سرپرستی کیوان ساکت برگزار می شود، من به عنوان خواننده در کنار این هنرمند موسیقی ایرانی حضور دارم و فکر می کنم با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت گرفته مهرماه در کشور سوئد اجراهایی را خواهیم داشت.

ناصر وحدتی خواننده ترانه های گیلکی اهل روستای لیش از توابع سیاهکل است. او از کودکی به خوانندگی و موسیقی علاقه داشت و نشانه این علاقه مندی را می توان در چهل سال تلاش برای جمع آوری اشعار،ترانه ها و ملودی های محلی مشاهده کرد. این خواننده فعالیت خود را از سال ۱۳۶۵ آغاز کرد و با همکاری گروه های شمشال، آمارد و گیل کنسرتهای زیادی در زمینه موسیقی گیلکی اجرا کرد. از وی تاکنون سه آلبوم «زرنگیس»،«شورم نقش» و «شورم نقش» روانه بازار موسیقی شده است.

نگارش کتاب‌های «خوندشت»، « داستان یک زندگی »، «روی خوش زندگی»، «زندگی و موسیقی» از دیگر فعالیت‌های این هنرمند در عرصه نویسندگی است.


آوازگیلکی ,ناصروحدتی ,تالاروحدت ,گروه موسیقی گیل وآمارد ,کنسرت گیلکی ,کنسرت گروه گیل وآمارد ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان
آمار بازدید : 1,453
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500