ورود به حساب کاربری



بازیابی کلمه عبور



جهت ثبت نام در رادیو پدیده اینجا کلیک کنید
نویسنده : ----
|
تاریخ : یک‌شنبه 29 تیر 1393 - ساعت 17:18:44
چاپ خبر

حافظ ناظری: می‌خواهم مولانا را به اندازه شکسپیر مشهور کنم

<p class="MsoNormal" dir="RTL" style="margin: 3.6pt 0cm;"><span lang="FA">«حافظ ناظری»، پسر «شهرام ناظری» که سال‌هاست در نیویورک زندگی می‌کند، در جدیدترین مصاحبه‌ خود از سبک موسیقی خاص پدرش، موفقیت جهانی آلبوم «بُعد یازدهم» و شناساندن مولانا به جهانیان سخن گفته است.</span><span lang="FA"><o:p></o:p></span></p><div><span lang="FA"><br></span></div>

پ ناظری.jpg«حافظ ناظری»، پسر «شهرام ناظری» که سال‌هاست در نیویورک زندگی می‌کند، در جدیدترین مصاحبه‌ خود از سبک موسیقی خاص پدرش، موفقیت جهانی آلبوم «بُعد یازدهم» و شناساندن مولانا به جهانیان سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، نام حافظ ناظری، خواننده جوان کشورمان که در 19 سالگی ایران را به مقصد نیویورک ترک کرد،‌ این روزها صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی آمریکاست.

فرزند شهرام ناظری که اکنون همپای موسیقی‌دانان برنده جایزه «گرمی» شده‌، در مصاحبه‌ای درباره آلبوم «بُعد یازدهم» گفت: من ایران را به امید خلق موسیقی ترک کردم که روزی بتواند با تمام جهان ارتباط برقرار کند، موسیقی که قادر باشد بُعد جدیدی از فرهنگ و تاریخ کشورم را نشان دهد. من به این امید به نیویورک آمدم که بتوانم دو فرهنگ را درهم آمیزم و محصول را که نه شرقی و نه غربی باشد،‌ خلق کنم.

به نظر می‌رسد ناظری با نخستین آلبوم خود تا حد زیادی به هدفش دست یافته؛ چرا که «بُعد یازدهم» تاکنون دوبار در صدر جدول کلاسیک‌های «بیلبورد» قرار گرفته است.

این هنرمند ایرانی در ادامه افزود: شماره یک بودن یعنی این که دنیا به تو گوش دهد. این افتخار فوق‌العاده‌ای برایم است، اما حس می‌کنم این تنها به من محدود نمی‌شود.‌ این موفقیت نه فقط برای من، بلکه برای تمام ایران است.

به گزارش سی.ان.ان‌، حافظ ناظری همچنین عنوان کرد: من خیلی خوش‌بخت بودم که در خانواده‌ای با ریشه‌های قوی موسیقایی زندگی کردم. من شانس این را داشتم که در خانه‌ای رشد پیدا کنم که مرکز تجمع تمام موسیقی‌دانان‌، شعرا و فلاسفه بود و ابزارهای موسیقی اسباب‌بازی‌ من بودند.

وی درباره پدرش که عنوان «شوالیه آواز ایران» را یدک می‌کشد، گفت: تُن صدای پدرم و سبک خواندنش بی‌نظیر است. او بسیاری از قواعد کلاسیک خوانندگی ایرانی را شکست و 40 سال پیش، با در کنار هم قرار دادن اشعار رومی و موسیقی کلاسیک ایرانی، سبک خودش را خلق کرد.

او همچنین اظهار کرد: به نظر من موسیقی صدای خداست. موسیقی برای من صدای جهان است. موسیقی قدرت نفوذ به قلب‌ها را دارد، اگر واقعا به آن گوش دهید. مهم نیست این موسیقی چیست‌؛ اگر تو را تحت تاثیر قرار دهد، عاشقش می‌شوی. اصلا مهم نیست شما چه سابقه‌ای داشته‌اید و یا چه مذهبی دارید.

ناظری در پایان سخنانش گفت: یکی از اهداف اصلی من این است که روزی مطمئن شوم مولانا به اندازه‌ی شکسپیر شهرت دارد و این آلبوم تنها شروع کار است. می‌خواهم انقلابی در موسیقی ایجاد کنم و این کار را با عشق و نه با نفرت و هرج و مرج و خونریزی انجام می‌دهم. نیروی قوی دیگری هم در جهان وجود دارد و آن عشق است‌، موسیقی است. و من دوست دارم صدای ما در عصر مدرن، پیام ما به جهان باشد.

حافظ ناظری ,شهرام ناظری ,مولانا ,نیویورک ,آلبوم بعدیازدهم ,آوارکورد ,مسابقه بزرگ خوانندگی ایرانیان, شکسپیر, بعد یازدهم, پسر شهرام ناظری, حافظ ناظری پسر شهرام ناظری
آمار بازدید : 1,589
تعداد نظرات (0)
ارسال نظر
لطفا صبر کنید...
 

پر بازدید ترین آهنگ ها

View More ▶

ارتباط با ما

کاراکتر باقی مانده : 500